Auteur Topic: Probleem met "woordherkenning" Jup Pro ?  (gelezen 4799 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Jordy A te C

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 131
Probleem met "woordherkenning" Jup Pro ?
« Gepost op: 12 mei 2008, 08:34:13 »
Goeiemorgen,

Ik heb sinds een tijdje een woord (scheepsbrand) in mijn Jup staan.
Nu is hij nog niet afgegaan en om te testen of het werkt heb ik een ander woord geprobeerd, het woord PRIO 1.
Als ik een "PRIO 1" melding van een korps binnenkrijg die ook in de pieper staat (BRW Heemskerk) gaat de pieper af met een luide piep (constant).
Okee dat werkt, maar werkt dat woordherkenning niet landeland? Dus bijvoorbeeld BRW Den Helder zend een PRIO 1 uit en dat doet de pieper afgaan?

Oh ja ik heb de volgende woordcombinaties al geprobeerd:
PRIO, PRIO 1, PRIO1, Prio, Prio 1, Prio1.

Nou ik hoor wel van de oplossingen, of niet natuurlijk hahahaha

Alvast bedankt voor het meedenken!

M.vr.gr.

Jordy A te C

Offline RS

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2243
Re: Probleem met "woordherkenning" Jup Pro ?
« Reactie #1 Gepost op: 12 mei 2008, 10:20:18 »
Citaat van: "Jordy A te C"
Goeiemorgen,

Ik heb sinds een tijdje een woord (scheepsbrand) in mijn Jup staan.
Nu is hij nog niet afgegaan en om te testen of het werkt heb ik een ander woord geprobeerd, het woord PRIO 1.
Als ik een "PRIO 1" melding van een korps binnenkrijg die ook in de pieper staat (BRW Heemskerk) gaat de pieper af met een luide piep (constant).
Okee dat werkt, maar werkt dat woordherkenning niet landeland? Dus bijvoorbeeld BRW Den Helder zend een PRIO 1 uit en dat doet de pieper afgaan?

Oh ja ik heb de volgende woordcombinaties al geprobeerd:
PRIO, PRIO 1, PRIO1, Prio, Prio 1, Prio1.

Nou ik hoor wel van de oplossingen, of niet natuurlijk hahahaha

Alvast bedankt voor het meedenken!

M.vr.gr.

Jordy A te C

Niet als je geen caps van Den Helder in je pager hebt staan (een pager is tenslotte geen scanner) en ook niet als de tekst niet letterlijk hetzelfde is (geldt ook voor hoofd/kleine letters).

Leen Ansems

  • Gast
Re: Probleem met "woordherkenning" Jup Pro ?
« Reactie #2 Gepost op: 12 mei 2008, 11:04:12 »
RS heeft gelijk:
1) de capcode waarvan je de berichten wilt ontvangen moet geprogrammeerd staan.
2) het filterwoord Prio 1 moet precies geschreven worden zoals het via die code wordt uitgezonden.
3) bij die capcode moet je ook aangeven dat je gebruik maakt van het filter.
Per pager kan je maar 1 filterwoord kiezen en als je dus meerdere regio`s in de gaten wilt houden met ingeprogrammeerde capcodes, dan moet wel de schrijfwijze overeenkomen. Let er ook op dat de schrijfwijze bij een met de hand getikte alarmmelding kan afwijken en daardoor je pager geen reactie geeft. Daarom mag voor beroepsgebruik een woordfilter niet gebruikt worden.
Mvg,
Leen

Offline Jordy A te C

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 131
Re: Probleem met "woordherkenning" Jup Pro ?
« Reactie #3 Gepost op: 12 mei 2008, 16:17:49 »
Goeiemiddag,

Bedankt voor de antwoorden het is me een stuk duidelijker.

Nog even over opgegeven van het filter bij de capcode, dat is zeker als je de capcode gaat toevoegen aan een plaats in de pager (zoiets staat er dan "ON FILL blablabla 1234567") waar je dan eea moet veranderen/opgeven?

Nou weer wat duidelijker geworden dacht dat als je het woord PRIO 1 als woord er in opgaf dat hij alle PRIO 1 meldingen landelijk zou laten zien.

Hartstikke bedankt weer!!

M.vr.gr.

Jordy A te C

Offline RS

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2243
Re: Probleem met "woordherkenning" Jup Pro ?
« Reactie #4 Gepost op: 12 mei 2008, 16:43:28 »
Citaat van: "Jordy A te C"
Goeiemiddag,

Bedankt voor de antwoorden het is me een stuk duidelijker.

Nog even over opgegeven van het filter bij de capcode, dat is zeker als je de capcode gaat toevoegen aan een plaats in de pager (zoiets staat er dan "ON FILL blablabla 1234567") waar je dan eea moet veranderen/opgeven?

Nou weer wat duidelijker geworden dacht dat als je het woord PRIO 1 als woord er in opgaf dat hij alle PRIO 1 meldingen landelijk zou laten zien.

Hartstikke bedankt weer!!

M.vr.gr.

Jordy A te C

Volgens mij wordt het hoog tijd dat je dit bestand eens bekijkt:
http://www.p2000shop.nl/Gebruikers_hand ... ro_v86.pdf

Leen Ansems

  • Gast
Re: Probleem met "woordherkenning" Jup Pro ?
« Reactie #5 Gepost op: 13 mei 2008, 06:26:34 »
Citaat van: "Jordy A te C"
Nou weer wat duidelijker geworden dacht dat als je het woord PRIO 1 als woord er in opgaf dat hij alle PRIO 1 meldingen landelijk zou laten zien.

Je maakt de wijzigingen handmatig begrijp ik nu. Het woord FILL betekent filter en bij die capcode kan je dat aan of uit zetten. En wat jij dacht wat er dan zou gaan gebeuren als je PRIO 1 als woord opgeeft heeft alleen betrekking op de capcodes waarbij je het filterwoord aanzet. Je krijgt niet zomaar meldingen binnen van capcodes die niet voorkomen in je toestel. Het programmeren gaat overigens een stuk handiger met een programmer en een PC. De software kan je vinden op http://www.pagersoftware.tk Er zijn gebruikers die het scrollen en de wekker niet nodig hebben en dat kan je dan ook uit je scherm halen.
Mvg,
Leen

Offline Jordy A te C

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 131
Re: Probleem met "woordherkenning" Jup Pro ?
« Reactie #6 Gepost op: 13 mei 2008, 07:45:58 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Citaat van: "Jordy A te C"
Nou weer wat duidelijker geworden dacht dat als je het woord PRIO 1 als woord er in opgaf dat hij alle PRIO 1 meldingen landelijk zou laten zien.

Je maakt de wijzigingen handmatig begrijp ik nu. Het woord FILL betekent filter en bij die capcode kan je dat aan of uit zetten. En wat jij dacht wat er dan zou gaan gebeuren als je PRIO 1 als woord opgeeft heeft alleen betrekking op de capcodes waarbij je het filterwoord aanzet. Je krijgt niet zomaar meldingen binnen van capcodes die niet voorkomen in je toestel. Het programmeren gaat overigens een stuk handiger met een programmer en een PC. De software kan je vinden op http://www.pagersoftware.tk Er zijn gebruikers die het scrollen en de wekker niet nodig hebben en dat kan je dan ook uit je scherm halen.
Mvg,
Leen

Hoi Leen,
Ja dacht dat de pager, omdat hij toch op een of andere manier "uitluisterd" (anders ontvangt hij zijn code niet) en dus ook zodoende alle prio (1) meldingen zou ontvangen, maar zoals een paar antwoorden hierboven, de pager is geen scannertje.

Heb even in het pdf bestandje gekeken en het is me duidelijk nu.
Met of zonder programmer........ja vind dit eigelijk net zo makkelijk om het met de hand te doen, even zitten en met 10-15 min heb je alles erin gerammeld.

En aangezien ik me zelf het beste ken, lijkt mij niet verstandig dat ik uit mijn pieper/andere apparaten dingen ga verwijderen want daar heb ik slechte ervaringen mee hahahahaha

Prettige dag!

M.vr.gr.

Jordy A te C

Leen Ansems

  • Gast
Re: Probleem met "woordherkenning" Jup Pro ?
« Reactie #7 Gepost op: 13 mei 2008, 08:28:31 »
Met de Jupiter V8.6 kan je denk ik zo'n 85-90% van de gegevens die belangrijk zijn nu met de hand veranderen.
Voor de overige dingen is een programmer gemakkelijk. Het komt vaak voor dat een groep vrienden 1 programmer heeft voor gezamenlijk gebruik. Mocht je ooit in de gelegenheid zijn, lees de pager dan even uit en sla de file op. Gaat er dan wat goed mis dan kan je nog altijd die file terug zetten. Veel luisterplezier (of eigenlijk "kijkplezier"  :P )
Mvg,
Leen

Offline Jordy A te C

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 131
Re: Probleem met "woordherkenning" Jup Pro ?
« Reactie #8 Gepost op: 13 mei 2008, 12:35:44 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Met de Jupiter V8.6 kan je denk ik zo'n 85-90% van de gegevens die belangrijk zijn nu met de hand veranderen.
Voor de overige dingen is een programmer gemakkelijk. Het komt vaak voor dat een groep vrienden 1 programmer heeft voor gezamenlijk gebruik. Mocht je ooit in de gelegenheid zijn, lees de pager dan even uit en sla de file op. Gaat er dan wat goed mis dan kan je nog altijd die file terug zetten. Veel luisterplezier (of eigenlijk "kijkplezier"  :P )
Mvg,
Leen

Ja het is echt een leuk te gek speleding  :)  zit er ook hard over te denken om of er nog 1 bij te nemen of zo'n tafelontvanger welke bij P2000 op de testbank legt als die voor de verkoop uitkomt bij te nemen.

M.vr.gr.

Jordy