Auteur Topic: Dit ben ik.  (gelezen 6627 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Hoek

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 13
Dit ben ik.
« Gepost op: 18 september 2010, 08:41:11 »
Hallo scan vrienden,
Afgelopen woensdag heb ik de scanner UBC3500XLT ontvangen van de firma Jacobs uit Breda. Het is de eerste keer dat ik een scanner in handen houd. Ooit heb ik een Philips hifi set gekocht en toen lang gezocht naar een tuner die ook banden anders dan FM , AM en MW kon ontvangen. Nooit gelukt. Nu ik gepensioneerd ben en tijd heb, ga ik scannen. Als oud zeeman (werktuigkundige) met een jongensdroom van ooit piloot te worden is mijn belangstelling verklaard.
Ik heb bij de scanner de software ARC3500-PRO aangeschaft en een USB kabel om de scanner met de PC te verbinden. Tevens heb ik bctool geïnstalleerd omdat ik daar over las in dit forum. Het is me tot op heden niet gelukt om de USB kabel en de scanner als hardware te installeren maar ik ben pas begonnen. Zag dat er al heel veel over geplaatst is in dit forum en ga op deze zaterdag eens lekker uitzoeken hoe het nou precies zit. Tot nu toe heb ik rechts onderin steeds de melding dat er nieuwe hardware ( MTP Device ) is gevonden, maar kom daar nog niet verder mee. Ongetwijfeld zullen er forumleden zijn die hetzelfde ondervonden hebben en gezien de behulpzaamheid van andere forummers  heb ik er alle vertrouwen in dat het gaat lukken.
Allemaal een prettig weekeinde toegewenst en we forumen wel in de toekomst.
Kees Hoekstra oftewel hiero Hoek.
Het leven is kort, daarom probeer ik kort en duidelijk te zijn.

Offline Hoek

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 13
Re: Dit ben ik.
« Reactie #1 Gepost op: 18 september 2010, 08:46:14 »
Zie gelijk al dat het belangrijk is om de plaats te noemen waar je woont gezien de ontvangst mogelijkheden. Nou, dat is Zuid Friesland, Noordwolde, niet zover van dhr. Elsinga en fam. die veel topics hebben geplaatst op het forum. Ik gebruik Windows XP als besturingssoftware. Is ook belangrijk zag ik. Komt dus wel goed.
Hoi.
Het leven is kort, daarom probeer ik kort en duidelijk te zijn.

Offline PDJ10

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 444
    • Radio Eclips
Re: Dit ben ik.
« Reactie #2 Gepost op: 18 september 2010, 10:14:01 »
Welkom en veel succes  :wink:
DJ op internetstream (www.radioeclips.nl).
Iedere avond live te beluisteren vanaf 18.30 uur - 21.00 uur en op verzoek.

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2149
Re: Dit ben ik.
« Reactie #3 Gepost op: 18 september 2010, 10:42:32 »
Citaat van: "Hoek"
Zie gelijk al dat het belangrijk is om de plaats te noemen waar je woont gezien de ontvangst mogelijkheden.

Dit kan je tevens aangeven in het profiel.

En uiteraard welkom!

Offline Hoek

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 13
Re: Dit ben ik.
« Reactie #4 Gepost op: 18 september 2010, 11:04:27 »
Dank PDJ10 en Daaf,
Mijn profiel ? Ja , dat komt later wel. Eerst de scanner aan de praat krijgen en de banden afluisteren.De kiespijn met de nodige paracetamol onder controle krijgen, wakker blijven en dan zal ik het profiel aanpassen. First thinks first.
Het leven is kort, daarom probeer ik kort en duidelijk te zijn.

Offline Hutch

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1376
Re: Dit ben ik.
« Reactie #5 Gepost op: 18 september 2010, 12:05:23 »
Welkom hier en dat je fijne tijden zult hebben met je nieuwe aanwinst  :D

Offline GerP

  • DJI PI Zuid-Oost
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 234
Re: Dit ben ik.
« Reactie #6 Gepost op: 18 september 2010, 12:46:33 »
Welkom Hoek,

Dat veel plezier van je scanner mag hebben, en veel beterschap gewenst met je kiespijn.

Mvg. GerP
Groeten van Ger

Offline Hoek

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 13
Re: Dit ben ik.
« Reactie #7 Gepost op: 18 september 2010, 13:12:55 »
Dank Hurp en Gerp. Buiten de reeds aanwezige kiespijn, dreig ik van die scanner ook nog eens hoofdpijn te krijgen as t'niet snel lukt. We gooien der nog maar een paar paracetamollen tegen aan, zetten de Friese kop erveur en gaan met die onbenullige digiapparaten , die tenslotte alleen nullen en enen kennen vrolijk verder. Buiten stort het van de regen, dus de behoefte om der uit te gaan is er niet.
p.s. Die Boleaanse wiskunde ( slechts true or false ) heb ik ook ooit geleerd op de Willem Barentz te Terschelling. Om dat nou na 40 jaar ff om te zetten in een simpele driver en de scanner te programmeren? Pfffffffff Met minder van die apparaten in huis hou je meer tijd over om met een normale hobby bezig te zijn.
Het leven is kort, daarom probeer ik kort en duidelijk te zijn.

PD1EU

  • Gast
Re: Dit ben ik.
« Reactie #8 Gepost op: 18 september 2010, 14:14:05 »
Welkom Kees.
Je hebt dan ook een pittig scannertje wat betreft structuur gekocht.
Dat je met pensioen bent,wil nog niet zeggen dat je besturingssysteem niet mee mag groeien.
Je zult er wel een reden voor hebben neem ik aan.
Hier schijnt het zonnetje volop.

-Ed

Offline Hoek

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 13
Re: Dit ben ik.
« Reactie #9 Gepost op: 18 september 2010, 17:09:42 »
Dank PD1EU,
Een pittige scanner ? Dat heb ik voor ik het apparaat kocht niet gelezen. Zag wel dat het een topper onder de scanners was. Daar ben ik op af gegaan.
Ik een andere topic heb ik reeds gemeld dat het nu werkt. Nieuwe driver opgehaald. De baudrates aangepast, ook in de software. Toen met auto detect ineens connected. Hahahahahah, opluchting. :D:D  Nu heb ik een systeem 1 aangemaakt met een groep van 20 frequenties van hier uit de buurt. Opgehaald bij http://www.scanman.nl    Bovenaan staat de locale radio en die staat erop nu. Ook heb ik virtuele weergave ondekt en de 20 fr. in de scanner gezet. Als ik dan terug kijk hoe de dag begon vanmorgen ben ik flink opgeschoten. Kan die lokale radio beter op mijn JVC Sophistic ontvangen, maar ik vind het geluid voor zo ' n klein apparaat prima te noemen. Voor vandaag vind ik het nu wel goed. K' heb me netjes voorgesteld, een nieuwe topic geopend, forummers lastig gevallen en veel problemen gehad met het installeren van de USB kabel. Het geluid van de UBC doet me denken aan de VHF aan boord als ik af en toe een kijkje nam op de brug. Het mooiste is dat ik welkom geheten ben door jullie. Das echt gezellig.
Nogmaals bedankt en see you again on the forum.
p.s. Ohw ja , dat besturingssysteem?  Yep, ik ben goed thuis in XP. Loop niet meer voorop zoals 20 jaar geleden toen 133 h voor een processor een sensatie leek en aan 40 Mb harde schijf geen einde leek te komen. We weten beter nu.
Het leven is kort, daarom probeer ik kort en duidelijk te zijn.

PD1EU

  • Gast
Re: Dit ben ik.
« Reactie #10 Gepost op: 18 september 2010, 17:32:18 »
Citaat van: "Hoek"
Opgehaald bij http://www.scanman.nl

Bedoel je die link naar "aardbaan" ?

-Ed

Offline Erik

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2460
Re: Dit ben ik.
« Reactie #11 Gepost op: 18 september 2010, 18:29:38 »
Dit lijkt me beter:

viewforum.php?f=50