Auteur Topic: Wel of niet kopen.  (gelezen 3250 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Dutchtales

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 28
  • Lucas - Utrecht / Houten
Wel of niet kopen.
« Gepost op: 25 december 2020, 18:19:48 »
Ik heb nu sinds iets meer dan een maand de Anytone at-d878uv en ook al is het geen scanner heb ik er toch veel plezier van, o.a. vanwege de vele scanlist's en zones die je kan instellen en de optie om ook DMR kanalen te beluisteren. Heb er nu zo ongeveer 250 kanalen in staan met hoofdzakelijk bedrijfsverkeer zoals NS conducteurs, beveiligers, winkelpersoneel en marifoon kanalen.

Maar zit er dus aan te denken om een echte scanner(De Uniden Bearcat 125xlt) te gaan halen, maar twijfel nog enorm omdat het toch een redelijke uitgave is. Wat zijn de grootste voordelen als ik er een aanschaf, en zijn er ook nadelen ten opzichte van hoe ik het nu doe?
Uniden Bearcat UBCD3600XLT | Motorola DP4800e | Baofeng UV9R |  RTL-SDR

Offline DriverSander

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 670
Re: Wel of niet kopen.
« Reactie #1 Gepost op: 25 december 2020, 18:59:37 »
Nadeel, de 125xlt doet geen dmr of nxdn
UBC175XL basisscanner en een UBC125xlt en RTL-SDR stick, Sdrplay rsp1a, ubcd3600xlt, Diamond mr77 kleefvoet.

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2365
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Wel of niet kopen.
« Reactie #2 Gepost op: 25 december 2020, 19:11:49 »
Voor een analoge scanner super fijn in gebruik. Gratis besturings en programmeersoftware, overzichtelijk in gebruik, kan buitenantenne op, makkelijk te bedienen, close call, makkelijk mee te nemen. Zeker zijn geld waard vind ik.

Offline Spijkie

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 92
Re: Wel of niet kopen.
« Reactie #3 Gepost op: 25 december 2020, 20:03:30 »
Ik heb zelf ook die Anytone en is best een leuk ding maar niet te vergelijken met een scanner.

Voordeel scanner: (veel) beter ontvangst en veel makkelijker in gebruik en meer mogelijkheden.

Nadeel 125XLT: geen digitaal ontvangst maar daar zijn wel andere scanners voor te krijgen, wel duurder.
Ik luister met de volgende scanners: UBC780XLT / Icom IC-R30 / UBCD3600XLT / IcomIC-R8600 / Diamond X50 / Procom CXL 2-2C

Offline 1591

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 146
  • Maastricht
Re: Wel of niet kopen.
« Reactie #4 Gepost op: 26 december 2020, 08:44:08 »
Voordeel scanner: (veel) beter ontvangst.

Ieder zijn mening natuurlijk, maar hier ben ik het persoonlijk niet mee eens.

Offline Spijkie

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 92
Re: Wel of niet kopen.
« Reactie #5 Gepost op: 26 december 2020, 09:04:41 »
Voordeel scanner: (veel) beter ontvangst.

Ieder zijn mening natuurlijk, maar hier ben ik het persoonlijk niet mee eens.

Ik heb de Anytone getest met een Uniden3600XLT, Icom IC-R30 en een Uniden 125XLT waarvan de laatste niet meer in mij bezit en waren alle drie de handscanners gevoeliger dan de Anytone.
Ook mijn basis scanners waren gevoeliger dan de Anytone, uiteraard getest in mijn omgeving en kan bij een ander best een andere uitkomst hebben.
Ik luister met de volgende scanners: UBC780XLT / Icom IC-R30 / UBCD3600XLT / IcomIC-R8600 / Diamond X50 / Procom CXL 2-2C

Offline dijk

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 139
Re: Wel of niet kopen.
« Reactie #6 Gepost op: 26 december 2020, 09:05:59 »
Ik heb  zelf ook twee dmr porto,s gehad.
Een Anytone en md-390.
Alle twee verkocht , voor mij geen dmr meer.
Maar geef mij maar de scanner.
En ik denk toch wel betere ontvangst.
Ontvang zelfs Amsterdam in Nootdorp, natuurlijk met buiten antenne.
Dmr is toch meestal repeater afhankelijk voor bijv. de zendamateurs.
Groeten Chiel
2 x UBC125XLT , 3 x UBC370CLT
Sangean ATS 909X2
Comet SB-7            
Diamond NR-770H   Diamond SG-7500
Sirio Performer 600 PL
Diamond MR-77B  , Diamond RH771

Offline Spijkie

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 92
Re: Wel of niet kopen.
« Reactie #7 Gepost op: 26 december 2020, 09:06:54 »
Voor een analoge scanner super fijn in gebruik. Gratis besturings en programmeersoftware, overzichtelijk in gebruik, kan buitenantenne op, makkelijk te bedienen, close call, makkelijk mee te nemen. Zeker zijn geld waard vind ik.

Wat betreft een buitenantenne, met een verloopje kan je op de Anytone ook op een buitenantenne aansluiten.
Ik luister met de volgende scanners: UBC780XLT / Icom IC-R30 / UBCD3600XLT / IcomIC-R8600 / Diamond X50 / Procom CXL 2-2C

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2365
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Wel of niet kopen.
« Reactie #8 Gepost op: 26 december 2020, 15:55:15 »
Een Anytone op buitenantenne is redelijk snel overstuurd. Dat doet de UBC125 beter.
En ook geen verloop nodig, heeft BNC aansluiting.

Offline Dutchtales

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 28
  • Lucas - Utrecht / Houten
Re: Wel of niet kopen.
« Reactie #9 Gepost op: 26 december 2020, 17:17:41 »
Bedankt iedereen voor de vele reacties en meningen/feiten. Heb uiteindelijk besloten hem te bestellen! O.a. omdat jullie me hebben kunnen overtuigen maar ook omdat het toch onhandig vind dat ik op mijn Boafeng en Anytone niet goed kan scannen voor nieuwe frequenties/gebruikers want dat gaat o.a. gewoon te traag bij zo'n portofoon. En natuurlijk heeft zo'n scanner veel meer goede en specifieke features rondom scannen.
Uniden Bearcat UBCD3600XLT | Motorola DP4800e | Baofeng UV9R |  RTL-SDR

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4909
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Wel of niet kopen.
« Reactie #10 Gepost op: 26 december 2020, 19:14:02 »

Offline Alwin

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1803
    • aw foto
Re: Wel of niet kopen.
« Reactie #11 Gepost op: 26 december 2020, 20:38:33 »
Voordeel scanner: (veel) beter ontvangst.

Ieder zijn mening natuurlijk, maar hier ben ik het persoonlijk niet mee eens.

Ik heb de Anytone getest met een Uniden3600XLT, Icom IC-R30 en een Uniden 125XLT waarvan de laatste niet meer in mij bezit en waren alle drie de handscanners gevoeliger dan de Anytone.
Ook mijn basis scanners waren gevoeliger dan de Anytone, uiteraard getest in mijn omgeving en kan bij een ander best een andere uitkomst hebben.

Een Hytera MD785 doet het nog beter kwa DMR ontvangt. En geluid wat uit de speaker komt.. ;)
Ontvangers: 2 x Whistler TRX-2 / Whistler TRX-1  /AOR AR-DV10 /AOR DV1 /Kenwood TK7302 VHF / Kenwood TK 8180 UHF - Hytera-MD785 / Procom UHF/ Procom VHF / RTL Dongel /Crosscoutry Wireless VHF/UHF multicouples.-DSD+ / ( PDW.)

Offline Bleij

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 2871
  • Bleij met de UBCD 3600
    • Zeeuwse scannerfrequenties e.o.
Re: Wel of niet kopen.
« Reactie #12 Gepost op: 27 december 2020, 18:55:09 »
Bedankt iedereen voor de vele reacties en meningen/feiten. Heb uiteindelijk besloten hem te bestellen!

Een mooie aankoop.

Het is altijd moeilijk om een appel met een peer te vergelijken. Zo ook een portofoon en een scanner.
Toch kun je beiden gebruiken voor dezelfde toepassing, mits het accepteren van enig verschil.

Ik gebruik thuis enkele UBC 780 en 9000's om te luisteren naar de analoge frequenties.
Met twee UBC 125's zoek ik tussen twee frequenties en/of gebruik ik de close call functie.

Voor DMR gebruik ik thuis de Anytone 578, portable de Anytone 878. Beiden om gevonden DMR frequenties te luisteren.
Met de UBC 3600 zoek ik o.a. tussen twee frequenties en/of gebruik ik ook de close call functie.  

Enja de Anytone mag ik ook gebruiken om te zenden op 431 MHz  ;)
Groeten van Michel