Auteur Topic: Probleem Programmeerset Jupiter Pro  (gelezen 4863 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline samabith

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 12
Probleem Programmeerset Jupiter Pro
« Gepost op: 2 augustus 2010, 11:04:18 »
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn programmeerset die ik sinds zaterdag heb. Als ik hem aansluit brand het rode lampje niet. En als ik dan mijn pieper aanzet terwijl hij erin zit dan geeft hij een Eeprom Error.
In het boekje staat dat je de origine file erin moet doen en dan de batterij eruit. Maar omdat de programmeerset niet werkt kan ik die er ook niet inzetten.
Weet iemand wat ik nu moet doen?

Groeten,
Sander

Leen Ansems

  • Gast
Re: Probleem Programmeerset Jupiter Pro
« Reactie #1 Gepost op: 2 augustus 2010, 11:25:52 »
Heb je wel eerst de software geïnstalleerd en de USB driver? Wie hebben het hier toch wel over een programmer met USB besturing of is het nog de oude versie met de 25 polige plug?

Offline samabith

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 12
Re: Probleem Programmeerset Jupiter Pro
« Reactie #2 Gepost op: 2 augustus 2010, 11:27:13 »
Ja het is de USB Set ;)

Ik heb hem al een keer gebruikt toen werkte hij ineens goed. Ik wou vandaag een verandering aanbrengen en toen kwam ik erachter dat hij niet meer reageerde :?

Leen Ansems

  • Gast
Re: Probleem Programmeerset Jupiter Pro
« Reactie #3 Gepost op: 2 augustus 2010, 11:32:12 »
Bij het koppelen van de kabel krijg je rechtsonder in het scherm bij de eerste keer aansluiten de boodschap "nieuwe hardware gevonden" en tenslotte de melding dat de hardware gebruikt kan worden. Je pager moet bij dat aankoppelen uit de programmer zijn. Pas als het programma loopt en de led continu brandt mag de pager in het vakje.

Offline samabith

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 12
Re: Probleem Programmeerset Jupiter Pro
« Reactie #4 Gepost op: 2 augustus 2010, 11:34:32 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Bij het koppelen van de kabel krijg je rechtsonder in het scherm bij de eerste keer aansluiten de boodschap "nieuwe hardware gevonden" en tenslotte de melding dat de hardware gebruikt kan worden. Je pager moet bij dat aankoppelen uit de programmer zijn. Pas als het programma loopt en de led continu brandt mag de pager in het vakje.

Hij zegt dat de hardware geïnstalleerd is, maar de LED brand helemaal niet meer :(

Leen Ansems

  • Gast
Re: Probleem Programmeerset Jupiter Pro
« Reactie #5 Gepost op: 2 augustus 2010, 11:43:13 »
Citaat van: "samabith"
Hij zegt dat de hardware geïnstalleerd is, maar de LED brand helemaal niet meer :(

Niet zo somber, komt goed. Bij het aan- en afkoppelen van het snoer moet je rechtsonder in het scherm meldingen krijgen. Krijg je dat niet, dan is de USBdriver mogelijk niet opgestart. Als de luidspreker van je pc aanstaat, hoor je een soort gong geluid bij dat soort meldingen. Probeer ook met de programmer aangesloten een herstart van je PC. Op de een of ander manier zien de PC en de programmer elkaar niet via de USB poort en een herstart kan dit probleem vaak oplossen. Je programmer kan ook stuk gegaan zijn, maar dat is zeldzaam.

Offline samabith

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 12
Re: Probleem Programmeerset Jupiter Pro
« Reactie #6 Gepost op: 2 augustus 2010, 11:53:00 »
Ik heb mijn pc opnieuw opgestart met de USB set erin maar dit mocht niet baten. Zodra ik hem erin stop dan zie ik onderin heel kort het teken dat hij goed is aangesloten en hoor ik een geluid maar het lampje brand niet, ook is het tekentje daarna weer weg.

Leen Ansems

  • Gast
Re: Probleem Programmeerset Jupiter Pro
« Reactie #7 Gepost op: 2 augustus 2010, 12:08:26 »
We hebben het hier over Windows XP? Heb je de driver gecontroleerd bij apparaatbeheer? Die mag maar 1 keer aanwezig zijn. Bij de pc gereed voor gebruik zonder het programmeerprogramma gestart te hebben moet je bij inpluggen van de USB connector een lage en daarna een hoge toon horen uit de speaker. Bij afkoppeling komt eerst de hoge en dan de lage toon. Gaat dit niet dan kan je het beste de files die je eerder aangemaakt hebt even apart zetten en de programmeersoftware netjes verwijderen met de uninstal exe. Daarna je PC opstarten en de software weer installeren. Gaat daarna alles weer naar wens, dan de bewaarde files weer op z'n plek zetten en gaan met die banaan. Vraag me niet waarom, maar ook apparaten heb ook wel eens geen zin en een paar uur of een dag later werkt alles gewoon weer.

Offline samabith

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 12
Re: Probleem Programmeerset Jupiter Pro
« Reactie #8 Gepost op: 2 augustus 2010, 12:09:43 »
Het gaat hier om Vista ;)

Maar ik ga het even proberen

Leen Ansems

  • Gast
Re: Probleem Programmeerset Jupiter Pro
« Reactie #9 Gepost op: 2 augustus 2010, 12:17:33 »
Citaat van: "samabith"
Het gaat hier om Vista ;)

Maar ik ga het even proberen

Bah, wel de speciale Vistadriver op de harde schijf gezet? Ik weet van dit operatingsysteem eigenlijk te weinig af. Gebruik om te programmeren nog steeds XP op alle machnines. Mogelijk is het falen gekomen na een update van Vista. Je zou eens naar de fabrikant van de USB-driver kunnen gaan op internet en kijken wat de laatste driver voor Vista is. Fabrikant is PROFILIC als ik me goed herinner.

Offline samabith

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 12
Re: Probleem Programmeerset Jupiter Pro
« Reactie #10 Gepost op: 2 augustus 2010, 12:23:01 »
Ik heb hem opnieuw geïnstalleerd maar nu kan hij het stuurprogramma niet vinden. Weet iemand waar die te krijgen is?
Ik heb de nieuwste driver van het bedrijf geïnstalleerd maar dat mocht niet helpen. Ik ga het eens even op een andere computer proberen.

Leen Ansems

  • Gast
Re: Probleem Programmeerset Jupiter Pro
« Reactie #11 Gepost op: 2 augustus 2010, 12:34:20 »
Ik zat deels goed met de naam van de fabrikant van de USB driver (moest even uit het bolletje) : het is PROLIFIC te vinden op http://www.prolific.com   Hier vindt je ook de driver voor VISTA voor de PL 2303. Niet vergeten om de oude driver eerst te verwijderen voor je deze installeert.

Offline samabith

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 12
Re: Probleem Programmeerset Jupiter Pro
« Reactie #12 Gepost op: 2 augustus 2010, 12:55:21 »
;) De site is http://www.prolific.com.tw/ Ik heb het hier gedownload maar nog geen resultaat. Ik ga nu kijken op een andere pc ;)

Offline samabith

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 12
Re: Probleem Programmeerset Jupiter Pro
« Reactie #13 Gepost op: 2 augustus 2010, 13:16:33 »
:) Het probleem is mijn computer, die doet het op 1 of andere manier niet ;) Maar op mijn broers computer doet hij het wel.

Leen Ansems

  • Gast
Re: Probleem Programmeerset Jupiter Pro
« Reactie #14 Gepost op: 2 augustus 2010, 13:29:07 »
Citaat van: "samabith"
:) Het probleem is mijn computer, die doet het op 1 of andere manier niet ;) Maar op mijn broers computer doet hij het wel.

Mooi, dan kan je toch verder. Kijk of je toch niet de driver meer dan 1 keer op de pc gezet hebt. De resultaten met VISTA zijn nogal verschillend: de een heeft totaal geen problemen en de ander krijgt niks op gang. VISTA is ook niet voor niets gedumpd. Let op dat de 64 bits versies niet ondersteund worden, ook bij W7 (nog) niet. Soms is de constructie van je PC ook van groot belang. Kijk ook eens in apparaatbeheer of er geen 2 toestellen op dezelfde USBpoort elkaar bevechten.