Auteur Topic: UBCD3600xlt Gebruikers uitleg.  (gelezen 181957 keer)

0 leden (en 7 gasten) bekijken dit topic.

Offline vdKaa

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 463
Re: UBCD3600xlt Gebruikers uitleg.
« Reactie #390 Gepost op: 30 augustus 2023, 21:07:46 »
UBC125XLT, UBCD3600XLT, SDS200e, Airspy mini, RSPdx

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: UBCD3600xlt Gebruikers uitleg.
« Reactie #391 Gepost op: 3 september 2023, 18:26:06 »
Een aantal analoge frequenties die ik beluister worden ook door andere gebruikers digitaal gebruikt.
Nou had ik gehoopt de riedel op de analoge frequenties niet hoorbaar te kunnen maken door een paar instellingen.
Zo zet ik bijvoorbeeld de subcode er bij staat het ingesteld op Analoog only.
Maar toch hoor ik dan de digitale riedels er doorheen.

Is dit op te lossen of is het helaas niet anders?
Je zou toch denken van wel want als ik een frequentie beluister die op digitaal staat ingesteld dan hoor de de analoge gebruiker juist weer niet.
Dat zou dan andersom ook mogelijk moeten zijn.

Offline BobHGL

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 211
Re: UBCD3600xlt Gebruikers uitleg.
« Reactie #392 Gepost op: 30 september 2023, 20:39:37 »
Gisteren een UBCD3600XLT ontvangen en aan de oplader gehangen. Gistermiddag, -avond, en begin van de nacht laten opladen. Vanmiddag en vanavond ook aan de oplader gehangen. Er staat nog steeds "Normal Charging". Op het web en dit forum gezocht of ik een melding krijg als het opladen voltooid is. Weinig kunnen vinden. Op basis van een Franse site krijg ik de indruk dat er "Charge Complete" op het display moet komen. Kunnen jullie dat bevestigen, want volgens mij hangt 'ie al meer dan 14 uur aan de lader?

Offline vdKaa

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 463
Re: UBCD3600xlt Gebruikers uitleg.
« Reactie #393 Gepost op: 30 september 2023, 21:10:30 »
Tip: koop 6 goede oplaadbare batterijen en een goede smart-lader en vergeet het hele opladen via de 3600XLT. Je hebt dan altijd volle batterijen waarvan 1 setje reserve batterijen bij je als je op pad bent. Het opladen via de 3600XLT duurt lang en levert vaak geen volle batterijen op omdat de 3600XLT de batterijen maximaal 14 uur oplaad.

Over goede oplaadbare batterijen en een goede smart-lader is genoeg op dit forum terug te vinden 😉
UBC125XLT, UBCD3600XLT, SDS200e, Airspy mini, RSPdx

Offline BobHGL

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 211
Re: UBCD3600xlt Gebruikers uitleg.
« Reactie #394 Gepost op: 30 september 2023, 21:27:47 »
Tip: koop 6 goede oplaadbare batterijen en een goede smart-lader en vergeet het hele opladen via de 3600XLT. Je hebt dan altijd volle batterijen waarvan 1 setje reserve batterijen bij je als je op pad bent. Het opladen via de 3600XLT duurt lang en levert vaak geen volle batterijen op omdat de 3600XLT de batterijen maximaal 14 uur oplaad.

Over goede oplaadbare batterijen en een goede smart-lader is genoeg op dit forum terug te vinden 😉

Kzag vanavond al wat over oplaadbare batterijen. Dit hele draadje moet ik nog eens lezen. Was bang dat ik de batterijen kapot zou maken door ze te lang aan de lader te hangen, vandaar mijn vraag nog voordat ik hele draad heb doorgenomen.
Kweet nu eigenlijk nog niet of er normaliter "Charge Complete" verschijnt.

Offline vdKaa

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 463
Re: UBCD3600xlt Gebruikers uitleg.
« Reactie #395 Gepost op: 1 oktober 2023, 09:12:04 »
Using Batteries (BCD436HP Only)

 
You can power your BCD436HP using three alkaline or rechargeable AA batteries. This is no switch for battery selection.
Note: Batteries are required in the scanner for the replay and recording features to work.
1. Install 3 AA batteries, matching the polarity symbols (+ -).
2. Replace the cover.
When battery icon flashes and the scanner beeps every 15 seconds, replace or recharge the batteries.

Caution: There is no switch for the battery type. Never attempt to charge non-rechargeable batteries.
The scanner has a built-in circuit that lets you recharge rechargeable batteries while they are in the scanner.
When the scanner is turned on, the scanner will not charge the batteries.
When the scanner is turned off, the scanner will charge the batteries.
Plug the USB cable into the scanner when the scanner is off and "Battery Charge" - "Start Charging? Yes = "E"/ No = "." will display. Press E/yes.
The scanner displays “Normal Charging” and charges the batteries according to the "Set Charge Time" setting.
When charging is finished "Charge Complete" will be displayed.

http://new.marksscanners.com/536/436_536.shtml#intro

De handiger te lezen handleiding voor de BCD436HP is vrijwel gelijk aan de BCD3600XLT. Het verschil zit vooral in het bereik van de verschillende banden 😉
Je 3600XLT laadt de batterijen maximaal 14 uur op. Mocht de 3600XLT tijdens het opladen te warm worden dan zet hij zichzelf uit (stopt dus ook met opladen).
UBC125XLT, UBCD3600XLT, SDS200e, Airspy mini, RSPdx

Offline BobHGL

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 211
Re: UBCD3600xlt Gebruikers uitleg.
« Reactie #396 Gepost op: 1 oktober 2023, 11:58:52 »
When charging is finished "Charge Complete" will be displayed.

Dank je.
De tekst is vrijwel gelijk aan de tekst in de Engelstalige en Nederlandstalige handleidingen van de UBCD3600XLT.
Precies die zin 'When charging is finished "Charge Complete" will be displayed.' ontbreekt in de handleidingen van de UBCD3600XLT.

Offline vdKaa

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 463
Re: UBCD3600xlt Gebruikers uitleg.
« Reactie #397 Gepost op: 1 oktober 2023, 12:42:43 »
Ik kan me zelf niet herinneren dat ik ooit “Charge complete” heb gezien, maar, zoals eerder aangegeven, ik laad de batterijen altijd op m.b.v. een smartlader. Dat werkt vele malen beter en sneller.
UBC125XLT, UBCD3600XLT, SDS200e, Airspy mini, RSPdx

Offline Jewannes

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 44
Re: UBCD3600xlt Gebruikers uitleg.
« Reactie #398 Gepost op: 1 oktober 2023, 17:48:51 »
Menu -> settings -> battery options -> set charge time. Na de ingestelde tijd verschijnt charge complete.

Offline BobHGL

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 211
Re: UBCD3600xlt Gebruikers uitleg.
« Reactie #399 Gepost op: 1 oktober 2023, 19:12:55 »
Menu -> settings -> battery options -> set charge time. Na de ingestelde tijd verschijnt charge complete.

Dank je. Die setting had ik in de handleiding gezien, maar ik wilde 'm nog niet bekijken omdat ik vaak lees dat je de eerste keer de batterijen volledig moet opladen voordat je een apparaat aanzet. Default staat 'ie op 14 uur.
Ik neem nu aan dat er niet wordt bepaald of de batterij vol is voordat "Charge Complete" wordt getoond, en de scanner vrijdag minder dan 14 uur aan de oplader had gehangen, en bij het verder opladen op zaterdag de scanner 14 uur aan de oplader had moeten hangen (dus los van de tijd die 'ie vrijdag al aan de oplader hing) voordat "Charge Complete" getoond zou worden.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: UBCD3600xlt Gebruikers uitleg.
« Reactie #400 Gepost op: 7 oktober 2023, 07:52:32 »
Heeft iemand het programma Proscan wel eens gebruikt voor de 3600?
Ben benieuwd naar de ervaringen en eventuele screenshots.

Offline gompie.org1

  • Functioneel Beheerder Veiligheids systemen
  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 17
Re: UBCD3600xlt Gebruikers uitleg.
« Reactie #401 Gepost op: 7 oktober 2023, 12:38:03 »
Ik gebruik Proscan voor mijn BCT15X, mijn UBCD3600XLT en mijn SDS200e.
Werkt geweldig
UBCD3600XLT
BCT15X
UBC125XLT
SDS200e

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: UBCD3600xlt Gebruikers uitleg.
« Reactie #402 Gepost op: 7 oktober 2023, 13:11:16 »
Top, dank je wel.

Offline BobHGL

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 211
Re: UBCD3600xlt Gebruikers uitleg.
« Reactie #403 Gepost op: 7 oktober 2023, 14:22:14 »
Wat zie je als voordeel van Proscan t.o.v. ARC van Butel?
Kzie er op het eerste oog 2:
1) Aanschaf van 1 applicatie voor meerdere scanners ipv een applicatie voor elke scanner apart.
2) Je hoeft scanner niet los te koppelen als je omschakelt van aansturing van scanner naar vullen van geheugen en andersom

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: UBCD3600xlt Gebruikers uitleg.
« Reactie #404 Gepost op: 7 oktober 2023, 14:24:56 »
Dat is inderdaad het voordeel Bob.
Maar ik ben ook benieuwd naar het bediengemak en Virtual Control.
Ik heb geen idee hoe dat er uit ziet bij Proscan.
En ik kan het ook niet meer installeren want dat heb ik al eens gedaan en toen wass de proefperiode afgelopen.