Auteur Topic: Toekomst oproep reddingsboten  (gelezen 33223 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Erwin M

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 81
Toekomst oproep reddingsboten
« Gepost op: 17 augustus 2004, 07:26:43 »
Iemand enig idee hoe in de toekomst de reddingsboten geallarmeerd gaan worden? Gaan deze ook over op P2000?

Groeten,
Erwin

Offline MarcD

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1728
Re: Toekomst oproep reddingsboten
« Reactie #1 Gepost op: 17 augustus 2004, 08:32:45 »
Citaat van: "Erwin M"
Iemand enig idee hoe in de toekomst de reddingsboten geallarmeerd gaan worden? Gaan deze ook over op P2000?Erwin

De KNRM is opgenomen in het overzicht van gelieerd medegebruik, ik ga ervan uit dat zij in de toekomst ook via P2000 gealarmeerd zullen gaan worden.
zie ook: http://www.c2000.nl/algemene_onderdelen ... n_gelieerd
Groet,
MarcD

Offline ScanMe

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 422
Re: Toekomst oproep reddingsboten
« Reactie #2 Gepost op: 17 augustus 2004, 09:45:36 »
Ze gaan ons steeds meer 'afpakken' zo te lezen gaan de SAR en de KNRM ook over op C2000. Ik hoorde iets anders op het forum...

Joris

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21664
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Toekomst oproep reddingsboten
« Reactie #3 Gepost op: 17 augustus 2004, 09:56:53 »
Voor SAR acties blijft de KNRM gewoon analoog hoor. Als zij overgaan op C2000 moeten toch al die schepen en vliegtuigen waar ze contact mee hebben toch ook over op C2000? Ik weet niet waar je het gelezen hebt maar het lijkt me totale onzin. Ik denk ook niet dat C2000 zo ver uit de kust dekkend zal zijn. SAR acties spelen zich namelijk nogal eens een flink eind van de kust af.

Offline MarcD

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1728
Re: Toekomst oproep reddingsboten
« Reactie #4 Gepost op: 17 augustus 2004, 10:04:33 »
SAR en KNRM komen beide voor op de lijst van gelieerde medegebruikers......denk inderdaad dat marifoonverkeer niet voor 100 % komt te vervallen!
Groet,
MarcD

Offline Erwin M

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 81
Re: Toekomst oproep reddingsboten
« Reactie #5 Gepost op: 17 augustus 2004, 10:04:46 »
Wellicht dat de kustwacht een mogelijkheid krijgt om op het C2000 aan te loggen. Maar de marifoon blijft hetzelfde. Ik zie het al voor me. Al de pleziervaartuigen, vissersboten nationale en internationale schepen moeten speciaal voor Nederland een ander communicatiesysteem hebben voor C2000. :D

erwin

wytsepyt

  • Gast
Re: Toekomst oproep reddingsboten
« Reactie #6 Gepost op: 17 augustus 2004, 10:10:59 »
Als dat zo zou zijn, zou ook de normale burger zo aan C2000 kunnen komen...;)

Offline Arle

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1214
Re: Toekomst oproep reddingsboten
« Reactie #7 Gepost op: 18 augustus 2004, 09:19:15 »
Hier hebben de reddingboten van Stellendam en Ouddorp ook een mob aan boord van de politie. Mogelijk is het C2000 voor onderling verkeer met de hulpdiensten.

Als de boten gealarmeerd gaan worden via P2000 wordt dit natuurlijk wel interressant om te volgen  :!:
Met vriendelijke groet,
Arlé


Offline Erwin M

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 81
Re: Toekomst oproep reddingsboten
« Reactie #8 Gepost op: 18 augustus 2004, 11:41:07 »
Ja, maar met een maximum van 15 capcodes in 1 pager kom je dan niet ver.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21664
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Toekomst oproep reddingsboten
« Reactie #9 Gepost op: 18 augustus 2004, 11:46:26 »
Wie zegt dat al die codes in de pager moeten? We hebben PDW nog!

Offline Erwin M

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 81
Re: Toekomst oproep reddingsboten
« Reactie #10 Gepost op: 18 augustus 2004, 11:48:25 »
Citaat van: "Arlé"
Hier hebben de reddingboten van Stellendam en Ouddorp ook een mob aan boord van de politie. Mogelijk is het C2000 voor onderling verkeer met de hulpdiensten.

Is dat zo??

Ik heb ze anders nog nooit op de politiemob gehoord tijdens actie's. Sterker nog, laatst tijdens de laatste grootte onweerbui stond de politie langs de kant aanwijzingen te geven aan "Willempje". Ouddorp had telefonisch contact met de politiemeldkamer om deze "aanwijzingen" te coordineren. Als er een politiemob. op de boot aanwezig is hadden ze toch niet zo moeilijk hoeven doen.

Offline Erwin M

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 81
Re: Toekomst oproep reddingsboten
« Reactie #11 Gepost op: 18 augustus 2004, 11:50:49 »
Citaat van: "Johan Beck"
Wie zegt dat al die codes in de pager moeten? We hebben PDW nog!

Ja, oke. Maar ik zit nu niet de gehele dag achter mijn pc en naast mijn scanner, dus een pager leek mij handiger om actueel op de hoogte te blijven

Offline MarcD

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1728
Re: Toekomst oproep reddingsboten
« Reactie #12 Gepost op: 18 augustus 2004, 11:55:53 »
Citaat van: "Erwin M"
Ja, oke. Maar ik zit nu niet de gehele dag achter mijn pc en naast mijn scanner, dus een pager leek mij handiger om actueel op de hoogte te blijven

Is uiteraard kwestie van keuzes maken, je kunt nu eenkeer niet alles volgen. Verder heb ik PDW (voor mijzelf) online staan en kan hier dus eigenlijk ook vanuit de hele wereld zo nu en dan kijken naar de actualiteit in Nederland.
Groet,
MarcD

Offline Erwin M

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 81
Re: Toekomst oproep reddingsboten
« Reactie #13 Gepost op: 18 augustus 2004, 12:02:59 »
Citaat van: "MarcD"
Is uiteraard kwestie van keuzes maken, je kunt nu eenkeer niet alles volgen. Verder heb ik PDW (voor mijzelf) online staan en kan hier dus eigenlijk ook vanuit de hele wereld zo nu en dan kijken naar de actualiteit in Nederland.

Maar dan zie je alle meldingen. Het lijkt mij gewoon handiger als ik op mijn werk kan volgen of de brandweer uit mijn woonplaats en uit de directe omgeving eruit moet. De reddingsboten hier in de buurt vindt ik ook interesant. Het zal nog wel even puzzelen worden. Daarbij komt nog dat ik slechts 1 scanner heb (met disc uitgang). Dus als ik PDW kan ik geen andere freq's uitluisteren en omgekeerd.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21664
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Toekomst oproep reddingsboten
« Reactie #14 Gepost op: 18 augustus 2004, 12:09:49 »
Citaat van: "Erwin M"
Het lijkt mij gewoon handiger als ik op mijn werk kan volgen of de brandweer uit mijn woonplaats en uit de directe omgeving eruit moet. De reddingsboten hier in de buurt vindt ik ook interesant.

Dan heb je aan een pager voldoende natuurlijk.