Auteur Topic: Toekomst oproep reddingsboten  (gelezen 33244 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline MarcD

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1728
Re: Toekomst oproep reddingsboten
« Reactie #15 Gepost op: 18 augustus 2004, 12:57:23 »
Citaat van: "Erwin M"
Maar dan zie je alle meldingen. Het lijkt mij gewoon handiger als ik op mijn werk kan volgen of de brandweer uit mijn woonplaats en uit de directe omgeving eruit moet.

Met PDW is dit heel mooi uit te filteren en (gefilterd) online te plaatsen!
Groet,
MarcD

Offline Erwin M

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 81
Re: Toekomst oproep reddingsboten
« Reactie #16 Gepost op: 18 augustus 2004, 13:04:13 »
Ik begrijp hieruit dat het niet publiek toegankelijk is maar alleen voor jezelf.

Offline MarcD

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1728
Re: Toekomst oproep reddingsboten
« Reactie #17 Gepost op: 18 augustus 2004, 13:09:39 »
Citaat van: "Erwin M"
Ik begrijp hieruit dat het niet publiek toegankelijk is maar alleen voor jezelf.

Klopt inderdaad! PDW heeft ook standaard de mogelijkheid om dit soort pagina's af te schermen voor searchrobots.
Groet,
MarcD

Offline Erwin M

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 81
Re: Toekomst oproep reddingsboten
« Reactie #18 Gepost op: 18 augustus 2004, 16:34:46 »
Citaat van: "MarcD"
Klopt inderdaad! PDW heeft ook standaard de mogelijkheid om dit soort pagina's af te schermen voor searchrobots.

Interesant,...ik zal me er toch maar eens wat meer in moeten gaan verdiepen merk ik al.

Offline Arle

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1214
Re: Toekomst oproep reddingsboten
« Reactie #19 Gepost op: 21 augustus 2004, 12:52:11 »
Als je wat on-line zet Erwin, laat hier dan ff weten waar.....  
Kunnen wij in ieder geval wel meeloeren  :shock:  .

Overigens weet ik zeker dat de boot van Stellendam wel een politiemob heeft, aangezien we hier afgelopen 2 jaar aardig wat meldingen hebben gehad op het autostrand, waarbij de brandweer géén direkt contact had, maar de politie wel.

Alhoewel de samenwerking best grappig is (politie <=> reddingboot, brandweer <=> RAC <=> CPA <=> traumaheli ivm zoekactie) werkt het voor geen meter !!!!

Wat dat betreft gaat het er met C2000 wel op vooruit !!

De Willempje is denk ik niet geschikt voor een politiemob. (te klein en open bootje). Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat bij de Griend is.

* zucht *
Als ze C2000 nou eens lieten wat het was en wat meer gingen concentreren op P2000.....   :wink:

Groeten,
Arlé
Met vriendelijke groet,
Arlé


Offline ScanMe

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 422
Re: Toekomst oproep reddingsboten
« Reactie #20 Gepost op: 21 augustus 2004, 15:03:35 »
Ik weet dat de reddingsboot [KNRM] van de Hoek met een semafoor [155.5125] worden gealarmeerd.
Dat is nog niet lang in gebruik ik neem aan dat hun niet overgaan op P2000.

Joris

ademap

  • Gast
Re: Toekomst oproep reddingsboten
« Reactie #21 Gepost op: 21 augustus 2004, 19:01:24 »
Van de huidige reddingsboten die gealarmeerd via de AC worden zal dat in 98% van de gevallen via P2000 worden gedaan..

De onderlinge communicatie gaat via de gebruikelijke marifoonkanalen, 0, 16 (Kustwacht), 67

Grotendeels zal de kustwacht alle communicatie blijven doen. In enkele gevallen zal er een C2000 post aan de wal zijn, (voorbeeld Huizen..) De communicatie gaat daar via de REDNED frequenties of marifoon en de post van reddingsbrigade communiceert dan met de AC.
Ik denk dat de gesloten boten (KNRM) wel een C2000 mobi krijgen..
Ik ben benieuwd hoe ze dat doen met enkele grote open ribs. zoals de Orca uit Elburg. Deze heeft nu een waterdichte mobi aanboord. maar die zijn er nog niet voor C2000..

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21690
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Toekomst oproep reddingsboten
« Reactie #22 Gepost op: 21 augustus 2004, 21:45:01 »
Citaat van: "ScanMe"
Ik weet dat de reddingsboot [KNRM] van de Hoek met een semafoor [155.5125] worden gealarmeerd.

Ik dacht dat die via het TCH op 156.0000 werden gealarmeerd hoor.

Offline ScanMe

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 422
Re: Toekomst oproep reddingsboten
« Reactie #23 Gepost op: 22 augustus 2004, 10:52:32 »
Citaat van: "Johan Beck"
Ik dacht dat die via het TCH op 156.0000 werden gealarmeerd hoor.

Dat van die semafoor is mij in het reddingsmuseum in HvH verteld, de frequentie heb ik van internet.

Joris

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21690
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Toekomst oproep reddingsboten
« Reactie #24 Gepost op: 22 augustus 2004, 11:00:40 »
Ik zie de verwarring al. Semafoor wordt genoemd, dat lijkt veel op semafoon. Echter semafoor is een oude scheepvaartterm. Nu noemen we het Verkeerscentrale. En die verkeerscentrale in Hoek van Holland (Traffic Centre Hoek van Holland) alarmeert nu dus die KNRM aldaar en dat gebeurt op 156.0000. 155.5125 is wel in gebruik geweest daarvoor maar dat is dus gewijzigd.

Offline ScanMe

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 422
Re: Toekomst oproep reddingsboten
« Reactie #25 Gepost op: 22 augustus 2004, 11:07:06 »
Oh zit het zo, en die mensen van dat reddingsmuseum zaten dus bij de reddingsbrigade! :twisted:

Joris

ademap

  • Gast
Re: Toekomst oproep reddingsboten
« Reactie #26 Gepost op: 22 augustus 2004, 17:25:16 »
Op 156.0000 (Marifoonkanaal 0) is een analoge communicatie kanaal van de KNRM en diverse reddingsbrigades en ook mijn reddingsboot heeft deze frequentie..
Deze frequentie word niet gebruikt om te bemanning te alarmeren.. maar om reddingsboten en enkele kust stations met elkaar te laten communiceren.

De alarmering van de bemanning gebeurd via de BRW-AC's nu meestal nog 5TVO op de brandweerkanalen en niet via deze frequentie of enkele geloof ik al via p2000.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21690
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Toekomst oproep reddingsboten
« Reactie #27 Gepost op: 22 augustus 2004, 17:37:02 »
Citaat van: "ademap"
Op 156.0000 (Marifoonkanaal 0) is een analoge communicatie kanaal van de KNRM en diverse reddingsbrigades en ook mijn reddingsboot heeft deze frequentie.. Deze frequentie word niet gebruikt om te bemanning te alarmeren.. maar om reddingsboten en enkele kust stations met elkaar te laten communiceren.

Dan zit je toch een beetje verkeerd vrees ik. KNRM Hoek van Holland wordt er wel degelijk op gealarmeerd en niet via een RAC maar via de TCH. Ook het station IJmuiden is in het verleden via 156.0000 gealarmeerd. Dit gebeurde toen middels een tweetonig alarm.

ademap

  • Gast
Re: Toekomst oproep reddingsboten
« Reactie #28 Gepost op: 22 augustus 2004, 18:26:28 »
Misschien heb je gelijk Johan,

Het zou best kunnen  dat de KNRM Hoek van Holland via de TCH  word geallarmeerd. In het ijselmeergebied gebeurd dat meestal via de RAC's.

156.0000 word zover ik weet niet meer gebruikt voor alarmering.  maar alleen voor communicatie op het eigen kanaal van de KNRM en haar gelieerde instellingen.

Zover ik de plannen begrepen hebt, kan de kustwacht straks alle reddingsboten alarmeren via P2000, zonder directe tussenkomst van de RAC..

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21690
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Toekomst oproep reddingsboten
« Reactie #29 Gepost op: 22 augustus 2004, 18:31:49 »
Citaat van: "ademap"
Misschien heb je gelijk Johan

Ik weet het wel zeker want ik heb het zelf gehoord. Ik zeg niet zomaar iets hoor.