Auteur Topic: P2000 pager kopen  (gelezen 4920 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

mikemike413

  • Gast
P2000 pager kopen
« Gepost op: 28 januari 2009, 21:10:50 »
Ik wil ook een pager gaan kopen maar weet nou niet precies hoe die dingen werken?
Weet iemand mij iets te vertellen over o.a. capcodes en programeren?

Leen Ansems

  • Gast
Re: Capcodes Regio 17 Rotterdam - Rijnmond
« Reactie #1 Gepost op: 29 januari 2009, 05:58:49 »
Citaat van: "mikemike413"
Ik wil ook een pager gaan kopen maar weet nou niet precies hoe die dingen werken?
Weet iemand mij iets te vertellen over o.a. capcodes en programeren?

Een pager is een kleine ontvanger met een beeldscherm. In de ontvanger kunnen 16 nummers en die noemen ze capcodes. Die capcodes zijn net als telefoonnummers: als er een bericht met die code verzonden wordt gaat in de pager een geluidsignaal en hij kan eventueel trillen. Vervolgens zie je het bericht in het scherm staan. Een capcode kan van iemand persoonlijk zijn, van een groep, van een korps of van de gehele regio. In het laatste geval komen daar alle berichten op binnen. Het ontvangen van die berichten is gratis. Het invoeren van die capcodes kan bij de nieuwste pagers met de hand gebeuren, maar voor meer toegang kan je ook een programmmer kopen om via je PC alle gegevens in te voeren. Zo een beetje duidelijk?

Offline Peterw410

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 275
    • http://hendrik-ido-ambacht.brandweer.net
Re: Capcodes Regio 17 Rotterdam - Rijnmond
« Reactie #2 Gepost op: 29 januari 2009, 15:04:26 »
Ha leen,

Je zou bijna een Jip een Janneke boek kunnen schrijven! zo'n duidelijke uitleg :P

Offline hw.wouwenaar

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 1
Re: P2000 pager kopen
« Reactie #3 Gepost op: 4 september 2013, 21:03:57 »
Hallo vrienden,
Ik wil gaarne een pager kopen maar weet niet of het ingewikkeld en moeilijk is. Ik woon in Enschede en wil wel eens weten wat of welke pager voor mij het beste is. Ik wil gaarne politie ambulance en brandweer kunnen ontvangen.
Kunt U mij een indicatie geven of ik beter een nieuwe kan kopen of beter eerst een 2e hands dingetje.
Weet U de weg? Groetjes. Henk.

Offline Alwin

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1807
    • aw foto
Re: P2000 pager kopen
« Reactie #4 Gepost op: 4 september 2013, 21:36:05 »
Hallo vrienden,
Ik wil gaarne een pager kopen maar weet niet of het ingewikkeld en moeilijk is. Ik woon in Enschede en wil wel eens weten wat of welke pager voor mij het beste is. Ik wil gaarne politie ambulance en brandweer kunnen ontvangen.
Kunt U mij een indicatie geven of ik beter een nieuwe kan kopen of beter eerst een 2e hands dingetje.
Weet U de weg? Groetjes. Henk.

Hier in Twente maakt alleen de brandweer actief gebruik van P2000. De politie en ambulance zul je niet vaak voorbij zien komen.

En al je een pager wilt aanschaffen zou ik voor de Jupiter Pro gaan. Deze staan regelmatig op marktplaats oa.
Ontvangers: 2 x Whistler TRX-2 / Whistler TRX-1  /AOR AR-DV10 /AOR DV1 /Kenwood TK7302 VHF / Kenwood TK 8180 UHF - Hytera-MD785 / Procom UHF/ Procom VHF / RTL Dongel /Crosscoutry Wireless VHF/UHF multicouples.-DSD+ / ( PDW.)