Auteur Topic: ATV ontvanger van dijken  (gelezen 5433 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline AK022

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 102
ATV ontvanger van dijken
« Gepost op: 26 oktober 2006, 14:41:16 »
Hallo,

zijn er hier mensen aanwezig die ervaring hebben met de atv ontvanger die hier beschreven staat: http://www.vandijkenelektronica.nl/site ... ucts_id=65

Op zich ziet het er wel aardig uit maar ik ben benieuwd wat de ervaringen van andere gebruikers met dit apparaatje zijn. Verder ben ik nog op zoek naar een geschikte antenne voor ontvangst opo de 13cm band, iemand een idee??

Groeten,

André

Offline Directxx

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 19
Re: ATV ontvanger van dijken
« Reactie #1 Gepost op: 26 oktober 2006, 16:29:22 »
Prima ontvangers!

Deze ontvanger is gevoelig en geeft een prima beeld. Je moet wel een paar c-tjes veranderen, dan is het beeld beter bij slechte ontvangst. De Van Dijken besturing is niet echt geweldig, ik zou er een besturing bij maken met een PIC-je en een LCD display. Schema's zijn er genoeg op internet te vinden, ook voor een s-meter uitlezing.

Ik heb veel ervaring op 13cm met voorversterker en converters e.d. , deze ontvanger presteert beter als een chapparel converter met een 23cm SHARP tuner.

Als antenne kun je  prima een WIFI gaas schotel gebruiken. Er zijn ook speciale ATV antennes, deze zijn aanmerkelijk duurder en presteren soms slechter. Een SD-15 wifi antenne doet het bij mij beter dan een FLEXA 13cm atv antenne.

73, Koen PA1KR

Offline Sigint

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 396
  • COMSPEC
Re: ATV ontvanger van dijken
« Reactie #2 Gepost op: 27 oktober 2006, 18:00:25 »
Halo.
Deze ontvangers/zenders gebruik ik sinds jaren met veel plezier.
Zowel in de 1,2 als de 2, 4Ghz.
Deze ontvanger kan je ook als video scanner gebruiken na modificatie.
Ook is het mogelijk met een optionele verkrijgbare print zowel de Tx als de Rx aan te sturen met digitale display en geheugen en scan opties.
Vroeger veel gebruikt om de KLPD heli te ontvangen toen dit nog niet algemeen bekend was.
Kijk ook eens op Ebay onder Mobicom. ;)
Suc6.
Bye.
Sigint
"Monitoring till 12 GHz"

Offline pascalw

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 43
Re: ATV ontvanger van dijken
« Reactie #3 Gepost op: 7 november 2006, 18:59:40 »
Gebruik hier ook een paar van die dingen

Zowel ontvangers als de zenders het zijn zogenaamde comtech bordjes.

Kijk hier ook maar eens http://www.mobicomm.net
Hier verkopen ze ze ook in alle soorten en maten ook een leuke I2C besturing voor die comtechjes.