Auteur Topic: Eric van Beek ( Alias Xarioga )  (gelezen 4145 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Xarioga

  • SSC/ICT en Telecom - (Rijksoverheid)
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 564
  • Eric - Den Haag / Leidschenveen
    • The ErLoices
Eric van Beek ( Alias Xarioga )
« Gepost op: 9 augustus 2010, 13:14:12 »
Goedendag allemaal,

Hier even een korte intro van mijn zijde.
Na een pauze van enkele jaren op scanner gebied wegens overlijden van mijn Realistic Pro-34, ben ik hier terecht gekomen om te bekijken of het nog de moeite waard is om een nieuwe scanner aan te schaffen. Dit met het oog op allerlei zaken als digitalisering en versleuteling zoals C2000 en P2000.
Na het lezen van diverse flora en fauna, heb ik mij doen besluiten om mezelf toch te laten verblijden met een nieuw exemplaar zoals vermeld in het onderschrift. Deze werkt goed, en het probleem wat ik gelezen heb dat deze niet goed communiceert op 115.200 bits is bij mij niet van toepassing. Wat wel speelt, zijn 'n paar kleine buggies in de BcTool, maar dat zal misschien tzt nog wel verholpen worden. Het luistervinkdoosje, werkt redelijk eenvoudig, en ik heb tot op heden nog niet veel hoeven te lezen in de Eenvoudige handleiding op het Web. Echter dit zal ik wel moeten doen ivm. de Close Call functie, welke mij inderdaad zeer handig lijkt. Afgelopen weekend 08-08 even op Schiphol (Polderbaan) geweest (Je kon over de hoofden lopen zo druk was het er). De scanner had het maar druk met alle berichten. Nu had ik van te voren al gekeken naar de frequenties op Schiphol, maar ik merkte dat er her en der nog wat verschillen in zaten op de diverse sites. Tevens kon ik ook niet veel ontdekken omtrend Ballonvaart frequenties (Enkel 1 landelijke gezien). Misschien kan iemand mij de actuele frequenties van Luchthaven Schiphol, Rotterdam en indien mogelijk diverse Ballonvaart doorgeven ??

Groetjes
Eric ( Xarioga )
Ubc3500xlt / Ubcd3600xlt | Uv9r-Era
Rh951s / Rh103 / Srh805s | Rhf10 / Na666 / Mr77b

Michael

  • Gast
Re: Eric van Beek ( Alias Xarioga )
« Reactie #1 Gepost op: 9 augustus 2010, 13:18:31 »
Welkom op het forum

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4912
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Eric van Beek ( Alias Xarioga )
« Reactie #2 Gepost op: 9 augustus 2010, 13:50:38 »
Citaat van: "Xarioga"
Misschien kan iemand mij de actuele frequenties van Luchthaven Schiphol, Rotterdam en indien mogelijk diverse Ballonvaart doorgeven ??

Welkom. Dit forum heeft een prima zoekfunctie, en zelfwerkzaamheid wordt gewaardeerd. Dan vind je bijvoorbeelld dit en dit.  Daarnaast zijn de gepubliceerde frequenties op dit forum betrouwbaar.

-Rene

Offline Xarioga

  • SSC/ICT en Telecom - (Rijksoverheid)
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 564
  • Eric - Den Haag / Leidschenveen
    • The ErLoices
Re: Eric van Beek ( Alias Xarioga )
« Reactie #3 Gepost op: 9 augustus 2010, 13:56:13 »
Hoi,

Die lijsten had ik ook gezien, en gebruikt.
Maar daar zag ik maar 1 Ballonvaart frequentie op, en ik zag ook op de site van Dutch Plane Spotters
dat diverse banen dezelfde frequentie gebruiken. Bij die vroeg ik mij af, of dit wel klopte.
Vandaar m'n vraag :)
Ubc3500xlt / Ubcd3600xlt | Uv9r-Era
Rh951s / Rh103 / Srh805s | Rhf10 / Na666 / Mr77b

Offline Hutch

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1376
Re: Eric van Beek ( Alias Xarioga )
« Reactie #4 Gepost op: 9 augustus 2010, 19:10:08 »
Welkom Eric  8-)

Offline PDJ10

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 444
    • Radio Eclips
Re: Eric van Beek ( Alias Xarioga )
« Reactie #5 Gepost op: 10 augustus 2010, 16:40:04 »
Welkom  :wink:
DJ op internetstream (www.radioeclips.nl).
Iedere avond live te beluisteren vanaf 18.30 uur - 21.00 uur en op verzoek.