Auteur Topic: RPA rotterdam  (gelezen 2166 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline spoorfan

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1328
RPA rotterdam
« Gepost op: 4 augustus 2006, 20:49:00 »
Hallo allemaal,

Ik heb deze vraag ook gesteld in het scheepvaart forum, maar daar heb ik nog geen reactie gehad. Daarom probeer ik het hier ook even.
De frequenties van de RPA zijn:169.830, 169.84375 en 169.85625.

Alleen lijkt het met de start van de meldkamer havenmeester wel of met name de laatste twee minder worden gebruikt en er ook nog op een ander kanaal of een andere manier wordt gecommuniceerd. De laatste twee staan tegenwoordig in ieder geval gekoppeld.

Vroeger hoorde je er meldingen van schepen die begeleid moesten worden in de europoort, maar dat hoor je nooit meer.
Ook hoor ik op b.v. kanaal 11 dat een RPA boot zal worden gevraagd naar het kanaal te komen en dan hoor ik niets op de bovengenoemde frequenties.

Iemand een idee?


Spoorfan

paul19622

  • Gast
Re: RPA rotterdam
« Reactie #1 Gepost op: 5 augustus 2006, 16:51:06 »
Citaat van: "spoorfan"
Hallo allemaal,

Ik heb deze vraag ook gesteld in het scheepvaart forum, maar daar heb ik nog geen reactie gehad. Daarom probeer ik het hier ook even.
De frequenties van de RPA zijn:169.830, 169.84375 en 169.85625.

Alleen lijkt het met de start van de meldkamer havenmeester wel of met name de laatste twee minder worden gebruikt en er ook nog op een ander kanaal of een andere manier wordt gecommuniceerd. De laatste twee staan tegenwoordig in ieder geval gekoppeld.

Vroeger hoorde je er meldingen van schepen die begeleid moesten worden in de europoort, maar dat hoor je nooit meer.
Ook hoor ik op b.v. kanaal 11 dat een RPA boot zal worden gevraagd naar het kanaal te komen en dan hoor ik niets op de bovengenoemde frequenties.

Iemand een idee?


Spoorfan

Ik hoor er ook niet echt veel meer op in tegenstelling met vroeger misschien dat ze inmiddels ook op C2000 zitten of deze bij hebben staan iets wat ik bijna wel denk omdat ze natuurlijk veel contact hebben met de rivierpolitie en of brandweer bij calamiteiten. Ook kan het zo zijn dat ze inmiddels een private tetra netje hebben, wat ik zoal allemaal hoor als ik het bandje 420 MHz afscan maakt mij niet echt vrolijk en dit worden er steeds meer en meer waaronder behoorlijk harde signalen. :(

Offline spoorfan

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1328
Re: RPA rotterdam
« Reactie #2 Gepost op: 5 augustus 2006, 18:12:48 »
Zo nu en dan hoor ik ze nog wel op de "oude kanalen". vooral voor onderlinge communicatie, maar nauwelijks meer over havenzaken.
Deze zijn juist in de plaats gekomen van de traxis waar ze hiervoor gebruik van maakte.

Misschien zit alles op 14, maar daar heb ik nog geen bevestiging van.

Spoorfan

Offline spoorfan

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1328
Re: RPA rotterdam
« Reactie #3 Gepost op: 2 september 2006, 16:45:36 »
Hallo allemaal,

Voor de belangstellenden.

Uiteindelijk heb ik nu mijn eigen antwoord gevonden.
Een gesprekje op de wereldhavendagen levert het resultaat dat het "andere" kanaal gewoon de GSM is.

Er wordt ook wel gebruik gemaakt van de bekende kanalen, maar meer van de GSM.

Spoorfan