Auteur Topic: Scout 40  (gelezen 1625 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Breeze

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 8
Scout 40
« Gepost op: 30 augustus 2011, 10:20:49 »
Hallo, ik kocht onlangs een (gebruikte) Optoelectronics Scout 40. Pikt langs de weg een hoop frequenties op maar tot nog toe weinig nieuws.
Vraag: bovenop zit een rood ledje met tekst: Charge status. Tekst is duidelijk maar: wanneer wordt de led geacht te branden? Tijdens het laden? Bij volle accu? Bij lege accu? In al deze situaties nog niet in actie gezien. In de manual wordt er met geen woord over gesproken.
Weet iemand de correcte werking? Alvast bedankt!!

Offline Sigint

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 396
  • COMSPEC
Re: Scout 40
« Reactie #1 Gepost op: 30 augustus 2011, 11:40:41 »
Bij mij knippert het chg.status lampje wanneer de linker power switch op ac.chg staat
en er 9V. DC wordt aangeboden op de 9-12VDC ingang links bovenop.
Bij mij blijft hij altijd knipperen ook al is hij volledig geladen.
Suc6.
Sigint
"Monitoring till 12 GHz"

Offline Breeze

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 8
Re: Scout 40
« Reactie #2 Gepost op: 30 augustus 2011, 15:44:32 »
Hee, die stand ac.chg staat er bij mij dan weer niet op. Vreemd. Mogelijk is mijn exemplaar een wat ouder model. Als bij jou het ledje blijft knipperen zegt dat echter ook niets . Want wat is dan die laadstatus bij knipperlicht?
Toch bedankt voor je reactie!!
Groet, Breeze

Online Marcel

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 323
Re: Scout 40
« Reactie #3 Gepost op: 31 augustus 2011, 16:49:11 »
Bij mij is hij uit tijdens normaal gebruik, brand als hij aan de lader hangt en gaat uit als de accu vol is; althans dat doet hij bij de ene, bij de ander brandt hij altijd als hij aan de spanning hangt...
(er zijn volgens mij een stuk of 3-4 versies!!)
Heb ook nog wel ergens de manual liggen; indien interesse kan ik hem na het komende weekend wel voor je inscannen.
AR-DV10, UBCD3600XLT, DP4801 (1xVHF, 1x UHF), Airspoy SDR, eigenlijk teveel om op te noemen ;)

Offline Breeze

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 8
Re: Scout 40
« Reactie #4 Gepost op: 31 augustus 2011, 20:02:41 »
Dank je, Marcel. Vreemd ledje dus. Ik heb een manual, maar daarin wordt het ding niet genoemd. Als dat in jouw exemplaar wél zo is, dan heb ik voldoende aan de (paar) regels tekst die helderheid verschaffen.
Ondertussen ga ik maar eens meten of de led zelf wel oké is. Ze gaan niet gauw kapot, maar je kent Murphy.......
Groet, Breeze