Auteur Topic: SDR# audio opnemen  (gelezen 3216 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline centrum

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 467
SDR# audio opnemen
« Gepost op: 10 maart 2019, 09:01:32 »
Ik gebruik een dongel met SDR# software. Ik wil graag ontvangen audio opnemen maar alleen als er ontvangst is. Zeg maar voice operated. Ik kon dat niet in de standaard software vinden en heb uit de officiële plug-in lijst de 'audio recorder" plug in gehaald. Maar ook daar kan ik het juiste vinkje niet vinden. Zodra ik op recording klik begint de opname te lopen, ongeacht of er audio ontvangst is of niet. Hebben jullie suggesties, doe ik iets fout of mis ik een vinkje die nog aangezet moet worden? Of is er een andere plug-in hiervoor?
Uniden 3500 en 3600; Aor DV10; Kathrein en Sirio VHF en UHF antennes; CCW Multicoupler; RTL-SDR V3 en SDR# software.

Offline Henri le Beau

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2405
  • Apres moi le deluge
Re: SDR# audio opnemen
« Reactie #1 Gepost op: 10 maart 2019, 09:11:05 »
Kan het zijn dat jij de Audio Recorder plugin niet geinstalleerd hebt?
Luisterspulletjes :)

Offline PE0SAT

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 157
    • PE0SAT
Re: SDR# audio opnemen
« Reactie #2 Gepost op: 10 maart 2019, 09:11:40 »
Als je SDR# gebruikt zou je de Frequency Manager Suite (http://www.freqmgrsuite.com) kunnen gebruiken.
RX/SDR: AirSPY R2,Mini | HackRF one | RTL-SDR V3/V4 | Afedri | RFSpace | Ettus USRP | SDRPlay RSP2
Website: PE0SAT

Offline Henri le Beau

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2405
  • Apres moi le deluge
Re: SDR# audio opnemen
« Reactie #3 Gepost op: 10 maart 2019, 09:13:28 »
Luisterspulletjes :)

Offline centrum

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 467
Re: SDR# audio opnemen
« Reactie #4 Gepost op: 10 maart 2019, 09:20:53 »
Henri, de plug-in die je noemt heb ik geïnstalleerd. Werkt ook goed zoals audio in een geselecteerde folder opslaan. Maar ik kan het starten van de opname niet koppelen aan het ontvangen van echte audio, dus de opname start direct. Nou zijn de aanwijzingen van onze Russische vriend niet heel uitgebreid en vandaar de vraag of ik een vinkje of iets dergelijks in deze plug-in mis. Want het moet met deze plug-in wel kunnen?
Uniden 3500 en 3600; Aor DV10; Kathrein en Sirio VHF en UHF antennes; CCW Multicoupler; RTL-SDR V3 en SDR# software.

Offline PE0SAT

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 157
    • PE0SAT
Re: SDR# audio opnemen
« Reactie #5 Gepost op: 10 maart 2019, 09:37:07 »
Nou zijn de aanwijzingen van onze Russische vriend niet heel uitgebreid en vandaar de vraag of ik een vinkje of iets dergelijks in deze plug-in mis. Want het moet met deze plug-in wel kunnen?

Dt gevoel ken ik, zelf kwam ik er achter dat de FreqManager en FreqScanner met elkaar verbonden zijn. Misschien dat dat ook wel zo is met de audiorecorder. Ik denk dan bijvoorbeeld aan de audio mute functie van de freq. scanner.

Zelf vraag ik me nog steeds af wat het verschil en functie is van de gele en rode lijn in de fret. scanner.
RX/SDR: AirSPY R2,Mini | HackRF one | RTL-SDR V3/V4 | Afedri | RFSpace | Ettus USRP | SDRPlay RSP2
Website: PE0SAT

Offline centrum

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 467
Re: SDR# audio opnemen
« Reactie #6 Gepost op: 10 maart 2019, 09:43:02 »
Het antwoord van de gele en rode lijn kan ik je ook niet geven. Ook voor mij is dat niet helder. Iets meer uitleg van mogelijkheden van de software zou handig zijn. Maar aan de andere kant is het allemaal gratis en hobby werk en kunnen we niet hetzelfde verwachten als bij commerciële software. ik ben al blij dat er mensen zijn die er zoveel werk van maken en dat willen delen.
Uniden 3500 en 3600; Aor DV10; Kathrein en Sirio VHF en UHF antennes; CCW Multicoupler; RTL-SDR V3 en SDR# software.

Offline Henri le Beau

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2405
  • Apres moi le deluge
Re: SDR# audio opnemen
« Reactie #7 Gepost op: 10 maart 2019, 09:50:20 »
Henri, de plug-in die je noemt heb ik geïnstalleerd. Werkt ook goed zoals audio in een geselecteerde folder opslaan. Maar ik kan het starten van de opname niet koppelen aan het ontvangen van echte audio, dus de opname start direct. Nou zijn de aanwijzingen van onze Russische vriend niet heel uitgebreid en vandaar de vraag of ik een vinkje of iets dergelijks in deze plug-in mis. Want het moet met deze plug-in wel kunnen?

Dus het probleem is dat hij wel opneemt maar dan ook alles, ook de ruis?

Hoe staan je gele en rode lijnen? Het signaal moet boven de rode komen op het onnemen te starten. Eenmaal weer onder de gele lijn stopt het opnemen. Probeer eens 10 geel en 15 rood.

En gebruik je Squelch of Audio Mute binnen de scanner plugin?
Luisterspulletjes :)

Offline centrum

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 467
Re: SDR# audio opnemen
« Reactie #8 Gepost op: 10 maart 2019, 10:27:28 »
Henri, ik heb zowel squelch als mute nu aangevinkt. En het begint ergens op te lijken, geen audio betekent nu geen opname. Ik ga met de rode en gele lijnen spelen en kijk of ik deze op de goede hoogte ingesteld krijg. Bedankt, mocht ik nog een vraag hebben dan hoor je van me.
Uniden 3500 en 3600; Aor DV10; Kathrein en Sirio VHF en UHF antennes; CCW Multicoupler; RTL-SDR V3 en SDR# software.

Offline Henri le Beau

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2405
  • Apres moi le deluge
Re: SDR# audio opnemen
« Reactie #9 Gepost op: 10 maart 2019, 10:28:43 »
OK, mag indien gewenst ook per PB.
Luisterspulletjes :)

Offline PE0SAT

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 157
    • PE0SAT
Re: SDR# audio opnemen
« Reactie #10 Gepost op: 10 maart 2019, 15:36:43 »
Misschien een idee om evt vragen en antwoorden hier te delen, dan kunnen we allemaal ons voordeel ermee doen.

Wat betreft de Frequency Scanner: ik heb het idee dat de rode lijn een Squelch grens is en dat geel een scan grens is.

RTL-SDR.ru/plugins/
RX/SDR: AirSPY R2,Mini | HackRF one | RTL-SDR V3/V4 | Afedri | RFSpace | Ettus USRP | SDRPlay RSP2
Website: PE0SAT

Offline Henri le Beau

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2405
  • Apres moi le deluge
Re: SDR# audio opnemen
« Reactie #11 Gepost op: 10 maart 2019, 17:00:04 »
Is misschien een idee om een apart SDR# draadje aan te maken. Volgens mij zit elke SDR# gebruiker te worstelen met de instellingen voor het lekker draait.
En op internet is niet al te veel concreets te vinden hierover.
Luisterspulletjes :)