Auteur Topic: Mobitex leesbaar maken  (gelezen 5090 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline pa2552

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 360
Mobitex leesbaar maken
« Gepost op: 4 oktober 2017, 11:53:03 »
Niet zo lang geleden was ik bij radio Abe in Rotterdam om te vragen of ze weten om mobitex leesbaar te maken.     Radio Abe vertelde dat ze iemand kennen die weet hoe je het leesbaar kan maken,meer informatie gaven ze niet. Nu ben ik benieuwd is dat echt mogelijk?

Offline Hennie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 387
  • PC5L
Re: Mobitex leesbaar maken
« Reactie #1 Gepost op: 4 oktober 2017, 14:50:13 »
Volgens mij kan dat gewoon met PDW.

Offline pa2552

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 360
Re: Mobitex leesbaar maken
« Reactie #2 Gepost op: 4 oktober 2017, 15:00:44 »
Dat klopt veel tekst in onleesbaar misschien is er een andere mogelijkheid om het zichtbaar te maken?

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Mobitex leesbaar maken
« Reactie #3 Gepost op: 4 oktober 2017, 15:05:18 »
Dat klopt veel tekst in onleesbaar misschien is er een andere mogelijkheid om het zichtbaar te maken?

Via Mobitex wordt niet per definitie leesbare tekst verstuurd. Veel data is ook gewoon onleesbaar en simpelweg niet leesbaar te maken.

hamsatman

  • Gast
Re: Mobitex leesbaar maken
« Reactie #4 Gepost op: 4 oktober 2017, 16:28:59 »
Via Mobitex wordt niet per definitie leesbare tekst verstuurd. Veel data is ook gewoon onleesbaar en simpelweg niet leesbaar te maken.

Als het niet leesbaar te maken is dan is het non-informatie, en zou het niet eens uitgezonden hoeven te worden. ;-)

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Mobitex leesbaar maken
« Reactie #5 Gepost op: 4 oktober 2017, 18:09:49 »
Via Mobitex wordt niet per definitie leesbare tekst verstuurd. Veel data is ook gewoon onleesbaar en simpelweg niet leesbaar te maken.

Als het niet leesbaar te maken is dan is het non-informatie, en zou het niet eens uitgezonden hoeven te worden. ;-)

Ik neem aan dat je een grapje maakt... Mobitex is geen pagingnetwerk...

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4903
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Mobitex leesbaar maken
« Reactie #6 Gepost op: 4 oktober 2017, 18:13:26 »
http://discriminator.nl/mobitex/ '-

'De gedecodeerde berichten bevatten ruwe 8-bits data. De meeste berichten zien er uit als een willekeurige brij van tekens. De data is niet persé versleuteld, maar wordt wel efficient verzonden: klanten betalen per byte. De gebruikersapplicatie beslist wat de betekenis is van de data. Dit kan voor iedere klant anders zijn; Mobitex geeft de berichten transparant door. '