Auteur Topic: Even voorstellen  (gelezen 3546 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Jaapaap

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 3
Even voorstellen
« Gepost op: 31 juli 2010, 18:21:27 »
Hallo allemaal,

Ik ben Jaap en ik woon in Papendrecht.
Ik heb 3 scanners in mijn bezit en dat zijn UBC 800 XLT gekocht in Breda het adres is bij de meeste wel bekend.
Deze heb ik aangeschaft omdat ik in de Rotterdamse haven werk om precies te zijn in de Botlek.(bij Vopak)
Hier zit een truncktracker op, maar ik ben nog niet thuis om via dit systeem de scanner te progameren.
Komt mischien nog wel.
Ook heb ik een Icom IC-R20 in mijn bezit, met een Nederlandse gebruiksaanwijzing.(Via Marktplaats)
En als laatste een een Uniden UBC 9000 XLT, (ook via marktplaats) waarvan ik heb gezien dat er een discriminator verbinding is tot stand is gebracht.
Op mijn dak staat een disconeantenne gekocht in zevenbergen.
Ik heb nog heel veel te leren, met betrekking tot het gebruik en de mogelijkheden die deze apparatuur heeft.
En ik zal waarschijnlijk in de nabije toekomst een beroep op jullie deskundigheid willen doen.
Maar ik heb een nare eigenschap dat ik eerst zelf uit wil zoeken hoe iets werkt, en dan de gebruiks aaanwijzing gaat lezen.

Groetjes Jaapaap

Michael

  • Gast
Re: Even voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 31 juli 2010, 21:12:45 »
welkom op het forum

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1738
Re: Even voorstellen
« Reactie #2 Gepost op: 31 juli 2010, 22:31:43 »
Welkom Jaap,
Je hebt een goede keus gemaakt met deze scanners (bezit zelf ook een icom R20  :wink: ) en ook nog werkzaam in een van de weinige gebieden in NL waar nog redelijk wat analoog te beluisteren is. Op onderstaande pagina is wat info te vinden over diverse smartnet systemen (hoewel gedateerd zal de info m.b.t. programmeren nog wel kloppen denk ik) en anders zijn er vast wel hobbyisten hier die kunnen helpen.
http://www.xs4all.nl/~edeling/frames/fr ... rtnet.html

Offline PDJ10

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 444
    • Radio Eclips
Re: Even voorstellen
« Reactie #3 Gepost op: 1 augustus 2010, 16:30:15 »
Welkom  :wink:
DJ op internetstream (www.radioeclips.nl).
Iedere avond live te beluisteren vanaf 18.30 uur - 21.00 uur en op verzoek.