Auteur Topic: Pager codering ,gerucht of niet?  (gelezen 5546 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

XXXEricXXX

  • Gast
Pager codering ,gerucht of niet?
« Gepost op: 21 januari 2008, 18:37:23 »
Vandaag kwam een collega (die tevens bij de redding brigade zit van Harderwijk) met het volgende nieuwtje.
Bij een vergadering van de brandweer Dronten werd gesproken over een nieuw soort alarmering systeem waarbij het nieuwe model pager op een soort van dockstation word geplaatst waardoor die word geactiveerd zodat andere pagers die niet op dat dock stations zijn geplaatst geen bericht kunnen ontvangen of in een versleuteling word verzonden.

Dit verhaal deed mij denken aan onze draadloze foon van Siemens,als je extra losse toestellen erbij koopt ,wat ik dus hebt moet je die dus activeren door eerst even op het basisstation te leggen waardoor hij in die groep word geactiveerd.Dus als mijn buurman de zelfde foon zou hebben kan hij nooit en te nimmer op mijn foonkosten bellen tenzij hij zijn foon bij mij op het dockstation zou leggen.

Misschien is dit al bij jullie bekend zoja , excuses voor het plaatsen van het bericht maar kon eigenlijk niet gauw iets vinden over dit onderwerp

Groet Eric

Offline Marceltx

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 169
    • http://www.texelphoto.nl
Re: Pager codering ,gerucht of niet?
« Reactie #1 Gepost op: 21 januari 2008, 20:25:03 »
KAn het me niet voorstellen.Een heleboel regio`s stappen net over op de galaxy dan zou die zo de prullenbak in kunnen.
En als je bij vrijwillige brandweer zit moet je dan altijd je dokstation meenemen??

het lijkt me broodje aap verhaal

gr mArcel

Offline Erik

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2460
Re: Pager codering ,gerucht of niet?
« Reactie #2 Gepost op: 21 januari 2008, 21:21:53 »
Citaat
KAn het me niet voorstellen.Een heleboel regio`s stappen net over op de galaxy dan zou die zo de prullenbak in kunnen.
En als je bij vrijwillige brandweer zit moet je dan altijd je dokstation meenemen??

Staat die Galaxy niet in een dockstation ???

Ze hebben daar wel de bel horen luiden maar weten niet waar de klepel is.............

Offline Marceltx

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 169
    • http://www.texelphoto.nl
Re: Pager codering ,gerucht of niet?
« Reactie #3 Gepost op: 22 januari 2008, 20:27:13 »
Citaat van: "Erik"
Citaat
KAn het me niet voorstellen.Een heleboel regio`s stappen net over op de galaxy dan zou die zo de prullenbak in kunnen.
En als je bij vrijwillige brandweer zit moet je dan altijd je dokstation meenemen??

Staat die Galaxy niet in een dockstation ???

Ze hebben daar wel de bel horen luiden maar weten niet waar de klepel is.............

Erik zoals ik het lees moet ie in het dokstation staan voor een melding.
Dus als je dan niet thuis bent moet je hem meenemen.
Het kan zijn dat ze er aan werken maar dan is alle inverstering in nieuwe pagers nu toch weggeooid geld of niet?


gr mArcel

Offline Edwin uit 070

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 726
Re: Pager codering ,gerucht of niet?
« Reactie #4 Gepost op: 23 januari 2008, 19:43:18 »
Citaat
Erik zoals ik het lees moet ie in het dokstation staan voor een melding.
Dus als je dan niet thuis bent moet je hem meenemen.
Het kan zijn dat ze er aan werken maar dan is alle inverstering in nieuwe pagers nu toch weggeooid geld of niet?

Dan mogen ze wel hele lange verlengsnoeren gaan aanschaffen voor de vrijwilligers van de brandweer. Of van te voren effe bellen dat er morgenmiddag rond 16.22 uur een brandmelding verwacht wordt en of de vrijwilligers dan vooral in de buurt van de pager willen zijn.

Het schijnt ook dat ze op sommige kazerne's weer de oude luchthoorns aan het herinstalleren zijn.

Leen Ansems

  • Gast
Re: Pager codering ,gerucht of niet?
« Reactie #5 Gepost op: 24 januari 2008, 05:39:23 »
Citaat van: "Erik"
Citaat
KAn het me niet voorstellen.Een heleboel regio`s stappen net over op de galaxy dan zou die zo de prullenbak in kunnen.
En als je bij vrijwillige brandweer zit moet je dan altijd je dokstation meenemen??

Staat die Galaxy niet in een dockstation ???

Ze hebben daar wel de bel horen luiden maar weten niet waar de klepel is.............

Dat het de Galaxy zou zijn lijkt me sterk, want er zitten buiten de kontakten om de pager te laden geen andere op de buitenkant van de kast om communicatie met de pager te hebben. Mischien verward men het dokkingstation wel met de programmer. Vaag verhaal. Het is ook niet te rijmen met het feit dat je z.s.m. hulp moet gaan verlenen als de pager gaat en niet tijd staat te verknoeien om in de kazerne je pager met het gecodeerde bericht nog uit te lezen. Dat het P2000 netwerk in de toekomst gebruikt kan worden om personeel voor speciale diensten met gecodeerde berichten en speciale pagers op te roepen lijkt me wel tot de mogelijkheid behoren, maar voor een brandweermelding is dat een beetje onzinnig.
Mvg,
Leen

Offline vuurvreter63

  • p2kflex'er
  • *
  • Berichten: 397
    • www.vuurvreter.eu
Re: Pager codering ,gerucht of niet?
« Reactie #6 Gepost op: 25 januari 2008, 21:43:39 »
Citaat van: "Edwin Edeling"
Het schijnt ook dat ze op sommige kazerne's weer de oude luchthoorns aan het herinstalleren zijn.

En voor dorpen waar de zondagsrust nog geldt, worden nu brandwachten opgeleid om het weer met rooksignalen te doen  ;)
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.

Offline Rolf-Lim-z

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 47
Re: Pager codering ,gerucht of niet?
« Reactie #7 Gepost op: 27 januari 2008, 21:08:56 »
Heren toch.....,
Als ik het goed lees krijgt de pagers als hij thuis op de lader staat een sleutel mee geleverd eventueel nu de sleutel en (zondag 22:00 uur) en activeer deze sleutel 48 uur later (dus Dinsdag om 22:00) pas zo loop de dynamic van de sleutel 48 uur achter.
Er van uitgaande dat de pager binnen de 48 uur in zijn cradel komt dus komt die pas op Maandag om 18:00 uur in zijn cradel krijgt hij de sleutel die op Zondagavond is aangemaakt.
Zou in theorie kunnen....toch?
Of je hebt een program cradel op de kazerne maar dat heb je geen dynamische code volkomen zinloos met de huidige rekenkracht van een moderne PC.

Maar waarom zou je gaan coderen op de pager en geld uitgeven wat je ook aan uitrusting of voertuigen kunt uitgeven?
Mensen komen toch kijken als er brand in de buurd is en wil je de scanner (of zeg maar P2000) rijders omzijlen nou:

"A1 alram voor korps Forumstad 8878, 8899, 8971"

Zodra de mensen binnen komen krijgen ze "nader bericht" via C2000
En wat gaat die ombouw kosten alleen om een paar mensen kwijt te raken die naar een brandje komen kijken?
Mensen die zich lastig opstellen bij een incident daar kunnen de mensen van de blauwe kolom wel wat aan doen al is het hinderlijk parkeren of zo.
Hoeveel mensen komen kijken die op P2000 mee lezen en hoeveel hebben de sirenes gehoord?
En veel mensen die mee lezen hebben meer kijk op waar ze wel en niet kunnen gaan staan dan de onozele overbuur die heeft staan te filmen met zijn gsm en dan kritiek heeft op de aanrijtijd van de hulpverleners

Groetjes Rolf-lim-z
Spel fouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.