Auteur Topic: DECT 'gekraakt'  (gelezen 43686 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

Offline sebastiaan

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 463
Re: DECT 'gekraakt'
« Reactie #15 Gepost op: 9 april 2009, 14:56:43 »
Ben echt benieuwd waar je die kaartjes vandaan kan halen, en dan de software natuurlijk.
Toch wel weer iets grappigs om na te luisteren...

Offline henryb

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 62
Re: DECT 'gekraakt'
« Reactie #16 Gepost op: 9 april 2009, 17:47:29 »
Citaat van: "sebastiaan"
Ben echt benieuwd waar je die kaartjes vandaan kan halen, en dan de software natuurlijk.
Toch wel weer iets grappigs om na te luisteren...

kijk even op Ebay.nl en zoek op pcmcia dect.......via duitse aanbieders zijn de kaartjes incl. software verkrijgbaar.

groet,Henry
UBC 785 XLT ** UBC 9000 XLT ** UBC 3500 XLT ** Diamond D-777 ** Diamond SRH 771 ** Target HF3 ** Jupiter Pro V9.1

Offline sebastiaan

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 463
Re: DECT 'gekraakt'
« Reactie #17 Gepost op: 9 april 2009, 18:32:34 »
Citaat van: "henryb"
Citaat van: "sebastiaan"
Ben echt benieuwd waar je die kaartjes vandaan kan halen, en dan de software natuurlijk.
Toch wel weer iets grappigs om na te luisteren...

kijk even op Ebay.nl en zoek op pcmcia dect.......via duitse aanbieders zijn de kaartjes incl. software verkrijgbaar.

groet,Henry

Best lastig iets te kopen als je geen Creditcard  hebt hoor pff..

Lijkt me leuk daar is een beetje mee te gaan stoeien..

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1958
Re: DECT 'gekraakt'
« Reactie #18 Gepost op: 9 april 2009, 18:36:40 »
Ik heb ook geen creditkaart. Betaal alles op eBay via PayPal die ik heb gekoppeld aan mijn Rabobank rekening. Als je via PayPal betaalt dan halen ze binnen een paar dagen het bedrag van je rekening via eenmalige machtiging.

Offline sebastiaan

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 463
Re: DECT 'gekraakt'
« Reactie #19 Gepost op: 9 april 2009, 19:05:32 »
Citaat van: "Remon"
Ik heb ook geen creditkaart. Betaal alles op eBay via PayPal die ik heb gekoppeld aan mijn Rabobank rekening. Als je via PayPal betaalt dan halen ze binnen een paar dagen het bedrag van je rekening via eenmalige machtiging.

Ik heb het gezien, bedankt man...

Offline gerrit de Bruin

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 216
Re: DECT 'gekraakt'
« Reactie #20 Gepost op: 10 april 2009, 12:11:26 »
Nova heeft een reportage uitgezonden over de beveiliging van het DECT signaal bij draadloze telefoontoestellen. Uit deze reportage bleek dat DECT toestellen eenvoudig af te luisteren waren middels een laptop en een DECT kaart.
Dit bericht komt voort uit een reportage die in januari in Duitsland is uitgezonden. Een aantal zaken is in de reportage niet duidelijk vermeld. Toestellen waarvan handset én basisstation zijn voorzien van een 64bits encyptie zijn nog steeds niet af te luisteren.
Draadloze headsets welke zijn uitgerust met 64bits enryptie en frequency hopping en zijn ook niet af te luisteren.
Vandaar dat sommige toestellen wel en sommige niet af/ mee te luisteren zijn.

Gerrit
Wǒ, wǒ míngbáile, wǒ tīngjiàn chénmò

Offline M

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 465
Re: DECT 'gekraakt'
« Reactie #21 Gepost op: 10 april 2009, 12:28:38 »
Best leuk misschien DECT meeluisteren, maar volgens mij is dit vanwege de extra inspanning die het vergt (laptop + speciaal kaartje) wel strafbaar. Zie ook topic:
http://www.scannerforum.nl/viewtopic.php?f=5&t=1741&p=129621&hilit=strafrecht#p129621
vr.gr.
Mars

Offline sebastiaan

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 463
Re: DECT 'gekraakt'
« Reactie #22 Gepost op: 10 april 2009, 13:44:58 »
Door rood licht rijden is ook strafbaar..

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1958
Re: DECT 'gekraakt'
« Reactie #23 Gepost op: 10 april 2009, 14:14:27 »
Een misdrijf weegt een stuk zwaarder dan een overtreding.  ;)

Offline Erik

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2459
Re: DECT 'gekraakt'
« Reactie #24 Gepost op: 10 april 2009, 17:12:42 »
Citaat
Best leuk misschien DECT meeluisteren, maar volgens mij is dit vanwege de extra inspanning die het vergt (laptop + speciaal kaartje) wel strafbaar.

Dan zou mee kijken met P2000 ook strafbaar zijn.
Je heb hier immers ook een laptop en een modem (speciaal kaartje) voor nodig.

Volgens de wet mag je alles mee luisteren en kijken zo lang het maar niet beveiligd is.
Voor beveilgde signalen gelden andere regels dus onbeveilgde DECT mag je mee luisteren als het lukt.

PD1EU

  • Gast
Re: DECT 'gekraakt'
« Reactie #25 Gepost op: 10 april 2009, 17:27:53 »
Dat lijkt me een onware premisse Erik  ! ;)

Ed.

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4903
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: DECT 'gekraakt'
« Reactie #26 Gepost op: 10 april 2009, 17:33:31 »
Citaat van: "pd1eu"
Dat lijkt me een onware premisse Erik  ! ;)

Mij niet. Ongecodeerde communicatie mag je beluisteren, maar het doen van een inspanning voor het doorbreken van encryptie is verboten.

Offline BlackBox

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1287
Re: DECT 'gekraakt'
« Reactie #27 Gepost op: 10 april 2009, 19:26:33 »
Ik dit geval kan een officier van justitie ook gebruik maken van Wet Computercriminaliteit II, er is immers sprake van "opzettelijk binnendringen van een geautomatiseerd werk". De com-on-air interface meldt zich namelijk aan bij het betreffende signaal van handset/basisstation op een manier die te vergelijken is met WLAN.

Ik begrijp de laatste tijd sowieso niet zo goed waarom journalisten zich schuldig maken aan strafbare handelingen om de zwakheid van iets aan te tonen. En als ze het dan doen, zoek het dan ook goed uit en spreek de verantwoordelijke er ook op aan, in dit geval de fabrikanten van de DECT apparatuur, die het blijkbaar niet nodig vinden om de encryptie aan te zetten.

Overigens werken niet alleen telefoons met DECT, dus zijn er meer zwakheden te ontdekken. Iemand die al ge-experimenteerd heeft: http://blog.teusink.net/2009/01/sniffing-dect.html
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline M

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 465
Re: DECT 'gekraakt'
« Reactie #28 Gepost op: 11 april 2009, 11:59:10 »
Citaat
Door rood licht rijden is ook strafbaar..

Ja dat klopt, wat is je punt? Jouw spullen stelen is ook strafbaar, moeten we dat ook maar gaan doen dan?

Citaat
Dan zou mee kijken met P2000 ook strafbaar zijn.

Dat klopt ook, dat heb ik hier op het forum ook al eerder uitgelegd. Althans als het om meekijken via P2000sites gaat.

En over DECT afluisteren. Signalen die vrij in de lucht zijn, maar niet voor jou bestemd zijn, mag je inderdaad meeluisteren. Het wordt strafbaar als je extra inspanningen gaat verrichten om die signalen hoorbaar te maken. Dect is vrij in de lucht, maar met een normale scanner niet te volgen. Pas als je extra inspanningen gaat verrichten door de signalen door je computer te halen met een speciaal daarvoor bedoeld kaartje, dan kan je er wat van maken. Strafbaar dus.

vr.gr.
Mars

Offline sebastiaan

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 463
Re: DECT 'gekraakt'
« Reactie #29 Gepost op: 13 april 2009, 03:36:00 »
Mare heeft iemand al z'n setje binnen? En zo ja wat zijn de ervaringen ??

Wil het ook heel graag gaan bestellen maar mijn duits is niet zo best haha,
Zeg maar gerust helemaal niet best haha.