Auteur Topic: Entropia Frequenties  (gelezen 649279 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Entropia Frequenties
« Reactie #60 Gepost op: 26 augustus 2005, 06:56:24 »
Citaat van: "Gert Jan Faas"
Citaat van: "Johan Beck"
Vandaag weer een dagje wezen treinen (en bussen). Dat heeft 2 definitieve zenderlocaties opgeleverd.

Peilen met de trein en de bus? :?

Niet iedereen heeft een auto he.

paul19622

  • Gast
Re: Entropia Frequenties
« Reactie #61 Gepost op: 26 augustus 2005, 11:32:14 »
Citaat
Gezien het eerdere sterke signaal tussen Delft en Schiedam kan ik nog maar 1 plaats bedenken en dat is Schipluiden. Alleen ligt dat weer zo dicht tegen Delft Zuid aan waar ook al een zender staat.

Dit is echt onmogelijk Johan Schipluiden zit ik tegen aan en ik heb een niet echt hard signaal. Gezien het signaal zit ik zelf te denken aan Rotterdam Zuid of richting Hoogvliet / Spijkenisse. Misschien een optie voor de volgende trein? :P

groet,

Gert Jan

  • Gast
Re: Entropia Frequenties
« Reactie #62 Gepost op: 26 augustus 2005, 15:01:55 »
Dat bedoel ik idd, niet of je nu wel of niet een auto hebt.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Entropia Frequenties
« Reactie #63 Gepost op: 26 augustus 2005, 15:32:21 »
Citaat van: "paul19622"
Gezien het signaal zit ik zelf te denken aan Rotterdam Zuid of richting Hoogvliet / Spijkenisse. Misschien een optie voor de volgende trein? :P

Helaas komt daar geen trein Paul, misschien wel een bus van Connexxion (met de RET mag ik helaas niet gratis mee). Anders maar eens vragen aan John R, die woont in Hoogvliet. Echter het vreemde is dat het signaal pas hard wordt noordelijk van Schiedam en dat ik in Vlaardingen langs de waterkant weer een slecht signaal had. En Hoogvliet en Spijkenisse liggen juist tegenover Vlaardingen.

paul19622

  • Gast
Re: Entropia Frequenties
« Reactie #64 Gepost op: 26 augustus 2005, 16:18:15 »
Citaat van: "Johan Beck"
Citaat van: "paul19622"
Gezien het signaal zit ik zelf te denken aan Rotterdam Zuid of richting Hoogvliet / Spijkenisse. Misschien een optie voor de volgende trein? :P

Helaas komt daar geen trein Paul, misschien wel een bus van Connexxion (met de RET mag ik helaas niet gratis mee). Anders maar eens vragen aan John R, die woont in Hoogvliet. Echter het vreemde is dat het signaal pas hard wordt noordelijk van Schiedam en dat ik in Vlaardingen langs de waterkant weer een slecht signaal had. En Hoogvliet en Spijkenisse liggen juist tegenover Vlaardingen.

Ik zet toch in op Rotterdam Zuid Johan ik denk inderdaad dat we het is moeten gaan vragen aan John. Voor mij valt het wat moeilijk te doen op de fiets :)  omdat ik dan om moet rijden via Maassluis of Rotterdam. Mits jij nog een optie weet aan deze kant dan wil ik dat graag voor je gaan bekijken. Ik vindt het ook een beetje vreemd dat er verder niets meer zit tussen De Hoek en Rotterdam, ja Delft maar toch :?

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Entropia Frequenties
« Reactie #65 Gepost op: 26 augustus 2005, 16:44:11 »
Citaat van: "paul19622"
Ik zet toch in op Rotterdam Zuid

Ja maar dan zou ik het toch ook al moeten horen bij het Feyenoord stadion en die buurt? En daar hoorde ik juist helemaal niks op die 422.1125.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Entropia Frequenties
« Reactie #66 Gepost op: 26 augustus 2005, 17:54:53 »
Citaat van: "paul19622"
Dit is echt onmogelijk Johan Schipluiden zit ik tegen aan en ik heb een niet echt hard signaal.

Dus Berkel en Rodenrijs is ook geen optie?

paul19622

  • Gast
Re: Entropia Frequenties
« Reactie #67 Gepost op: 26 augustus 2005, 18:05:00 »
Citaat van: "Johan Beck"
Citaat van: "paul19622"
Dit is echt onmogelijk Johan Schipluiden zit ik tegen aan en ik heb een niet echt hard signaal.

Dus Berkel en Rodenrijs is ook geen optie?

Rotterdam Centrum en Berkel lijkt mij vreemd hoor je zou dan eerder gaan denken aan Zoetermeer maar gezien die meting van jou gaat ook dat niet op :x

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Entropia Frequenties
« Reactie #68 Gepost op: 26 augustus 2005, 20:08:53 »
John R uit Hoogvliet heeft even geluisterd. In zijn vrijstaande woning op de 2e verdieping een keihard signaal op een portable met een paperclip als antenne. De zender zal waarschijnlijk dus daar ergens staan.

paul19622

  • Gast
Re: Entropia Frequenties
« Reactie #69 Gepost op: 26 augustus 2005, 20:20:56 »
Citaat van: "Johan Beck"
John R uit Hoogvliet heeft even geluisterd. In zijn vrijstaande woning op de 2e verdieping een keihard signaal op een portable met een paperclip als antenne. De zender zal waarschijnlijk dus daar ergens staan.

Ok Johan dan houdt het voor mij aan deze kant even op. Vermoedelijk wordt het dan Hoogvliet of Spijkenisse we wachten af bedankt ;)

Offline BlackBox

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1287
Re: Entropia Frequenties
« Reactie #70 Gepost op: 26 augustus 2005, 20:45:33 »
Een rijtje signalen waar te nemen op Walcheren / Zeeland, op de spraakkanalen zaten hoofdzakelijk bedrijven met haven/visserij activiteiten:

Controle kanalen

424.800 (Entropia België?)

422.8375
423.325
423.5125
423.6125
423.625

Spraakkanalen:

423.0625
423.6875
423.8625
423.9625
424.675  (België?)

Verder zat er op 424.8375 nog een belgisch bedrijf tussen de Belgische Entropia en de Nederlandse RAMdata door...

Ik heb geen tijd vrij gemaakt om exact de locaties te zoeken, het blijft gewoon vakantie!
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline paassens

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 481
Re: Entropia Frequenties
« Reactie #71 Gepost op: 27 augustus 2005, 15:38:20 »
Citaat van: "Huub Roem"
Verder zat er op 424.8375 nog een belgisch bedrijf tussen de Belgische Entropia en de Nederlandse RAMdata door...

Ik heb geen tijd vrij gemaakt om exact de locaties te zoeken, het blijft gewoon vakantie!

Ga hier in de grensstreek ook eens luisteren en monitoren naar de verschillende entropiakanalen.

Heb nog niet echt gezocht in het forum, maar is er ook een geluidsbestand wat het verschil laat horen tussen traxys en entropia?
for your ears only


exLid057

  • Gast
Re: Entropia Frequenties
« Reactie #72 Gepost op: 27 augustus 2005, 16:05:24 »
Hoi alle

 Zal graag ook mee willen helpen met het zoeken naar de freq van Entropia.

Ik scan even tijdelijk met de vr-5000, daar achter zit een UHF antenne van procom achter hoogte +- 25 meter.

Kan iemand me zeggen in welke stapen ik het kan doen 5 of 12.5


 grt kees Zutphen

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1986
Re: Entropia Frequenties
« Reactie #73 Gepost op: 27 augustus 2005, 17:35:01 »
Citaat van: "kees 01"
Kan iemand me zeggen in welke stapen ik het kan doen 5 of 12.5

12,5 kHz

Offline BlackBox

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1287
Re: Entropia Frequenties
« Reactie #74 Gepost op: 27 augustus 2005, 20:20:18 »
Citaat van: "paassens"
Heb nog niet echt gezocht in het forum, maar is er ook een geluidsbestand wat het verschil laat horen tussen traxys en entropia?

Kijk even in de eerste pagina's van deze thread daar heb ik een Entropia voorbeeld neergezet. Het gaat met name om de schakelingen en de afsluiter. De traxys afsluiter is veel trager tsjak, tsjak, tsjak, tsjak.
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre