Auteur Topic: Galaxy pakt datum niet op  (gelezen 4247 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline brandweergek

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 73
    • http://www.112Groningen.nl
Galaxy pakt datum niet op
« Gepost op: 20 maart 2018, 22:07:04 »
Goedendag allen,

Ik heb privé een galaxy, die sinds de laatste keer dat ik hem opgeladen heb en aanzette (hij was schoon leeg) de tijd wel uit het netwerk pakt, maar de datum niet.

Komt iemand dit bekend voor? Of is er een simpele oplossing voor?

Ik hoor het graag!

Groeten!
Wie ik?

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Galaxy pakt datum niet op
« Reactie #1 Gepost op: 21 maart 2018, 10:21:55 »
Geduld. Duurt soms 5 minuten, soms een paar uur.

Offline brandweergek

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 73
    • http://www.112Groningen.nl
Re: Galaxy pakt datum niet op
« Reactie #2 Gepost op: 29 maart 2018, 11:40:46 »
Hoi J/W,

Dat was mij bekend, het gekke is alleen dat de tijd wel komt, maar nu na een dikke dag aan gestaan te hebben is de datum 01/07/09

Mijn kalender heeft daar een andere mening over ;)

Ik tast dus in het duister hoe dit kan.

Groeten !
Wie ik?

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Galaxy pakt datum niet op
« Reactie #3 Gepost op: 29 maart 2018, 13:53:14 »
TP-100 & 110 hadden soortgelijk probleem.
Leverancier heeft toen nieuwe software gestuurd.

Voor Galaxy is dit 1e keer dat ik het hoor, terwijl ik er sindsdien best veel (V8.2 en V9.1) geprogd en getest heb.
|k kan in mijn glazen bol helaas niet zien over welke versie jij het hebt.

Offline rik

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 364
Re: Galaxy pakt datum niet op
« Reactie #4 Gepost op: 29 maart 2018, 20:08:18 »
Van de week ook achter gekomen dat ook mijn galaxy 8.2 ook dat probleem heeft.
Staat vandaag ook weer op 26/03/18. En is al tijden niet in de prog unit geweest.

Offline brandweergek

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 73
    • http://www.112Groningen.nl
Re: Galaxy pakt datum niet op
« Reactie #5 Gepost op: 29 maart 2018, 20:31:49 »
TP-100 & 110 hadden soortgelijk probleem.
Leverancier heeft toen nieuwe software gestuurd.

Voor Galaxy is dit 1e keer dat ik het hoor, terwijl ik er sindsdien best veel (V8.2 en V9.1) geprogd en getest heb.
|k kan in mijn glazen bol helaas niet zien over welke versie jij het hebt.

Klopt inderdaad, dat had ik wellicht beter even kunnen vermelden. Op de sticker staat 8.2 , maar volgens de persoon waar ik hem vandaan heb is ie geflasht naar 9.1. Ik heb ernstige bedenkingen naar die bewering, aangezien ik vanaf de eerste mercurius (ik was 1 van de eerste gebruikers van een p2000 pager in Groningen en de jupiter was mij toendertijd te duur) bekend ben met de Appollo pagers. Maar voor zover ik kan inschatten gedraagt ie zich wel als 9.1.

Desalwelteplus komt de datum op dit moment nog steeds niet overeen met de realiteit :)
Wie ik?

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Galaxy pakt datum niet op
« Reactie #6 Gepost op: 29 maart 2018, 21:11:49 »
Flashen naar 9.1 lijkt me broodje aap verhaal, zou je zo moeten kunnen zien aan een aantal extra opties.

Enige optie is aan programmer hangen, en proggen met default bestand.

Offline brandweergek

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 73
    • http://www.112Groningen.nl
Re: Galaxy pakt datum niet op
« Reactie #7 Gepost op: 10 juni 2018, 17:47:41 »
Excuses voor mijn late reactie, ik ben de laatste tijd niet zo actief meer op dit forum helaas.

Johan (of Werner) bedankt voor je reactie, ik laat het voorlopig zoals het is aangezien de meldingen wel gewoon doorkomen en ik naar een ander moet voor het herprogrammeren. De Galaxy is voor mij een extraatje, de PreCom doet wat ie moet doen en de birdy is niet te vernielen :)

Groet,

Arjen
Wie ik?

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Galaxy pakt datum niet op
« Reactie #8 Gepost op: 10 juni 2018, 20:18:44 »
Tip: automatisch datum instellen uitschakelen. Dan is het hersteld.