Auteur Topic: pager met spraak  (gelezen 4683 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Galaxy

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 242
pager met spraak
« Gepost op: 10 augustus 2009, 14:33:59 »
Gelukkig kwam de P2000-shop met het nieuws dat ze een pager aan het ontwikkelen zijn die tekst omzet naar spraak.

Weet iemand er nog meer van??
Galaxy v9.0 IP54 - Swissphone s.QUAD

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2149
Re: pager met spraak
« Reactie #1 Gepost op: 10 augustus 2009, 15:15:59 »
Citaat van: "Galaxy"
Gelukkig kwam de P2000-shop met het nieuws dat ze een pager aan het ontwikkelen zijn die tekst omzet naar spraak.

Weet iemand er nog meer van??

Dat is iets wat al ruim 2 jaar verteld wordt door diverse firma's. Tot op heden alleen maar woorden....

Offline IkWilbert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 512
Re: pager met spraak
« Reactie #2 Gepost op: 10 augustus 2009, 17:55:15 »
Citaat van: "Galaxy"
Gelukkig kwam de P2000-shop met het nieuws dat ze een pager aan het ontwikkelen zijn die tekst omzet naar spraak.

Weet iemand er nog meer van??

Waar en wanneer heb je dit nieuws gehoord?

Offline Galaxy

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 242
Re: pager met spraak
« Reactie #3 Gepost op: 10 augustus 2009, 18:13:56 »
Inderaad Daaf er zijn verschillende fabrikanten bezig maar het duurt allemaal heel erg lang.

SI Systems met de Claire mobiel
Infostream met een X5 met spraak

En dan de P2000 shop die ik vandaag willekeurig belde of zij wisten dat er ooit zo'n pager op de markt zou komen. Ik mis namelijk het gesproken woord nog steeds + is het veel veiliger als je in de auto zit en je niet hoeft te lezen of je s'nachts aan kan kleden en terwijl kan luisteren naar de melding, scheelt allemaal tijd.

Ze zeiden dat de chip al klaar is (kwaliteit alla TomTom spraak) en nou de behuizing nog maar dat alles kan nog wel even duren.

Ik moet zeggen dat ik de service en kwaliteit van de P2000 shop wel vertrouw, dus dat komt wel goed.
Galaxy v9.0 IP54 - Swissphone s.QUAD

Offline IkWilbert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 512
Re: pager met spraak
« Reactie #4 Gepost op: 10 augustus 2009, 18:24:02 »
iets om in de gaten te houden, hopelijk dan ook voor particulieren  ;)

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: pager met spraak
« Reactie #5 Gepost op: 10 augustus 2009, 18:41:59 »
Citaat van: "IkWilbert"
iets om in de gaten te houden, hopelijk dan ook voor particulieren  ;)

Alsjeblieft niet, het is een semafoon en geen analoge alarmontvanger. Smaken verschillen, maar ik vind dit enorme onzin.
De ouderwetse spraak krijg je er toch niet mee terug en de stem zal zeer eentonig zijn, zonder enige emotie.
Bovendien ga ik niet voor l.u.l staan als zo'n ding ineens bij de kassa begint te brullen ;)

Offline RS

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2243
Re: pager met spraak
« Reactie #6 Gepost op: 10 augustus 2009, 19:49:45 »
Citaat van: "hunter"
Citaat van: "IkWilbert"
iets om in de gaten te houden, hopelijk dan ook voor particulieren  ;)

Alsjeblieft niet, het is een semafoon en geen analoge alarmontvanger. Smaken verschillen, maar ik vind dit enorme onzin.
De ouderwetse spraak krijg je er toch niet mee terug en de stem zal zeer eentonig zijn, zonder enige emotie.
Bovendien ga ik niet voor l.u.l staan als zo'n ding ineens bij de kassa begint te brullen ;)

Ik mis het gesproken woord niet meer moet ik zeggen, sinds ik een pager bezit met woordfilters. Twee filters zijn genoeg om onderscheid in alarmtonen te maken tussen FRB inzet, Prio 1 en Prio 2/3. Daarmee weet ik genoeg over de haast die ik moet maken. Op de kazerne zie ik dan wel op de lichtkrant wat en waar het exact is. Voor mij hoeft de draagbare variant van de kazernemiep dus niet.

Offline vuurvreter63

  • p2kflex'er
  • *
  • Berichten: 397
    • www.vuurvreter.eu
Re: pager met spraak
« Reactie #7 Gepost op: 11 augustus 2009, 05:44:34 »
Smaken verschillen, en zoals Peter, al schrijft, de emotie van vroeger zal er niet in zitten.
En een stem als Tomtom kan ik nog wel waarderen, maar de stem van Garmin is niets.
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.

Offline Bennieboy

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 78
    • http://www.112-dokkum.tk
Re: pager met spraak
« Reactie #8 Gepost op: 11 augustus 2009, 08:41:05 »
Citaat van: "RS"
Citaat van: "hunter"
Citaat van: "IkWilbert"
iets om in de gaten te houden, hopelijk dan ook voor particulieren  ;)

Alsjeblieft niet, het is een semafoon en geen analoge alarmontvanger. Smaken verschillen, maar ik vind dit enorme onzin.
De ouderwetse spraak krijg je er toch niet mee terug en de stem zal zeer eentonig zijn, zonder enige emotie.
Bovendien ga ik niet voor l.u.l staan als zo'n ding ineens bij de kassa begint te brullen ;)

Ik mis het gesproken woord niet meer moet ik zeggen, sinds ik een pager bezit met woordfilters. Twee filters zijn genoeg om onderscheid in alarmtonen te maken tussen FRB inzet, Prio 1 en Prio 2/3. Daarmee weet ik genoeg over de haast die ik moet maken. Op de kazerne zie ik dan wel op de lichtkrant wat en waar het exact is. Voor mij hoeft de draagbare variant van de kazernemiep dus niet.

Welke pager heb je dan? Want woordfilters zijn echt nice:D. Ik heb geen prog-set voor de Jupiter (v9.1). Anders had ik allang woordfilters gebruikt. Nou, nu weer on-topic. Inderdaad Hunter, je hebt helemaal gelijk, je schrikt je ten eerste dood:P, ten tweede alle mensen luisteren mee en kijken naar jou en ten derde, bij elke melding word het nog drukker dan dat het al is:P. Want als mensen dat horen gaan die ook even kijken, wat is er aan de hand?

Gr.
Brandweer & Ambulance Dokkum, http://www.112-dokkum.tk [size=150]Jupiter Pro (v9.1)[/size]

Leen Ansems

  • Gast
Re: pager met spraak
« Reactie #9 Gepost op: 11 augustus 2009, 09:04:57 »
Ga je er niet op zitten verheugen. Er is nog een lange weg te gaan. Als je weet dat een kazernemiep bestaat uit een complete pc en soms woorden niet in z'n database kan vinden, hoe zou je die techniek dan in een kleine pager moeten proppen en ook nog een fatsoendelijke luidspreker erbij voor verstaanbaar geluid? De huidige manier van werken heeft ook weer zo zijn voordelen (om met de bekende Johan C. te spreken ;) ) : je kan nu net zo vaak het bericht teruglezen als je wilt. Vroeger moest je het bericht zelf horen en anders wist je ook niet waar de brand was. Er waren wel pagers met geluidsrecording in omloop, maar zo veel verkocht waren die ook weer niet.

Offline RS

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2243
Re: pager met spraak
« Reactie #10 Gepost op: 11 augustus 2009, 11:14:04 »
Citaat van: "Bennieboy"
Citaat van: "RS"
Ik mis het gesproken woord niet meer moet ik zeggen, sinds ik een pager bezit met woordfilters. Twee filters zijn genoeg om onderscheid in alarmtonen te maken tussen FRB inzet, Prio 1 en Prio 2/3. Daarmee weet ik genoeg over de haast die ik moet maken. Op de kazerne zie ik dan wel op de lichtkrant wat en waar het exact is. Voor mij hoeft de draagbare variant van de kazernemiep dus niet.

Welke pager heb je dan? Want woordfilters zijn echt nice:D. Ik heb geen prog-set voor de Jupiter (v9.1). Gr.

Jupiter 9.1.

Offline Bennieboy

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 78
    • http://www.112-dokkum.tk
Re: pager met spraak
« Reactie #11 Gepost op: 11 augustus 2009, 11:48:24 »
Citaat van: "RS"
Citaat van: "Bennieboy"
Citaat van: "RS"
Ik mis het gesproken woord niet meer moet ik zeggen, sinds ik een pager bezit met woordfilters. Twee filters zijn genoeg om onderscheid in alarmtonen te maken tussen FRB inzet, Prio 1 en Prio 2/3. Daarmee weet ik genoeg over de haast die ik moet maken. Op de kazerne zie ik dan wel op de lichtkrant wat en waar het exact is. Voor mij hoeft de draagbare variant van de kazernemiep dus niet.

Welke pager heb je dan? Want woordfilters zijn echt nice:D. Ik heb geen prog-set voor de Jupiter (v9.1). Gr.

Jupiter 9.1.

Oke;).
Brandweer & Ambulance Dokkum, http://www.112-dokkum.tk [size=150]Jupiter Pro (v9.1)[/size]