Auteur Topic: burger blauw in Tarwewijk  (gelezen 2059 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline spoorfan

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1328
burger blauw in Tarwewijk
« Gepost op: 29 oktober 2006, 22:05:21 »
Hallo mede luisteraars,

Vanavond zag ik op TV Rijnmond een onderwerp over het project Burger blauw in de tarwewijk in Rotterdam.
Dit is een soort burgerwacht die 's avond en 's nachts patrouilleert als een soort van ogen van de politie.
Ze hadden allemaal een portofoon met een 400 MHz antenne. Weet iemand op welke frequentie ze werken? Er komt ook zo'n project in Crooswijk.

Spoorfan

Leen Ansems

  • Gast
Re: burger blauw in Tarwewijk
« Reactie #1 Gepost op: 30 oktober 2006, 05:50:41 »
Burgerblauw werkt op 455,910 MHz alleen op vrijdagavond om de 14 dagen. Op 3 november is de eerstvolgende geplande ronde door de wijk. Er loopt een aanvraag voor een relaisfrequentiepaar, dus het komende jaar kan de frequentie veranderen. Voor Crooswijk loopt de frequentieaanvraag nog en eer die van start kunnen gaan zal het ook wel 2007 zijn. Er mag alleen gelopen worden als er een politieteam in de wijk bij aanwezig is. Het zijn Motorola CP040 portofoons.
De opnames waren 20 oktober en ik was er bij. Roel Pot is best een aardige vent en komende week is hij in z`n programma coach van een damesvoetbalteam.
Mvg,
Leen

Offline spoorfan

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1328
Re: burger blauw in Tarwewijk
« Reactie #2 Gepost op: 31 oktober 2006, 06:51:21 »
Bedankt voor je antwoord. Ik begrijp dat je dichter bij het vuur zit dan ik. Als er nieuwe frequenties zijn informeer je daar dit forum dan ook even over?

Vast dank.

Spoorfan