Auteur Topic: JupiterPro of ProOne+?  (gelezen 3763 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

PiepsoDJ

  • Gast
JupiterPro of ProOne+?
« Gepost op: 15 november 2007, 15:21:13 »
Hopelijk kunnen jullie mij helpen..
Ik zou graag een pager willen kopen maar ik kan niet kiezen tussen de JupiterPro of de ProOne. Beide hebben namelijk hun voor en nadelen. Bijv. de antikras laag van de ProOne, en het zelf componeren van een melodie bij de JupiterPro.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen bij het maken van een beslissing.
Bij mijn weten voldoen beide pagers aan de volgende eisen (toch?):

- Functie voor alleen trillen
- Functie voor geluid i.c.m. trillen
- Apart geluid per capcode
- Dynamic call, alle opgeroepen capcodes laten zien d.m.v. het label dat ik eraan heb gekoppeld.
- Discreet alarm, zodat ik niet altijd naar 75 DB of hoger hoef te luisteren...
- Capcodes handmatig aan/uit
- Verlicht display

Maar nu nog de keuze, welke pieper moet ik kopen??  :oops:

Verder vraag ik me ook nog af hoe het verlichte display van de ProOne+ eruit ziet. Heeft iemand daar misschien een foto van?

Offline rik

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 364
Re: JupiterPro of ProOne+?
« Reactie #1 Gepost op: 15 november 2007, 16:24:43 »
Jupiter pro blijft de beste.

Offline vuurvreter63

  • p2kflex'er
  • *
  • Berichten: 397
    • www.vuurvreter.eu
Re: JupiterPro of ProOne+?
« Reactie #2 Gepost op: 15 november 2007, 17:38:37 »
Ik zou voor de Jupiter gaan.
Die andere blijkt toch wat problemen te hebben, dit kan je hier en daar binnen het forum ook terug vinden.
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.

Offline willempie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 237
Re: JupiterPro of ProOne+?
« Reactie #3 Gepost op: 17 november 2007, 14:12:13 »
Citaat van: "PiepsoDJ"
- Functie voor alleen trillen afhankelijk van batterijspanning, Jupiter trilt harder bij een volle batterij maar dit neemt snel af bij huismerkbatterijen.
- Functie voor geluid i.c.m. trillen ProOne+ heeft alleen eerst trillen, dan geluid.  Jupiter kan allebei tegelijk
- Apart geluid per capcode alleen mogelijk bij de Jupiter Pro
- Dynamic call, alle opgeroepen capcodes laten zien d.m.v. het label dat ik eraan heb gekoppeld. hebben ze allebei.  ProOne geeft per capcode een bericht in de INBOX  (dus bij veel codes staat in een keer je inbox vol) terwijl de Jupiter ze onder elkaar vermeld.  bovendien geeft de ProOne+ nog wel eens de verkeerde aan of vergeet er een...
- Discreet alarm, zodat ik niet altijd naar 75 DB of hoger hoef te luisteren...hebben ze allebei, alleen de Jupiter trilt erna nog door (of je moet slechts 1x een korte piep willen horen) terwijl de ProOne dan alleen geluid produceert, maar wel twee duidelijk hoorbare piepjes
- Capcodes handmatig aan/uit ook allebei, Jupiter kan handmatig nog op PRIO (alleen die code piepen+trillen terwijl hij bij de rest alleen trilt)
- Verlicht display Jupiter in principer feller (en grotere letters) dus 's nachts beter leesbaar, maar hangt ook weer van de batterijspanning af.

mijn keuze zou dus de Jupiter Pro zijn, zeker omdat de ProOne+ (vooral bij wat legere batterij) wel eens berichten of een capcode mist.
Als je goede batterij hebt (geen oplaadbare bijvoorbeeld) en een die redelijk nieuw is, dan heb je aan de Jupiter Pro het meest.
Ik kan je wel goede batterijen aanraden, Gamma of Albert Heijn huismerk is al wel voldoende.