Auteur Topic: BF-888s & UV-8D VHF programmeren  (gelezen 14208 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline ET

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1310
  • Schiedam
Re: BF-888s & UV-8D VHF programmeren
« Reactie #15 Gepost op: 2 mei 2017, 19:15:04 »
...... Ik ben er inmiddels achter dat ik niet op de pmr kanalen mag zitten. Nu maakt voor mij de frequentie niet zoveel uit dus ik kan de uv8d ook wel op de reeds voorgeprogrammeerde kanalen van de 888s zetten. Als ik over een straal van 4 km kan communiceren dan is dat voldoende. M'n kabel komt overigens bij portofoonweb vandaan.

Het enige euvel is nu dat ik de uv8d moet kunnen verbinden om dezelfde instellingen van de 888s te programmeren

Je mag inderdaad niet op de PMR frequenties zitten. Maar op de standaard frequenties laten staan is wat dat betreft nog minder wenselijk. Waarschijnlijk staan er frequenties in die aan professionele gebruikers zijn uitgegeven. Die mensen hebben betaald voor een vergunning en gaan er niet vrolijk van worden als jij daar tussendoor gaat zitten babbelen.
Als je die dingen buiten de PMR band gaat gebruiken heb je een nog grotere kans dat je op een dag het AT aan je deur hebt staan.

Vraag even aan Portofoonweb wat je met deze porto's (zonder een vergunning aan te vragen) mag.

Elmar

Je hoeft helemaal niets aan portofoonweb te vragen, het is heel simpel. Met beide type portofoons mag je helemaal NIKS tenzij je een vergunning hebt aangevraagd bij agentschap telecom voor een UHF frequentie tegen betaling of je hebt een zend licentie voor radiozendamateur dus een examen afgelegd om op bepaalde frequentie banden te mogen zenden.

Thats it!

Dat hoef je mij niet te vertellen, maar laat de verkoper zelf maar uitleggen dat hij iets heeft verkocht wat de koper eigenlijk niet mag gebruiken voor het doel waarvoor hij het heeft aangeschaft.

@HGB
Mooi dat je de programmering van de 888 aan de praat hebt.
Dat de UV8d niet wil met Chirp kan wel kloppen, staat ook niet in het ondersteunde lijstje. Met welke software heb je deze porto eerder geprogrammeerd ? Dan moet dat toch nu ook weer lukken.
Zoals je ondertussen wel hebt begrepen heeft PortofoonWeb je porto's verkocht die je eigenlijk niet zomaar mag gebruiken. Maar als je dan toch besluit dit te gaan doen (wat dus officieel eigenlijk niet mag) doe jezelf dan een lol en doe dat op de PMR kanalen op een zo laag mogelijk vermogen. De standaard geprogrammeerde frequenties in die dingen zijn waarschijnlijk allemaal vergunningsplichting. Als je daar tussen gaat zitten kloten heb je binnen no time veel grotere problemen als dat je zelf zou willen.

Elmar
Uniden UBC9000XLT / RTL R820T2 / Funcube Pro
Ailunce HD1 / Motorola MTH800 / Motorola DM4600 / Motorola GM360
Diamond X50 / Diamond D707 / Diamond MR77B / Kathrein K751221 (UHF)

Offline JanHartgers

  • Winkel medewerker/Magazijn medewerker
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 198
Re: BF-888s & UV-8D VHF programmeren
« Reactie #16 Gepost op: 2 mei 2017, 19:15:50 »
Haal gewoon dit item uit het forum Zendapparatuur.
Dan heeft niemand meer wat te zeiken.

Groet,

Jan.
m.v.g.  Jan Hartgers.
2x 125XLT, EZ33XLT, Sirio SD 1300N,Sirio GP 108-136 LB N, RH1536, RH1519, SRH779, SRH805S, RH795, Scan 125.

Ron 01

  • Gast
Re: BF-888s & UV-8D VHF programmeren
« Reactie #17 Gepost op: 2 mei 2017, 21:40:43 »
Hallo,

Voor (jeugd)verenigingsdoeleinden gebruik ik al enkele jaren de UV-8D VHF van Baofeng. Fijne sterke porto's welke op de kenwood (PMR??) kanalen geprogrammeerd staan. Tenminste, deels. Want als ik ze alle vier op een ander kanaal zet kunnen ze nog steeds met elkaar communiceren. Hoe kan ik dit aanpassen? Ik krijg ze niet verbonden met de pc.
Dit geldt ook voor de BF-888 s. Hier heb ik er vijf van gekocht als uitbreiding op de set die ik al had. Maar ook deze krijg ik niet verbonden met het juiste programma, voor de bf-888 s zelf. Beide types krijgen tevens geen verbinding in Chirp. De diverse filmpjes op youtube zijn me duidelijk alleen is mijn eerste probleem dat ik de portofoons en het programma niet verbonden krijg. Wat kan ik het beste doen? Behalve uiteraard kwalitatief sterkere en voorgeprogrammeerde porto's aanschaffen, daar krijg ik geen budget voor. Vermoedelijk zit het probleem bij de selectie van de toegangspoort maar deze kan ik niet selecteren.

Groeten,
Lars

Om even weer on-topic te komen en alle voogaande reacties die niets met je vraag te doen hebben even opzij te zetten:
Je hebt chirp nodig, een simpel programmaatje wat je bij miklor kunt downloaden, hier kun je ook de juiste driver downloaden die je nodig hebt.
Zolang als jij je netjes gedraagd heb ik er geen moeite mee om je te helpen.
Dit soort vragen roept altijd (terecht) veel reacties op, maar iemand die echt slechte bedoelingen heeft weet altijd wel de weg te vinden om zijn doel te bereiken.
En laten we eerlijk zijn, hoeveel van ons hebben vroeger op 27mhz zitten piraten?

Offline Shorty

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 480
Re: BF-888s & UV-8D VHF programmeren
« Reactie #18 Gepost op: 2 mei 2017, 22:08:01 »
Je weet het charmant te verwoorden. " zendamateur forum" heet dat, de naam die jij gebruikt ken ik gelukkig niet. Ondanks jouw enigzins andere mening blijf ik bij hetgeen ik voorstelde, overigens niet de eerste keer. Het verschil tussen: 'zendamateurs' en 'scannerluisteraars' is door jou duidelijk gemaakt.

Shorty
AR5000 | AR8600 MK2 | BC346XLT l 40m lwire l Diamond D777 | Celwave CX3 VHF Maritime | Logper | S-W France

Offline 19rf370

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 399
Re: BF-888s & UV-8D VHF programmeren
« Reactie #19 Gepost op: 11 augustus 2017, 00:05:33 »
Wel weer jammer dat gezeur over wat wel mag en wat niet mag maar de zogenaamde licentie amateur weet niet eens het verschil tussen pmr en pmr446 zo te zien . alle portofoons zijn pmr ook als je die gebruikt op de repeaters dan zit je nog met een pmr en niet met een pmr446 . beetje je huiswerk beter maken licentie houdertjes en niet net doen als jullie het altijd beter weten .
Tyt th-9800 Anytone at-5555 uniden ubc125xtl handic0080 2x baofeng uv-5r 2Xbaofeng bf888s 2xtopcom twintalker 1300 gooit gy560 pan gpa 27 1/2 daimond x30 daimond x200 sirio Sdb-270

Offline ET

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1310
  • Schiedam
Re: BF-888s & UV-8D VHF programmeren
« Reactie #20 Gepost op: 11 augustus 2017, 15:30:51 »
Wel weer jammer dat gezeur over wat wel mag en wat niet mag maar de zogenaamde licentie amateur weet niet eens het verschil tussen pmr en pmr446 zo te zien . alle portofoons zijn pmr ook als je die gebruikt op de repeaters dan zit je nog met een pmr en niet met een pmr446 . beetje je huiswerk beter maken licentie houdertjes en niet net doen als jullie het altijd beter weten .

En over dit denigrerend antwoord heb je twee en een halve maand na moeten denken??
PS. de vraag steller is sinds het stellen van zijn vraag niet meer op het forum ingelogd,  dus wat het voor zin heeft deze oude koeien uit de sloot te halen ontgaat me een beetje.

Elmar
Uniden UBC9000XLT / RTL R820T2 / Funcube Pro
Ailunce HD1 / Motorola MTH800 / Motorola DM4600 / Motorola GM360
Diamond X50 / Diamond D707 / Diamond MR77B / Kathrein K751221 (UHF)

Ron 01

  • Gast
Re: BF-888s & UV-8D VHF programmeren
« Reactie #21 Gepost op: 11 augustus 2017, 16:32:33 »
Laten we eerlijk zijn, het màg niet! Punt.
Maar is is toch niets leuker dan op het randje balanceren over wat wel of niet mag?
De regering mag ook de mensen niet belazeren maar ze doen het toch!
Ik persoonlijk kan me over zoiets kleins niet druk maken, maar verwacht wel dat de vragende partij ook zelf kijkt waar het probleem zit. Dus niet als newbie hier komen en denken dat wij het maar oplossen!
Maar ik heb persoonlijk liever dat men gebruikt maakt van zo'n portootje, als oude vrouwtjes beroofd.