Auteur Topic: DECT 'gekraakt'  (gelezen 44137 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Erik

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2460
Re: DECT 'gekraakt'
« Reactie #45 Gepost op: 5 mei 2009, 16:32:45 »
Citaat
Als in je usr/bin de bestanden pcapstein en decode-g72x staan kan je ook het bekende scriptje gebruiken om meerdere .pcap bestanden om te zetten. Die g.726.R en g.726.L laat ik in m'n eigen scriptje (zie onder) niet uitvoeren want weinig toegevoegde waarde (splitst de fp en pp ook nog eens in een L en R bestand) en verplaats ze dan automatisch naar een aangemaakt RFPI_* mapje zodat ze per id bij elkaar staan.

Ik draai zelf dect_cli vanaf de usb stick zodat de pcap bestanden ook gelijk daarop komen te staan en je het stations.rc bestand niet telkens moet kopi ๋ren.

Het is idd jammer dat je nog (?) niet live kan luisteren zoals het in die nova reportage leek maar van de 20 stations die ik op een vaste plek ontvang heb ik nu 5 encrypted, 10 verstaanbare en 5 nog niet gehoord, toch een mooie score. Het zal wel snel vervelen maar ik leer toch weer wat van lunix ;-)

Die PCAP bestanden krijg ik nog steeds niet omgezet naar WAV.
Van 47 MB PCAP maakt het programma 4.7 Kb WAV en is alleen maar wat gekras hoorbaar.
Wie weet wat ik fout doe?

Offline sebastiaan

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 468
Re: DECT 'gekraakt'
« Reactie #46 Gepost op: 6 mei 2009, 13:07:03 »
pff had ik nog een pcmcia type3 kaart liggen heb ik denk ik een te nieuwe laptop of iets want deze past er niet in, te dik zeg maar.

brrrrrr

Offline Fr33k0ut

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 68
    • http://home.hccnet.nl/fr33k0ut
Re: DECT 'gekraakt'
« Reactie #47 Gepost op: 10 mei 2009, 16:23:49 »
Citaat van: "Erik"
Die PCAP bestanden krijg ik nog steeds niet omgezet naar WAV.
Van 47 MB PCAP maakt het programma 4.7 Kb WAV en is alleen maar wat gekras hoorbaar.
Wie weet wat ik fout doe?

Gebruik je pcapstein icm decode-g72x of doe je het via audacity? Als je het via audacity doet, zoals scirocco60 meldde, dan zet je het digitale pcap bestand om naar een wav bestand met het digitale signaal erin dus dat werkt niet. Als je het met die andere hebt gedaan en je hebt een continue "gekras" dan is het toestel encrypted.

Ik heb bij mij ook gemerkt dat een groot pcap bestand niet perse een groot wav bestand oplevert, 26Mb-> 400Kb, 17Mb->7Mb, 4Mb-> 4Kb enz, wat daar de bedoeling van is weet ik ook niet. Ook heb ik meestal een slechter/korter pp (toestel) wav bestand omdat ze daarmee gaan lopen.

Mzzl.
9000xlt (m\'n basis)- R10 (m\'n breedband)- Q7E (m\'n transceiver)
Pro 27 (m\'n eerste)- Model 40 (m\'n scoutje)- JP v6.8 (m\'n p2000 rx\'er)

Offline sebastiaan

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 468
Re: DECT 'gekraakt'
« Reactie #48 Gepost op: 16 mei 2009, 21:24:00 »
Ben nu een weekje aan het stoeien en gaat echt perfect kkrijg ze keurig in een wav bestand en echt perfect verstaanbaar.

Maar even een vraagje bij het zoeken naar telefoons kan je dan ook zeg maar stations die je al eerder hebt gehoord aan een naam koppelen?

Offline Fr33k0ut

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 68
    • http://home.hccnet.nl/fr33k0ut
Re: DECT 'gekraakt'
« Reactie #49 Gepost op: 17 mei 2009, 22:24:43 »
Citaat van: "sebastiaan"
Ben nu een weekje aan het stoeien en gaat echt perfect kkrijg ze keurig in een wav bestand en echt perfect verstaanbaar.

Maar even een vraagje bij het zoeken naar telefoons kan je dan ook zeg maar stations die je al eerder hebt gehoord aan een naam koppelen?

Je kan in dect_cli met het commando "name <rfpi> <name>", bv.: name 00 01 02 03 04 Stations naam, een naam geven die dan in het tekstbestand stations.rc wordt weggeschreven. Je kan het stations.rc bestand ook gewoon zelf openen/aanmaken en de regels invullen (00 01 02 03 04 Stations naam), het bestand moet in dezelfde map staan als waar de pcap bestanden gedumpt worden.

Mzzl.
9000xlt (m\'n basis)- R10 (m\'n breedband)- Q7E (m\'n transceiver)
Pro 27 (m\'n eerste)- Model 40 (m\'n scoutje)- JP v6.8 (m\'n p2000 rx\'er)

Offline sebastiaan

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 468
Re: DECT 'gekraakt'
« Reactie #50 Gepost op: 24 mei 2009, 18:44:04 »
Helemaal gelukt dankje wel...

Vind toch lastig om de bestanden zo bij elkaar te zetten dat het gesprek precies klopt.
Dan heb ik het weer dat de 1 eerder is afgelopen dan de ander of dat het gesprek totaal niets klopt..

hoe doen jullie dat gebruik wel een script maar toch ??

exLid057

  • Gast
Re: DECT 'gekraakt'
« Reactie #51 Gepost op: 25 mei 2009, 00:39:58 »
Ik weer niet of het kan ? (ik hoorde het maar) , kan iemand eens dat progamatje eens testen op de kale TETRA freq's ? eens kijken wat er gebeurt..

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1986
Re: DECT 'gekraakt'
« Reactie #52 Gepost op: 25 mei 2009, 01:06:40 »
De hardware werkt met het DECT protocol op de DECT frequenties.

Offline sebastiaan

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 468
Re: DECT 'gekraakt'
« Reactie #53 Gepost op: 25 mei 2009, 10:45:38 »
Wou net zeggen dat gaat niet lukken denk ik...

exLid057

  • Gast
Re: DECT 'gekraakt'
« Reactie #54 Gepost op: 25 mei 2009, 15:59:39 »
Oke jamme

Offline debroei

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 57
Re: DECT 'gekraakt'
« Reactie #55 Gepost op: 3 juni 2009, 12:15:18 »
Misschien een domme vraag, maar ik de iso gedownload en opgestart.
Maar wat moet ik nu doen , ik kan wel bij de livecd prompt commando's geven....maar hoe? en welke?
Ik heb al geprobeer wat te zoeken, maar ik kom niet verder.
Op de website van de siso wordt er verder niet op in gegaan.
Ook zie ik daar kismet tussen staan, maar hoe start ik dit programma dan op?Of moet ik eerst installeren.
Alvast dank voor julie moeite.

Offline scirocco60

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 457
Re: DECT 'gekraakt'
« Reactie #56 Gepost op: 1 juli 2009, 22:29:24 »
bij mijn is de zelfde rfpi de ene dag gecodeerd en dan weer niet. dus de ene keer een mooie wav file helder
en dan weer bij het volgende gesprek weer een hoop gekras.
is dat bij jullie ook het geval.
gr ron
aor 8000 optoscan535 realistic 2035 mts2100 gp300 gp 600 discone  X30 uniden 3500

Offline Gerrit012

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 2
Re: DECT 'gekraakt'
« Reactie #57 Gepost op: 12 juli 2009, 21:54:42 »
hallo ik heb een p2 laptop met een linux versie op de hd, en ik heb een bootcd met dect_cli erin gebakken. maar hoe krijg ik dit er nu bij op mijn hd ??  als ik van cd start loopt hij steeds vast. dus nu probeer ik het hele circus op hd te krijgen. Kan iemand mij hier mee helpen.  bedankt vast  gr Gerrit

Offline schranze

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 170
Re: DECT 'gekraakt'
« Reactie #58 Gepost op: 16 november 2009, 17:10:35 »
werkt die kaart op een laptop met xp er op , en hoe kan je zien welke type kaar ik nodig heb ?

mvg

Offline scirocco60

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 457
Re: DECT 'gekraakt'
« Reactie #59 Gepost op: 16 november 2009, 17:26:11 »
Citaat van: "schranze"
werkt die kaart op een laptop met xp er op , en hoe kan je zien welke type kaar ik nodig heb ?

mvg

volgens mijn werkt het niet goed op xp.
maak een boot cd aan op linux .dus booten met linux (archlinux)
dan kan je dect_cli benaderen.
tevens moet je laptop over een pcmia slot beschikken.
als je die niet hebt kan je een adaptor gebruiken
(ik heb zelf geen ervaring met usb--pcmia adaptor)
wel met de pci kaart-- pcmia voor de gewone computer.
dat werkt als een speer.
gr ron
aor 8000 optoscan535 realistic 2035 mts2100 gp300 gp 600 discone  X30 uniden 3500