Auteur Topic: wildcards in capcodes Jupiter pro 9.1  (gelezen 11665 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline PE1KEL

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 5
wildcards in capcodes Jupiter pro 9.1
« Gepost op: 2 mei 2009, 21:51:24 »
Wie weet of wildcards in de capcodes van de Jupiter Pro 9.1 geaccepteerd worden?
Dus ipv bijvoorbeeld 0012000** of 00120005* ?

Ik ben benieuwd naar de reacties.

Adriaan.

Offline cappie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 131
Re: wildcards in capcodes Jupiter pro 9.1
« Reactie #1 Gepost op: 2 mei 2009, 22:06:08 »
Helaas dat gaat niet lukken, wat je wel kan doen is capcode : 2029568 er in programmeren, op deze code komen ALLE groepsoproepen binnen vanuit het hele land.

Let op! Indien je deze code er in zou doen dan gaat je pager constant af, ik heb deze code er wel instaan bij mij, maar heb -em zelden aan staan.

Met Vriendelijke Groeten,
Cappie

Offline PE1KEL

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 5
Re: wildcards in capcodes Jupiter pro 9.1
« Reactie #2 Gepost op: 2 mei 2009, 22:44:28 »
Hallo, Cappie.

Ik heb nl. deze week zó'n Jupiter Pro 9.1 besteld en was eigenlijk benieuwd of die het wel aankon.
Op dit forum had ik al wel gelezen dat het ligt aan een bepaald ic wat wordt gebruikt en geen wildcards aankon.
Voor het zelfde geld is deze Jupiter anders uitgevoerd en kon deze het wel.
Helaas, dan moet ik slim omspringen met de 16 plaatsen.

Toch bedankt voor je reactie,
Adriaan.

Offline cappie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 131
Re: wildcards in capcodes Jupiter pro 9.1
« Reactie #3 Gepost op: 2 mei 2009, 22:48:12 »
Dank je wel Adriaan :)
Met Vriendelijke Groet,
Cappie

brandweer-fotograaf

  • Gast
Re: wildcards in capcodes Jupiter pro 9.1
« Reactie #4 Gepost op: 3 mei 2009, 09:14:26 »
Citaat van: "cappie"
Helaas dat gaat niet lukken, wat je wel kan doen is capcode : 2029568 er in programmeren, op deze code komen ALLE groepsoproepen binnen vanuit het hele land.

Let op! Indien je deze code er in zou doen dan gaat je pager constant af, ik heb deze code er wel instaan bij mij, maar heb -em zelden aan staan.

Met Vriendelijke Groeten,
Cappie

misschien dom z´n vraag maar is dat dan niet schadelijk voor je pieper want eigenlijk is je pieper bedoelt voor de brandweer dus maar paar code´s  :oops:
nog een anderen als je die capcode op zoekt bij http://www.waarisdebrand.nl/?a=zoek  en deze cap invoort ( 2029568)  dan staat er dat het een algemene capcode is dan komt daar toch niets verder op binnen :?


groeten
kevin

Offline cappie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 131
Re: wildcards in capcodes Jupiter pro 9.1
« Reactie #5 Gepost op: 3 mei 2009, 09:40:03 »
Hoi Kevin,

Schadelijk voor de pager???.....Nee hoor de ''Landelijke code 2029568'' kan men zonder problemen in de pager programmeren, het is een zgn Groepscode.

Op deze code komen zoals ik reeds eerder melde Alle Groepsoproepen van onder andere de Brandweer & Ambulancedienst binnen, wel is het zo dat als bv. de OvD wordt gealarmmeerd op zijn ''eigencode'' voor bv telefonisch contact met de AC, die wordt meestal als een Alpha code ( 1 enkele code ) die ontvang je dan niet.

Bij een Groepscode ( meerdere code,s gelijktijdig gealarmmeerd ) bv. een blusploeg ontvang je deze wel op :2029658

Dus je kan gerust zonder problemen deze code in programmeren, je zal dan zien dat er erg veel meldingen binnen komen soms wel binnen 1 minuut.

Succes er mee, groet
Cappie

brandweer-fotograaf

  • Gast
Re: wildcards in capcodes Jupiter pro 9.1
« Reactie #6 Gepost op: 3 mei 2009, 09:43:51 »
Citaat van: "cappie"
Hoi Kevin,

Schadelijk voor de pager???.....Nee hoor de ''Landelijke code 2029568'' kan men zonder problemen in de pager programmeren, het is een zgn Groepscode.

Op deze code komen zoals ik reeds eerder melde Alle Groepsoproepen van onder andere de Brandweer & Ambulancedienst binnen, wel is het zo dat als bv. de OvD wordt gealarmmeerd op zijn ''eigencode'' voor bv telefonisch contact met de AC, die wordt meestal als een Alpha code ( 1 enkele code ) die ontvang je dan niet.

Bij een Groepscode ( meerdere code,s gelijktijdig gealarmmeerd ) bv. een blusploeg ontvang je deze wel op :2029658

Dus je kan gerust zonder problemen deze code in programmeren, je zal dan zien dat er erg veel meldingen binnen komen soms wel binnen 1 minuut.

Succes er mee, groet
Cappie

oke bedankt

Nog 1 vraag  als er nou net als het zeer idioote daad van 30 april kan je dan op z'n moment die code aan zetten ? dat ja dan kunt mee volgen en bij ander grote branden ?

groeten

kevin

Offline cappie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 131
Re: wildcards in capcodes Jupiter pro 9.1
« Reactie #7 Gepost op: 3 mei 2009, 10:13:36 »
Tuurlijk kan dat, je kunt gewoon deze code aanzetten er komen heel veel meldingen op deze code binnen.

Het is vaak zo dat voordat men de melding gelezen heeft er al weer een nieuwe melding binnen komt, als je net begint met deze ''hobby'' raad ik je aan om alleen de codes van je eigen omgeving er in te zetten, de tekstmeldingen die je binnen krijgt zijn niet vergelijkbaar als een SMSje.

Er is enige gewenning nodig om te begrijpen wat er bedoeld wordt zal even een voorbeeld geven zoals bij ons in de pager staat:

PRIO 1 VELSERPOORT DE #313# VONDELWEG HAARLEM BUITENBRAND KLEIN VOERTUIG [646]

wat bedoelen ze hier nou mee?

uitleg:

[646] = het voertuig dat uitrukt
prio 1 = uitrukken met licht & geluids signalen
#313# = informatie van het betreffende opject ( bereikbaarheids kaart )
de velserpoort = naam van het opject
vondelweg = straatnaam
haarlem = gemeente
buitenbrand= spreekt voor zich lijkt mij
klein voertuig = personen auto

Je ziet wel dat dit heel wat anders is dan een SMSje, het bovenstaande alarmmering type wordt gebruikt in de Regio Kennemerland, het is daarom zeer wel mogelijk dat er in jou gebied een ander type tekst gebruikt wordt.

hopelijk kan je hier wat mee en wordt het wat meer duidelijker voor je Kevin,
Groet

Cappie

brandweer-fotograaf

  • Gast
Re: wildcards in capcodes Jupiter pro 9.1
« Reactie #8 Gepost op: 3 mei 2009, 10:26:54 »
Citaat van: "cappie"
Tuurlijk kan dat, je kunt gewoon deze code aanzetten er komen heel veel meldingen op deze code binnen.

Het is vaak zo dat voordat men de melding gelezen heeft er al weer een nieuwe melding binnen komt, als je net begint met deze ''hobby'' raad ik je aan om alleen de codes van je eigen omgeving er in te zetten, de tekstmeldingen die je binnen krijgt zijn niet vergelijkbaar als een SMSje.

Er is enige gewenning nodig om te begrijpen wat er bedoeld wordt zal even een voorbeeld geven zoals bij ons in de pager staat:

PRIO 1 VELSERPOORT DE #313# VONDELWEG HAARLEM BUITENBRAND KLEIN VOERTUIG [646]

wat bedoelen ze hier nou mee?

uitleg:

[646] = het voertuig dat uitrukt
prio 1 = uitrukken met licht & geluids signalen
#313# = informatie van het betreffende opject ( bereikbaarheids kaart )
de velserpoort = naam van het opject
vondelweg = straatnaam
haarlem = gemeente
buitenbrand= spreekt voor zich lijkt mij
klein voertuig = personen auto

Je ziet wel dat dit heel wat anders is dan een SMSje, het bovenstaande alarmmering type wordt gebruikt in de Regio Kennemerland, het is daarom zeer wel mogelijk dat er in jou gebied een ander type tekst gebruikt wordt.

hopelijk kan je hier wat mee en wordt het wat meer duidelijker voor je Kevin,
Groet

Cappie

het is duidelijk hadige code staat niet altijd aan maar toch bij grote incidente handig om wat te volgen en te leren

ik heb me eerste semafoon 3 jaar geleden gehaald dus het zal nu allemaal wel lukken

Harstike bedankt voor de uitleg!

Groeten & fijne dag

Kevin

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2149
Re: wildcards in capcodes Jupiter pro 9.1
« Reactie #9 Gepost op: 3 mei 2009, 14:00:56 »
Citaat van: "brandweer-fotograaf"
Citaat van: "cappie"
Hoi Kevin,

Bij een Groepscode ( meerdere code,s gelijktijdig gealarmmeerd ) bv. een blusploeg ontvang je deze wel op :2029658

Dus je kan gerust zonder problemen deze code in programmeren, je zal dan zien dat er erg veel meldingen binnen komen soms wel binnen 1 minuut.

Nog 1 vraag  als er nou net als het zeer idioote daad van 30 april kan je dan op z'n moment die code aan zetten ? dat ja dan kunt mee volgen en bij ander grote branden ?

Geloof mij maar, deze capcode heb jij binnen 1 minuut weer uitgezet.

brandweer-fotograaf

  • Gast
Re: wildcards in capcodes Jupiter pro 9.1
« Reactie #10 Gepost op: 3 mei 2009, 19:19:41 »
Citaat van: "Daaf"
Citaat van: "brandweer-fotograaf"
Citaat van: "cappie"
Hoi Kevin,

Bij een Groepscode ( meerdere code,s gelijktijdig gealarmmeerd ) bv. een blusploeg ontvang je deze wel op :2029658

Dus je kan gerust zonder problemen deze code in programmeren, je zal dan zien dat er erg veel meldingen binnen komen soms wel binnen 1 minuut.

Nog 1 vraag  als er nou net als het zeer idioote daad van 30 april kan je dan op z'n moment die code aan zetten ? dat ja dan kunt mee volgen en bij ander grote branden ?

Geloof mij maar, deze capcode heb jij binnen 1 minuut weer uitgezet.

ik gebruik hem savond's wel , is weer iets anders en binnen kort is de officer pager bestelbaar en die komt er dan ook en dan haal ik de code er misschien wel weer uit

Offline Bennieboy

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 78
    • http://www.112-dokkum.tk
Re: wildcards in capcodes Jupiter pro 9.1
« Reactie #11 Gepost op: 5 mei 2009, 20:39:52 »
Deze code lijkt mij dus echt handig!:D

Bedanktt!
Brandweer & Ambulance Dokkum, http://www.112-dokkum.tk [size=150]Jupiter Pro (v9.1)[/size]

Offline cornevd

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 384
Re: wildcards in capcodes Jupiter pro 9.1
« Reactie #12 Gepost op: 5 mei 2009, 21:24:44 »
wat kan hier extra mee met de officer pager

groeten corne

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4909
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: wildcards in capcodes Jupiter pro 9.1
« Reactie #13 Gepost op: 5 mei 2009, 21:29:14 »
Citaat van: "cornevd"
wat kan hier extra mee met de officer pager

Heb je de specificaties  al eens gelezen?

Een greep hieruit:
# “Monitorstand” - Ontvangst van alle berichten van het gehele P2000 systeem zonder deze te programmeren
# “Regiostand” - Ontvangst-Instelling van alle oproepen uit 1 of meer regio’s in te stellen d.m.v zg. "wildcards".
# “Filter stand” – Ontvangst-Instelling van berichten met een specifieke capcodes

Offline cornevd

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 384
Re: wildcards in capcodes Jupiter pro 9.1
« Reactie #14 Gepost op: 5 mei 2009, 21:42:57 »
Citaat van: "Discriminator"
Citaat van: "cornevd"
wat kan hier extra mee met de officer pager

Heb je de specificaties al eens gelezen?

Een greep hieruit:
# “Monitorstand” - Ontvangst van alle berichten van het gehele P2000 systeem zonder deze te programmeren
# “Regiostand” - Ontvangst-Instelling van alle oproepen uit 1 of meer regio’s in te stellen d.m.v zg. "wildcards".
# “Filter stand” – Ontvangst-Instelling van berichten met een specifieke capcodes

oke bedankt heeft volgens mij weinig nut om hem aan te schaffen als je pdw draaiende heb kan je ook je regio's filteren en nakijken

groeten corne