Auteur Topic: probleem pro one+ pager  (gelezen 14256 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Leen Ansems

  • Gast
Re: probleem pro one+ pager
« Reactie #15 Gepost op: 26 oktober 2010, 05:41:29 »
Citaat van: "112grootegast"
maar iemand enig idee hoelang het duurd voordat de tijd zich hersteld? of gebeurd dat alleen om 00.00U?

Het tijdsein wordt in stille momenten uitgezonden, dus als er veel meldingen zijn gaan die voor.
Soms staat de tijd na een halve minuut al gelijk en ik heb ook wel eens 2 uur met 3 pagers moeten wachten. Ook al heb je dan alles 3x gecontroleerd, dan ga je toch sterk twijfelen of de gegevens in de programmering wel kloppen. Je hebt gezien wat de semafoonwinkel schrijft: alleen de laatste versies Pro-One hebben die mogelijkheid. Als je een oudere versie hebt, dan zal dat nooit gebeuren.

Offline SemafoonWinkel.nl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 155
    • http://www.semafoonwinkel.nl
Re: probleem pro one+ pager
« Reactie #16 Gepost op: 26 oktober 2010, 07:35:50 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Citaat van: "112grootegast"
maar iemand enig idee hoelang het duurd voordat de tijd zich hersteld? of gebeurd dat alleen om 00.00U?

Het tijdsein wordt in stille momenten uitgezonden, dus als er veel meldingen zijn gaan die voor.
Soms staat de tijd na een halve minuut al gelijk en ik heb ook wel eens 2 uur met 3 pagers moeten wachten. Ook al heb je dan alles 3x gecontroleerd, dan ga je toch sterk twijfelen of de gegevens in de programmering wel kloppen. Je hebt gezien wat de semafoonwinkel schrijft: alleen de laatste versies Pro-One hebben die mogelijkheid. Als je een oudere versie hebt, dan zal dat nooit gebeuren.

Weer wat geleerd over code 5000.
Je kunt er ook wat ambu codes van AA, RTD en Friesland inzetten. Die gaan ook continu.
In de Jupiter kun je code 2029568 zetten, deze groepscode gaat er logischer wijze het vaakste uit (vaak meerdere keren per minuut) In de ProOne kan dat weer niet.

Offline 112grootegast

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 14
Re: probleem pro one+ pager
« Reactie #17 Gepost op: 26 oktober 2010, 08:21:51 »
Citaat van: "SemafoonWinkel.nl"
Citaat van: "Leen Ansems"
Citaat van: "112grootegast"
maar iemand enig idee hoelang het duurd voordat de tijd zich hersteld? of gebeurd dat alleen om 00.00U?

Het tijdsein wordt in stille momenten uitgezonden, dus als er veel meldingen zijn gaan die voor.
Soms staat de tijd na een halve minuut al gelijk en ik heb ook wel eens 2 uur met 3 pagers moeten wachten. Ook al heb je dan alles 3x gecontroleerd, dan ga je toch sterk twijfelen of de gegevens in de programmering wel kloppen. Je hebt gezien wat de semafoonwinkel schrijft: alleen de laatste versies Pro-One hebben die mogelijkheid. Als je een oudere versie hebt, dan zal dat nooit gebeuren.

Weer wat geleerd over code 5000.
Je kunt er ook wat ambu codes van AA, RTD en Friesland inzetten. Die gaan ook continu.
In de Jupiter kun je code 2029568 zetten, deze groepscode gaat er logischer wijze het vaakste uit (vaak meerdere keren per minuut) In de ProOne kan dat weer niet.

ik heb hem gistermiddag geprogrammeerd maar de tijd staat nu nog niet goed... pager is half jaar oud. is er ergens een typenummer op de pager te vinden?
kijk voor het laatste nieuws uit Grootegast en omstreken op http://www.112grootegast.webs.com

Leen Ansems

  • Gast
Re: probleem pro one+ pager
« Reactie #18 Gepost op: 26 oktober 2010, 08:40:08 »
Citaat van: "112grootegast"
ik heb hem gistermiddag geprogrammeerd maar de tijd staat nu nog niet goed... pager is half jaar oud. is er ergens een typenummer op de pager te vinden?

Waar heb je dat ding gekocht? Die handelaar moet je toch ook kunnen helpen?
Normaal staan de gegevens op de sticker aan de achterkant. Ik hoop niet dat die handelaar je een oud model verkocht heeft, want dan kan je lang wachten op de juiste tijdweergave.

Offline 112grootegast

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 14
Re: probleem pro one+ pager
« Reactie #19 Gepost op: 26 oktober 2010, 08:40:52 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Citaat van: "112grootegast"
ik heb hem gistermiddag geprogrammeerd maar de tijd staat nu nog niet goed... pager is half jaar oud. is er ergens een typenummer op de pager te vinden?

Waar heb je dat ding gekocht? Die handelaar moet je toch ook kunnen helpen?
Normaal staan de gegevens op de sticker aan de achterkant. Ik hoop niet dat die handelaar je een oud model verkocht heeft, want dan kan je lang wachten op de juiste tijdweergave.

ik heb hem 2e hands gekocht...

en is het goed als dit teken in beeld staat?
                ___
                  /
                  |
kijk voor het laatste nieuws uit Grootegast en omstreken op http://www.112grootegast.webs.com

Leen Ansems

  • Gast
Re: probleem pro one+ pager
« Reactie #20 Gepost op: 26 oktober 2010, 08:49:09 »
[quote="112grootegast']ik heb hem 2e hands gekocht...

en is het goed als dit teken in beeld staat?
                ___
                  /
                  |[/quote]
2de hands kopen: dat verklaart veel en dat teken wil zeggen dat je niks ontvangt. (zo is het bij Apollo). Je zal denk ik helemaal geen melding binnen krijgen. Kijk eens naar de frequentie in je file. Is die wel 169650000? De eerste getallen moeten kloppen en het aantal nullen tik ik uit mijn hoofd. Kan teveel of te weinig zijn.

Offline 112grootegast

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 14
Re: probleem pro one+ pager
« Reactie #21 Gepost op: 26 oktober 2010, 08:50:58 »
Citaat van: "Leen Ansems"
[quote="112grootegast']ik heb hem 2e hands gekocht...

en is het goed als dit teken in beeld staat?
                ___
                  /
                  |

2de hands kopen: dat verklaart veel en dat teken wil zeggen dat je niks ontvangt. (zo is het bij Apollo). Je zal denk ik helemaal geen melding binnen krijgen. Kijk eens naar de frequentie in je file. Is die wel 169650000? De eerste getallen moeten kloppen en het aantal nullen tik ik uit mijn hoofd. Kan teveel of te weinig zijn.[/quote][/quote][/quote]
ik heb een backup van internet gedownlaod. en daarna kwam dat teken... dat zou dus verkeerd zijn?
kijk voor het laatste nieuws uit Grootegast en omstreken op http://www.112grootegast.webs.com

Leen Ansems

  • Gast
Re: probleem pro one+ pager
« Reactie #22 Gepost op: 26 oktober 2010, 08:55:16 »
Die backup kan van alles zijn. Eerst controleren en als het fout is corrigeren en in de pager schrijven. Grote kans dat hij het daarna doet.

Offline 112grootegast

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 14
Re: probleem pro one+ pager
« Reactie #23 Gepost op: 26 oktober 2010, 09:01:49 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Die backup kan van alles zijn. Eerst controleren en als het fout is corrigeren en in de pager schrijven. Grote kans dat hij het daarna doet.

welke frequentie moet ik hebben en welke band? zou je het even op de nul precies kunnen posten?

alvast bendakt
kijk voor het laatste nieuws uit Grootegast en omstreken op http://www.112grootegast.webs.com

Leen Ansems

  • Gast
Re: probleem pro one+ pager
« Reactie #24 Gepost op: 26 oktober 2010, 09:50:48 »
Citaat van: "112grootegast"
welke frequentie moet ik hebben en welke band? zou je het even op de nul precies kunnen posten?

alvast bendakt

Ik geef je een voorbeeld hoe die frequentie ingave er vrijwel exact uit zou moeten zien en nog kom je met die vraag. Staat dat nu wel of niet goed in je pager? Ik geef je niet zomaar wat, het IS DE FREQUENTIE cijfer voor cijfer nauwkeurig, alleen van de nullen ben ik de tel kwijt.
Het is simpel: het staat er wel of niet....

Offline 112grootegast

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 14
Re: probleem pro one+ pager
« Reactie #25 Gepost op: 26 oktober 2010, 09:59:18 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Citaat van: "112grootegast"
welke frequentie moet ik hebben en welke band? zou je het even op de nul precies kunnen posten?

alvast bendakt

Ik geef je een voorbeeld hoe die frequentie ingave er vrijwel exact uit zou moeten zien en nog kom je met die vraag. Staat dat nu wel of niet goed in je pager? Ik geef je niet zomaar wat, het IS DE FREQUENTIE cijfer voor cijfer nauwkeurig, alleen van de nullen ben ik de tel kwijt.
Het is simpel: het staat er wel of niet....

mijn pager geeft het symbool aan dat er geen verbinding is wat moet ik hiertegen doen?!
kijk voor het laatste nieuws uit Grootegast en omstreken op http://www.112grootegast.webs.com

Offline Gaspieper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 371
    • P2000
Re: probleem pro one+ pager
« Reactie #26 Gepost op: 26 oktober 2010, 10:04:46 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Citaat van: "112grootegast"
welke frequentie moet ik hebben en welke band? zou je het even op de nul precies kunnen posten?

alvast bendakt

Ik geef je een voorbeeld hoe die frequentie ingave er vrijwel exact uit zou moeten zien en nog kom je met die vraag. Staat dat nu wel of niet goed in je pager? Ik geef je niet zomaar wat, het IS DE FREQUENTIE cijfer voor cijfer nauwkeurig, alleen van de nullen ben ik de tel kwijt.
Het is simpel: het staat er wel of niet....

Om de twijfel van wat het nu moet zijn weg te nemen even de tekst uit de handleiding:
• Frequency of pager (tekst) :·
Hier kunt u instellen op welke frequentie de pager moet ontvangen. Voor het
landelijke P2000 FLEX netwerk is dit 169.6500Mhz. (default : 169.6500)

Veel plezier..........
Galaxy 8.2 - Jupiter Pro - PreCom P2 (PRC-100R422)
UBC3500XLT / Diamond SRH-789 & SRH-1230 (airband) - bcTools+
AOR AR8200 MKII + CT8200 / Diamond RH-777 & RH-775 & D-150
President SX1020
Tot Straks, HOUDOE.......

Offline 112grootegast

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 14
Re: probleem pro one+ pager
« Reactie #27 Gepost op: 26 oktober 2010, 10:06:09 »
Citaat van: "Gaspieper"
Citaat van: "Leen Ansems"
Citaat van: "112grootegast"
welke frequentie moet ik hebben en welke band? zou je het even op de nul precies kunnen posten?

alvast bendakt

Ik geef je een voorbeeld hoe die frequentie ingave er vrijwel exact uit zou moeten zien en nog kom je met die vraag. Staat dat nu wel of niet goed in je pager? Ik geef je niet zomaar wat, het IS DE FREQUENTIE cijfer voor cijfer nauwkeurig, alleen van de nullen ben ik de tel kwijt.
Het is simpel: het staat er wel of niet....

Om de twijfel van wat het nu moet zijn weg te nemen even de tekst uit de handleiding:
• Frequency of pager (tekst) :·
Hier kunt u instellen op welke frequentie de pager moet ontvangen. Voor het
landelijke P2000 FLEX netwerk is dit 169.6500Mhz. (default : 169.6500)

Ook deze is belangrijk:
• Range of frequency (drop down) :·
Hier kunt u instellen in welke band u wilt ontvangen, dit is gekoppeld aan de
hardware van de pager. (default : 130-180Mhz)
Veel plezier..........

bedankt maar een punt kun je niet invoeren...
kijk voor het laatste nieuws uit Grootegast en omstreken op http://www.112grootegast.webs.com

Leen Ansems

  • Gast
Re: probleem pro one+ pager
« Reactie #28 Gepost op: 26 oktober 2010, 10:06:35 »
Citaat van: "112grootegast"
mijn pager geeft het symbool aan dat er geen verbinding is wat moet ik hiertegen doen?!

Als je dat antenneteken bedoelt: dat gaat vanzelf goed komen als je de juiste frequentie in de pager hebt staan. Als je het programma bedoelt: even alle kabels en contact met de pager in de programmer nakijken. Ik ga zo meteen weer mijn brood verdienen en ben weg.

Offline 112grootegast

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 14
Re: probleem pro one+ pager
« Reactie #29 Gepost op: 26 oktober 2010, 10:07:53 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Citaat van: "112grootegast"
mijn pager geeft het symbool aan dat er geen verbinding is wat moet ik hiertegen doen?!

Als je dat antenneteken bedoelt: dat gaat vanzelf goed komen als je de juiste frequentie in de pager hebt staan. Als je het programma bedoelt: even alle kabels en contact met de pager in de programmer nakijken. Ik ga zo meteen weer mijn brood verdienen en ben weg.

dat is het hem ik weet niet wat de juiste frequentie is... en puntjes kunnen niet worden ingevoerd!
kijk voor het laatste nieuws uit Grootegast en omstreken op http://www.112grootegast.webs.com