Auteur Topic: Meerdere ontvangers op 1 antenne  (gelezen 10550 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Bart

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 376
Re: Meerdere ontvangers op 1 antenne
« Reactie #15 Gepost op: 27 augustus 2004, 22:27:07 »
Citaat van: "aor"
De antenne zie je op de volgende link:
http://www.thiecom.de/shop1/index.html
Even zoeken op B130.

Dit is de directe link:
http://www.thiecom.de/b130airmaster.htm
Ik vind het ook wel een interessante antenne. Hoe bevalt 'ie, en wat zijn de afmetingen? (ik heb maar een klein balkonnetje...)

Groetjes,

Bart
Great day to carry 45 pounds of gear up and down 10 flights of stairs.
Uniden UBC125XLT, Uniden SDS100E

bezem

  • Gast
Re: Meerdere ontvangers op 1 antenne
« Reactie #16 Gepost op: 28 augustus 2004, 20:03:17 »
Om nog even terug te komen op de vraag van AOR wat ik doe met m'n SDU...
Ik vind het hartstikke interresant om op een hele eenvoudige manier te zien of er activiteit is op bepaalde banden (een soort ontdekkingsreis dus...) Een hele fijne functie is dat je met één druk op de knop die frequentie ook beluisterd.
Regelmatig valt het mij op dat er bijvoorbeeld ook zenders naast de frequentie staan, of geheel buiten het raster vallen. (tussenkanalen)
Ook kan je de heel mooi zien of er verhoogde achtergrondruis is.
Ik dacht wel eens dat m'n ontvanger op bepaalde frequenties slechter presteerde, maar het blijkt gewoon dat er frequentiebanden zijn die helemaal niet schoon zijn.
En zijn ook de atmosferische omstandigheden goed te meten, en de invloed van hele sterke zenders op de band.

Tja..., en een beetje meten aan een filtertje of een stuk kabel, da's dus gewoon leuk om te doen!!

aor

  • Gast
Hoe bevalt 'ie, en wat zijn de afmetingen
« Reactie #17 Gepost op: 29 augustus 2004, 12:02:43 »
De B130 airmaster bevalt tot nu toe goed, maar wat is goed? Ik heb hem vergeleken met een oude discone op dezelfde hoogte en daar geeft hij (B130) gemiddeld 1,5 uV ( schiphol tower )meer signaal. Alles gemeten met een ar5000a+3 en het programma arFive. Ik ben bezig om een goede meetinstallatie samen te stellen en te testen met verschillende antenne's. Ik kom hier dus nog op terug........

aor

  • Gast
...de vraag van AOR wat ik doe met de SDU
« Reactie #18 Gepost op: 29 augustus 2004, 12:11:45 »
Bezem bedankt voor je reactie. Toch leuk dat er meerdere mensen zijn die het leuk vinden om wat te meten en te regelen. Ik zat eerst te denken aan een scoop waar je ook genoeg mee kunt meten. Alleen natuurlijk geen communicatie mogelijk zoals de SDU dat kan. Helaas is de SDU rond de 1300 euri nog even sparen dus.........................

ademap

  • Gast
Re: Meerdere ontvangers op 1 antenne
« Reactie #19 Gepost op: 24 september 2004, 12:36:59 »
Ik heb nu 3 scanners gekoppeld op 1 antenne met 2 BNC splitters en stukje kabel.

Frequenties VHF (maritiem, P2000, Brw, Politie incl 80Mhz,  en UHF, PMR, Politie,
 Kabel RG 213, lengte 30M, Antenne MULTISCAN-DX op 12 meter..

Ik heb geen noemenswaardig en horenswaardig kwaliteitverlies op de signalen die ik uitluister. M.a.w. ik hoor geen verschil ;-)

ademap

  • Gast
Re: Meerdere ontvangers op 1 antenne
« Reactie #20 Gepost op: 24 september 2004, 12:37:11 »
Ik heb nu 3 scanners gekoppeld op 1 antenne met 2 BNC splitters en stukje kabel.

Frequenties VHF (maritiem, P2000, Brw, Politie incl 80Mhz,  en UHF, PMR, Politie,
 Kabel RG 213, lengte 30M, Antenne MULTISCAN-DX op 12 meter..

Ik heb geen noemenswaardig en horenswaardig kwaliteitverlies op de signalen die ik uitluister. M.a.w. ik hoor geen verschil ;-)