Auteur Topic: frequenties omgeving Stadtkyll (Eifel, Dld)  (gelezen 7259 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline M

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 465
frequenties omgeving Stadtkyll (Eifel, Dld)
« Gepost op: 2 juli 2008, 01:32:23 »
Mocht er nog iemand op vakantie gaan naar Landal Greenparcs Stadtkyll in de Eifel in Duitsland, hier wat gevonden frequenties.

Stadtkyll ligt net op de rand van twee regio's qua brandweer, ambu en politie.

Stadtkyll zelf en het gebied richting Trier/Bitburg:
Brandweer 86.2350 ("Leitstelle Trier")
Ambu 85.1550 (eveneens "Leitstelle Trier")
Politie 86.1750 (roepnaam "Eifel")

Gebied vanaf Stadtkyll tot en met Euskirchen:
Brandweer en ambu: 86.3750 ("Florian Euskirchen")
Politie: 85.6150 (roepnaam "Eule")

Brandweer Bitburg op 87.015 (in Bitburg zelf ontvangen)

Verder ontvangen de 168.8400, maar niet kunnen thuisbrengen wat het was. Vermoedelijk politie. Gelet op de frequentie kan het ook uit Duitstalige gedeelte van België gekomen zijn.

Aantal keren de vhf hoog en laag en uhf band afgezocht, maar verder niets gehoord. Het is een sterk heuvelachtig gebied en volgens mij kiezen veel bedrijven/instanties daarom voor gsm vanwege betere dekking.

Ook Landal zelf had daar geen frequentie (in tegenstelling tot bijv. in Vaals).

Verder mooie omgeving en mooi park, dus zeker weer een aanrader.
vr.gr.
Mars

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21666
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: frequenties omgeving Stadtkyll (Eifel, Dld)
« Reactie #1 Gepost op: 2 juli 2008, 02:51:20 »
Citaat van: "Mars"
Brandweer Bitburg op 87.015 (in Bitburg zelf ontvangen)

Bitte ein Bit  ;)

Offline M

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 465
Re: frequenties omgeving Stadtkyll (Eifel, Dld)
« Reactie #2 Gepost op: 2 juli 2008, 09:15:56 »
Citaat
Bitte ein Bit ;)

:) dat is ook gelijk het enige leuke daar in Bitburg. Bitburg zelf is geen aanrader.  ;)

Offline ikkuh

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 156
Re: frequenties omgeving Stadtkyll (Eifel, Dld)
« Reactie #3 Gepost op: 2 juli 2008, 12:34:14 »
Tip, zet de frequenties pas erin als je in je huisje bent.
Is namelijk verboden in Duitland om met een scanner andere communicatie te ontvangen dan alleen radiozendamateurs!

Leen Ansems

  • Gast
Re: frequenties omgeving Stadtkyll (Eifel, Dld)
« Reactie #4 Gepost op: 2 juli 2008, 13:33:03 »
Citaat van: "ikkuh"
Tip, zet de frequenties pas erin als je in je huisje bent.
Is namelijk verboden in Duitland om met een scanner andere communicatie te ontvangen dan alleen radiozendamateurs!

Ja ik kan me herinneren dat jaren geleden bij een aankoop van een Kenwood R1000 ontvanger bij een Duitse handelaar erbij gezegd moest worden dat het voor export was onder opgave van de call. Anders had gewoon de 27 MHz en de 10 m amateurband niet werkzaam geweest. Zo zullen er nog wel meer beperkingen bestaan.
Groet,
Leen

Offline M

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 465
Re: frequenties omgeving Stadtkyll (Eifel, Dld)
« Reactie #5 Gepost op: 2 juli 2008, 14:56:16 »
Onderweg naar Duitsland en weer terug naar Nederland had ik inderdaad de scanners 'leeg'.
Daar in de buurt reed ik wel met de 760xlt in de auto, geprogrammeerd met brandweer, ambu  en politie. Gewoon een beetje opletten.
(en dus niet zoals ik deed naast een brandweerauto stoppen om die op foto te willen zetten, uitstappen, deur openlaten en dan op je scanner een alarmering horen, schrok me rot, snel maar even 'discreet' weer uitgezet toen  :oops::) )

Ook zweette ik wel even toen we langs een politiecontrole kwamen, maar ook daarvoor een tip: zet 2 kleine kindjes op je achterbank en je mag altijd doorrijden.
(overigens had ik de handeling 2, 9, man. en dan aanzetten uit m'n hoofd geleerd, voordat 'onkel wachtmeister' bij mijn auto is, zou m'n scanner alweer leeg zijn ...  ;) )

Na 2 weken weer brandweer, ambu en politie kunnen luisteren, mis ik het hier wel weer een beetje.

vr.gr.
Mars

Offline ikkuh

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 156
Re: frequenties omgeving Stadtkyll (Eifel, Dld)
« Reactie #6 Gepost op: 2 juli 2008, 17:36:52 »
Citaat van: "Mars"
Na 2 weken weer brandweer, ambu en politie kunnen luisteren, mis ik het hier wel weer een beetje.

Juist daarom luister ik ook nog af en toe naar de autobahn polizei op 84.3350MHz.(enige die ik hier doorkrijg op buiten antenne)
en "100 Hasselt" 166.2900MHz (ambulances Belgisch limburg)

Bij gebrek aan beter  :(

De rest is uitgestorven van hulpdiensten op de Wallonie na, maar ik spreek geen Frans.

Offline Stefan uit 8terberg

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 252
Re: frequenties omgeving Stadtkyll (Eifel, Dld)
« Reactie #7 Gepost op: 10 augustus 2008, 20:32:18 »
Citaat van: "Mars"
Citaat
Bitte ein Bit ;)

:) dat is ook gelijk het enige leuke daar in Bitburg. Bitburg zelf is geen aanrader.  ;)

dat klopt helemaal , sinds de usaf weg is daar is het een dooie boel , ben nog wel een x op het lege vliegveld wezen kijken , dat is dan wel weer grappig om aan de andere kant van het hek te staan   :)

stefan
No Farmers , No Food

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2149
Re: frequenties omgeving Stadtkyll (Eifel, Dld)
« Reactie #8 Gepost op: 29 augustus 2008, 09:01:25 »
Citaat van: "Mars"
Citaat
Bitte ein Bit ;)

:) dat is ook gelijk het enige leuke daar in Bitburg. Bitburg zelf is geen aanrader.  ;)

Nou ik vond de Kaufland (grote gunstig geprijsde supermarkt vlakbij de oude Bitburg brouwerij) wel erg leuk! Heel veel artikelen voor leuke bedragen. Hebben meteen maar even 70 Kilo hondevoer ingeslagen  :)

Ook ik heb meegeluisterd met de hulpdiensten aldaar; Zie viewtopic.php?f=65&t=14633

Offline M

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 465
Re: frequenties omgeving Stadtkyll (Eifel, Dld)
« Reactie #9 Gepost op: 29 augustus 2008, 11:27:13 »
Citaat
Nou ik vond de Kaufland (grote gunstig geprijsde supermarkt vlakbij de oude Bitburg brouwerij) wel erg leuk! Heel veel artikelen voor leuke bedragen. Hebben meteen maar even 70 Kilo hondevoer ingeslagen

Daar ben ik niet geweest, dus niet gezien. Maar ja, ik heb ook geen hond .... ;)