Auteur Topic: Discussie P2000 Brandweer Twente  (gelezen 384834 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

Offline Alwin

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1807
    • aw foto
Re: Discussie P2000 Brandweer Twente
« Reactie #690 Gepost op: 12 januari 2013, 13:34:19 »
0605090 en 0605091 uitgelicht.

http://www.wrd.nl/calamiteiten

Hier kun je een PDF file bekijken. Met het calamiteiten plan van het Water schap Regge en Dinkel.(2007 /2011)

Gaat oa over de GRIP situaties.
Ontvangers: 2 x Whistler TRX-2 / Whistler TRX-1  /AOR AR-DV10 /AOR DV1 /Kenwood TK7302 VHF / Kenwood TK 8180 UHF - Hytera-MD785 / Procom UHF/ Procom VHF / RTL Dongel /Crosscoutry Wireless VHF/UHF multicouples.-DSD+ / ( PDW.)

Offline jais100

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 5
Re: Discussie P2000 Brandweer Twente
« Reactie #691 Gepost op: 7 maart 2013, 21:58:29 »
Iemand enig idee waarom er geen capcode gebruikt word voor de nieuwe tankwagen van Goor? 05-1461
Vanavond tijdens de vrachtwagenbrand op de A1 werd het Voertuig voor de tweede keer gealarmeerd,maar alleen de HV/TW ploeg werd gealarmeerd met capcode 0604616.
Op 07-02-2013 is wel de capcode 0605400 getest,(deze had wel gepast in het rijtje met tankwagen capcodes),maar zal dan waarschijnlijk te maken hebben met de nieuwe tunnel in Nijverdal.

mvgr Jais100

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Discussie P2000 Brandweer Twente
« Reactie #692 Gepost op: 8 maart 2013, 06:59:14 »
Om eerlijk te zijn; ik snap sowieso niet waarom alle voertuigen zo nodig een eigen capcode moeten hebben :)

Offline Alwin

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1807
    • aw foto
Re: Discussie P2000 Brandweer Twente
« Reactie #693 Gepost op: 8 maart 2013, 16:18:16 »
Om eerlijk te zijn; ik snap sowieso niet waarom alle voertuigen zo nodig een eigen capcode moeten hebben :)

Het schijnt te maken te hebben met het aansturen van de MDT in het voertuig.
Ontvangers: 2 x Whistler TRX-2 / Whistler TRX-1  /AOR AR-DV10 /AOR DV1 /Kenwood TK7302 VHF / Kenwood TK 8180 UHF - Hytera-MD785 / Procom UHF/ Procom VHF / RTL Dongel /Crosscoutry Wireless VHF/UHF multicouples.-DSD+ / ( PDW.)

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Discussie P2000 Brandweer Twente
« Reactie #694 Gepost op: 8 maart 2013, 17:16:02 »
Om eerlijk te zijn; ik snap sowieso niet waarom alle voertuigen zo nodig een eigen capcode moeten hebben :)

Het schijnt te maken te hebben met het aansturen van de MDT in het voertuig.

Die werken voor zover ik weet niet via P2000, maar via externe netwerken.

Offline RS

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2243
Re: Discussie P2000 Brandweer Twente
« Reactie #695 Gepost op: 8 maart 2013, 17:41:35 »
Het schijnt te maken te hebben met het aansturen van de MDT in het voertuig.

Dan snap ik niet dat haakarmbakken ook een capcode hebben.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Discussie P2000 Brandweer Twente
« Reactie #696 Gepost op: 8 maart 2013, 17:47:13 »
Dan snap ik niet dat haakarmbakken ook een capcode hebben.

Daar heb je ook wel weer een sterk punt. Of het nu met de MDT te maken heeft, of met de "bereikbaarheid" van het voertuig, volgens mij kan dit gewoon via de monitorcode, of zoals in sommige regio's, een speciale "koppel-code". Ben toch benieuwd naar de beweegredenen voor deze aparte capcodes...

Offline Alwin

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1807
    • aw foto
Re: Discussie P2000 Brandweer Twente
« Reactie #697 Gepost op: 8 maart 2013, 17:47:56 »
Het schijnt te maken te hebben met het aansturen van de MDT in het voertuig.

Dan snap ik niet dat haakarmbakken ook een capcode hebben.

Via de MDT komt de te rijden route ook in beeld. Omdat een HA voertuig ook regelmatig buiten zijn eigen gebied word ingezet. Niet alleen HA voertuigen ook HW en HV's zijn hiermee uitgerust. Vandaar dat er ook een Postcode meegaat via de P2000 melding.
Ontvangers: 2 x Whistler TRX-2 / Whistler TRX-1  /AOR AR-DV10 /AOR DV1 /Kenwood TK7302 VHF / Kenwood TK 8180 UHF - Hytera-MD785 / Procom UHF/ Procom VHF / RTL Dongel /Crosscoutry Wireless VHF/UHF multicouples.-DSD+ / ( PDW.)

Offline Alwin

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1807
    • aw foto
Re: Discussie P2000 Brandweer Twente
« Reactie #698 Gepost op: 8 maart 2013, 17:50:25 »
Komt zelfs wel eens voor als een voertuig al op de weg is en er komt een nieuwe melding. Dat de melding alleen via de voertuigcode verstuurd word. En uiteraard via C2000.

Dan kun je je ook afvragen waarom er ook een postcode meegaat in de P2000 melding ?. Die gaat in de meeste Regio's ook niet mee in een melding.
Ontvangers: 2 x Whistler TRX-2 / Whistler TRX-1  /AOR AR-DV10 /AOR DV1 /Kenwood TK7302 VHF / Kenwood TK 8180 UHF - Hytera-MD785 / Procom UHF/ Procom VHF / RTL Dongel /Crosscoutry Wireless VHF/UHF multicouples.-DSD+ / ( PDW.)

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Discussie P2000 Brandweer Twente
« Reactie #699 Gepost op: 8 maart 2013, 17:55:24 »
Via de MDT komt de te rijden route ook in beeld. Omdat een HA voertuig ook regelmatig buiten zijn eigen gebied word ingezet. Niet alleen HA voertuigen ook HW en HV's zijn hiermee uitgerust. Vandaar dat er ook een Postcode meegaat via de P2000 melding.

Volgens mij ging de vraag over de *bakken*, het lijkt me niet dat er een MDT in een bak zit :) Het HA-chassis ongetwijfeld, maar dat is een ander verhaal. Dan nog ben ik van mening dat deze niet via P2000 worden aangestuurd, maar via een alternatief netwerk.

Als er genavigeerd zou worden op postcode, hoe komt men bij deze meldingen dan op plek van bestemming uit?

14:37:30 28-02-13GROUP-1PRIO 1 Aanrijding Letsel : A35 R 53,5 : BORNE 1131 1171 1091 1331 3171
0603190BRW Twente (Hengelo-Centrum - Beroeps/Dagdienst)
0603290BRW Twente (Borne - Alle Groepen)
0603660BRW Twente (Almelo-Centrum - Chauffeurs Dagploeg)
0605111BRW Twente (OvD Midden-Twente - Inzet)
0605200BRW Twente (OvD Midden-Twente 1091)
0605201BRW Twente (Hengelo-Centrum - TS 1131)
0605205BRW Twente (Hengelo-Centrum - HV 1171)
0605214BRW Twente (Borne - TS 1331)
0605243BRW Twente (Almelo-Centrum - HV 3174)
0605310BRW Twente (Monitorcode)
0605909BRW Twente (Borne - Kazernetechniek)
0605921BRW Twente (Almelo-Centrum - Kazernetechniek)
0605922BRW Twente (Almelo-Centrum - Kazernetechniek)
15:44:09 28-02-13GROUP-1PRIO 1 Gebouwbrand (schoorsteen) : ZWARTELAND : HAAKSBERGEN 4531 4151
0604141BRW Twente (Enschede-Hoofdpost - Kazernealarm)
0604741BRW Twente (Haaksbergen - Groep-1)
0605255BRW Twente (Enschede-Hoofdpost - AL 4151)
0605294BRW Twente (Haaksbergen - TS 4531)
0605310BRW Twente (Monitorcode)
10:28:13 01-03-13GROUP-1PRIO 1 Bijstand (Bijstand: WTS 1000) VERZETSTRAAT : KANAALWEG ZUID : VRIEZENVEEN 3531 3063
0603920BRW Twente (Vroomshoop - HA bemanning)
0603940BRW Twente (Vroomshoop - Blusgroep)
0605239BRW Twente (Almelo-Centrum - HA 3161)
0605310BRW Twente (Monitorcode)
0605333BRW Twente (Vroomshoop - TS 3531)
0605969BRW Twente (Vroomshoop - Kazernetechniek)
0605973BRW Twente (Vriezenveen - Kazernetechniek)
0605974BRW Twente (Vriezenveen - Kazernetechniek)
16:36:30 06-03-13GROUP-2PRIO 2 Buitenbrand Berm/Ruigte : EUROPA-RING : WIERDEN 5531
0604540BRW Twente (Wierden - Alle Groepen)
0605287BRW Twente (Wierden - TS 5531)
0605310BRW Twente (Monitorcode)
0605997BRW Twente (Wierden - Kazernetechniek)
0605998BRW Twente (Wierden - Kazernetechniek)

En zo natuurlijk nog legio voorbeelden van meldingen zonder postcode. GMS werkt met coördinaten op basis van het ingevoerde adres. Die coördinaten worden, althans, in de meeste regio's, via een alternatief netwerk (zoals RAM Mobile Data) naar de MDT gestuurd. Een navigatiesysteem die zich door P2000 laat navigeren kun je volgens mij niet eens een MDT noemen :)

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Discussie P2000 Brandweer Twente
« Reactie #700 Gepost op: 8 maart 2013, 17:58:40 »
Komt zelfs wel eens voor als een voertuig al op de weg is en er komt een nieuwe melding. Dat de melding alleen via de voertuigcode verstuurd word. En uiteraard via C2000.

Ook dat gebeurt in andere regio's, maar dan via de monitorcode :) Zou die melding dan niet aankomen, of heeft de monitorcode in dergelijke gevallen dezelfde functie als de afzonderlijke voertuigcodes in Twente?

Dan kun je je ook afvragen waarom er ook een postcode meegaat in de P2000 melding ?. Die gaat in de meeste Regio's ook niet mee in een melding.

Goeie vraag, maar Haaglanden stuurt ook de postcode mee, zonder dat er aparte voertuigcodes zijn. Zo wel meer regio's.

Offline RS

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2243
Re: Discussie P2000 Brandweer Twente
« Reactie #701 Gepost op: 8 maart 2013, 18:04:33 »
En zo natuurlijk nog legio voorbeelden van meldingen zonder postcode. GMS werkt met coördinaten op basis van het ingevoerde adres. Die coördinaten worden, althans, in de meeste regio's, via een alternatief netwerk (zoals RAM Mobile Data) naar de MDT gestuurd. Een navigatiesysteem die zich door P2000 laat navigeren kun je volgens mij niet eens een MDT noemen :)

Het zou kunnen dat zo'n cap een GMS-taak aanstuurt waarmee de navigatiedata via RAM verstuurt wordt naar een MDT. Blijft onverlet dat dit voor een haakarmbak onzinnig is. Nou weet ik niets van RAM-data. Wellicht heeft het te maken met de RAM-adressering van die MDT-gegevens vanuit GMS. Misschien is zo'n voertuigcap nodig om de juiste RAM-adressering te krijgen, maar daarvoor weet ik te weinig over GMS. In ieder geval moet hetzelfde ook met 1 cap kunnen. Zat regio's die dat doen.

Offline Alwin

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1807
    • aw foto
Re: Discussie P2000 Brandweer Twente
« Reactie #702 Gepost op: 8 maart 2013, 19:08:08 »
Via de MDT komt de te rijden route ook in beeld. Omdat een HA voertuig ook regelmatig buiten zijn eigen gebied word ingezet. Niet alleen HA voertuigen ook HW en HV's zijn hiermee uitgerust. Vandaar dat er ook een Postcode meegaat via de P2000 melding.

Volgens mij ging de vraag over de *bakken*, het lijkt me niet dat er een MDT in een bak zit :) Het HA-chassis ongetwijfeld, maar dat is een ander verhaal. Dan nog ben ik van mening dat deze niet via P2000 worden aangestuurd, maar via een alternatief netwerk.

Als er genavigeerd zou worden op postcode, hoe komt men bij deze meldingen dan op plek van bestemming uit?

14:37:30 28-02-13GROUP-1PRIO 1 Aanrijding Letsel : A35 R 53,5 : BORNE 1131 1171 1091 1331 3171
0603190BRW Twente (Hengelo-Centrum - Beroeps/Dagdienst)
0603290BRW Twente (Borne - Alle Groepen)
0603660BRW Twente (Almelo-Centrum - Chauffeurs Dagploeg)
0605111BRW Twente (OvD Midden-Twente - Inzet)
0605200BRW Twente (OvD Midden-Twente 1091)
0605201BRW Twente (Hengelo-Centrum - TS 1131)
0605205BRW Twente (Hengelo-Centrum - HV 1171)
0605214BRW Twente (Borne - TS 1331)
0605243BRW Twente (Almelo-Centrum - HV 3174)
0605310BRW Twente (Monitorcode)
0605909BRW Twente (Borne - Kazernetechniek)
0605921BRW Twente (Almelo-Centrum - Kazernetechniek)
0605922BRW Twente (Almelo-Centrum - Kazernetechniek)
15:44:09 28-02-13GROUP-1PRIO 1 Gebouwbrand (schoorsteen) : ZWARTELAND : HAAKSBERGEN 4531 4151
0604141BRW Twente (Enschede-Hoofdpost - Kazernealarm)
0604741BRW Twente (Haaksbergen - Groep-1)
0605255BRW Twente (Enschede-Hoofdpost - AL 4151)
0605294BRW Twente (Haaksbergen - TS 4531)
0605310BRW Twente (Monitorcode)
10:28:13 01-03-13GROUP-1PRIO 1 Bijstand (Bijstand: WTS 1000) VERZETSTRAAT : KANAALWEG ZUID : VRIEZENVEEN 3531 3063
0603920BRW Twente (Vroomshoop - HA bemanning)
0603940BRW Twente (Vroomshoop - Blusgroep)
0605239BRW Twente (Almelo-Centrum - HA 3161)
0605310BRW Twente (Monitorcode)
0605333BRW Twente (Vroomshoop - TS 3531)
0605969BRW Twente (Vroomshoop - Kazernetechniek)
0605973BRW Twente (Vriezenveen - Kazernetechniek)
0605974BRW Twente (Vriezenveen - Kazernetechniek)
16:36:30 06-03-13GROUP-2PRIO 2 Buitenbrand Berm/Ruigte : EUROPA-RING : WIERDEN 5531
0604540BRW Twente (Wierden - Alle Groepen)
0605287BRW Twente (Wierden - TS 5531)
0605310BRW Twente (Monitorcode)
0605997BRW Twente (Wierden - Kazernetechniek)
0605998BRW Twente (Wierden - Kazernetechniek)

En zo natuurlijk nog legio voorbeelden van meldingen zonder postcode. GMS werkt met coördinaten op basis van het ingevoerde adres. Die coördinaten worden, althans, in de meeste regio's, via een alternatief netwerk (zoals RAM Mobile Data) naar de MDT gestuurd. Een navigatiesysteem die zich door P2000 laat navigeren kun je volgens mij niet eens een MDT noemen :)

De oorspronkelijke vraag ging over de Tankwagen1461 van Goor. Die inderdaad nog geen eigen voertuig code heeft. Maar wat jij zegt zal dan wel kloppen. Blijft toch de vraag waarom ze inderdaad die voertuig code's mee alarmeren. Al is het wel eens handig om ze in je pager te programmeren.  :)
Ontvangers: 2 x Whistler TRX-2 / Whistler TRX-1  /AOR AR-DV10 /AOR DV1 /Kenwood TK7302 VHF / Kenwood TK 8180 UHF - Hytera-MD785 / Procom UHF/ Procom VHF / RTL Dongel /Crosscoutry Wireless VHF/UHF multicouples.-DSD+ / ( PDW.)

Offline jais100

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 5
Re: Discussie P2000 Brandweer Twente
« Reactie #703 Gepost op: 9 maart 2013, 07:28:09 »
De voertuig capcode word ook wel eens gebruikt met het woord KLUIS in de meldtekst.
In de TSen zit wel een kluisje met een sleutel om toegang te krijgen tot diverse gebouwen.
Ik denk dat de voertuigcapcode in combinatie met het woord KLUIS een zogenaamde woordherkenning is die de voertuigkluis opent.

Offline RS

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2243
Re: Discussie P2000 Brandweer Twente
« Reactie #704 Gepost op: 9 maart 2013, 08:48:12 »
De voertuig capcode word ook wel eens gebruikt met het woord KLUIS in de meldtekst.
In de TSen zit wel een kluisje met een sleutel om toegang te krijgen tot diverse gebouwen.
Ik denk dat de voertuigcapcode in combinatie met het woord KLUIS een zogenaamde woordherkenning is die de voertuigkluis opent.

Ook daar is geen cap voor nodig. Bij ons in GM werkt dat in ieder geval zonder cap.