Auteur Topic: Galaxy's op Marktplaats  (gelezen 17497 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline cappie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 131
Re: Galaxy's op Marktplaats
« Reactie #30 Gepost op: 29 juni 2008, 17:20:53 »
Oeps !!! even een hersenspinsel
"'pager voor de hobbyist''

* groot en duidelijk leesbaar scherm (zoals bv. bij de galaxy pager)
* eenvoudig munu
* luide ''piep''
* oplaadbaar
* handprogrammeerbaar

Wat zou zoiets nu kosten, en belangrijker welke leveransier kan em leveren?, zonder last te krijgen met de overheid.

Als ik puur naar me eigen pager kijk ( een Mercurius 2) dan is het merendeel via de programmeer-unit uitgeschakelt, ik gebruik alleen ''berichten wissen & prio''

Wat ik mij wel afvraag is een ''kale AFA-27'' die in het buitenland gekocht is (voorzover dat mogelijk is)
wel geschikt voor het FLEX-netwerk wat we hier in Nedeland gebruiken?

Met vriendelijke groeten,
Cappie

Offline ikkuh

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 156
Re: Galaxy's op Marktplaats
« Reactie #31 Gepost op: 29 juni 2008, 17:28:51 »
Citaat
Op de dag dat wij allemaal C2000 kunnen meeluisteren zullen de hulpdiensten massaal voor de X5 gaan  ;)

Ik zou dat toch maar niet tè hard roepen hoor, je weet nooit en infostream zal niet voor jan met de korte achternaam die X5 ontwikkelen


Iedereen heeft zich lekker laten maken door een stof/(spat)waterdichte, oplaadbare pager met een groter display en meent blijkbaar op basis van "in het verleden behaalde resultaten" dat dit nieuwe produkt ook aan hen dient te worden verkocht?r.

Kijk zo bijzonder is de galaxy ook weer niet hoor, want ik heb hem zelf en nee niet via marktplaats maar gewoon zoals het "hoort" bij de Galaxy.
Goed hij is oplaadbaar en zijn trilmoter rammelt je heupen uitelkaar als ie aan je broek hangt.
En behuizing ziet er duurzamer uit.

Maar daar gaat het niet om, het gaat om het feit dat hier hobbyisten zijn die graag zo'n oplaadbare pager willen en al jaren trouwe klant zijn en nu toch aan de kant worden gezet.
hoe mooi je het verhaal ook probeert te maken met grote orders enz enz.
Verder snap ik ook niet waarom de overheid verbied om hem ook particulier te verkopen echt heel wazig allemaal, maar goed das mijn mening.

Misschien komt de ProOne+ leverancier wel binnenkort met een waterdichte en oplaadbare variant?????  en is die wèl leverbaar voor de hobbyist misschien.
de toekomst zal het leren.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Galaxy's op Marktplaats
« Reactie #32 Gepost op: 29 juni 2008, 17:36:21 »
Citaat van: "ikkuh"
Misschien komt de ProOne+ leverancier wel binnenkort met een waterdichte en oplaadbare variant?????  en is die wèl leverbaar voor de hobbyist misschien.

En dat is hun goed recht dan weer  ;)

Zijsprongetje... Je zegt nu wel dat de P2000shop de hobbyisten op een zijspoor zet (niet met die woorden, maar wel van die strekking), maar als je het nu andersom zou bekijken? Moeten de hobbyisten de P2000shop nu dan maar massaal gaan afvallen nadat die hun jarenlang voorzien heeft van uitstekende pagers, voorzien van mogelijkheden waar we 5 jaar geleden alleen nog maar over konden dromen, simpelweg omdat er nu een bepaald produkt is wat voor hun cq ons niet beschikbaar is?

De leverancier bepaalt wat hij levert en aan wie. De klant bepaalt zelf of hij daar genoegen mee neemt ja of nee. Vervolgens kan de klant (in den beginne grotendeels hobbyisten) nieuwe opties verzoeken en bugs of tekortkomingen melden. Wat dat betreft is de P2000shop aan heeeel veel wensen/eisen tegemoet gekomen en zijn bugs over het algemeen snel verholpen (of zelfs voorkomen). Ik blijf bij die ene vinger en de hele hand...

Groeten, Peter.

Offline ikkuh

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 156
Re: Galaxy's op Marktplaats
« Reactie #33 Gepost op: 29 juni 2008, 17:44:21 »
Zeker heeft P200shop de afgelopen jaren veel moeite gedaan voor de hobbyist, dat hoor je mij ook niet zeggen.
Hij heeft er trouwens die afgelopen jaren ook goed aan verdient he, laten we ook wel weer zo eerlijk wezen.

Hij had gewoon NIET akkoord moeten gaan met de eis van de overheid om de galaxy niet te verkopen aan particulieren.
Kan me zelf bijna niet voorstellen dat ze als overheid (noodgedwongen) toch niet verder gegaan waren met de galaxy want ze hadden namelijk niet zoveel keus.
Ik zie het zo van ze hebben het geprobeerd, en hij is erin getrapt.

Maar laten we er maar over ophouden, hier kunnen we jarenlang over doorgaan.

Offline amstaf3

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 39
Re: Galaxy's op Marktplaats
« Reactie #34 Gepost op: 29 juni 2008, 18:35:53 »
ik zelf heb een 8.6 perfect apparaat trouwens en daar mag je ook best trots op zijn ook kwa service
alleen bv het stof en waterdicht zou deze toch weer iets beter maken daar ging het bij mij om

Online Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1986
Re: Galaxy's op Marktplaats
« Reactie #35 Gepost op: 29 juni 2008, 19:21:28 »
Wat een Cubaanse toestanden in Nederland...

Tot voor kort mochten daar alleen overheidsfunctionarissen (hulpdiensten) en toeristen (particulieren die een AFA27 hebben gekocht buiten de Benelux) met een mobiele telefoon lopen...

Nu mag de gewone burger daar ook een telefoon bezitten tegen woekerprijzen. (marktplaats.nl goudzoekers die Galaxy's aanbieden aan particulieren tegen absurde prijzen)

Nogmaals: niks kwaads over P2000shop, wél tegen de betutteling door de overheid.

Offline willempie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 237
Re: Galaxy's op Marktplaats
« Reactie #36 Gepost op: 1 juli 2008, 22:54:23 »
Het draait toch eigenlijk alleen maar om het feit dat Apollo niet onbeperkt kan aanleveren en dat de overheid eerst haar eigen personeel wil (laten) voorzien?
(Wat ik overigens logisch vind)

Offline paolo

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 398
Re: Galaxy's op Marktplaats
« Reactie #37 Gepost op: 1 juli 2008, 23:05:24 »
ik geloof er niets van dat de overheid verbied om die pagers te verkopen.
P2000shop is de dealer daarvan en die mag zelf bepalen aan wie hij de pager verkoopt.
Volgens mij gaat het er gewoon om dat ze bang zijn niet genoeg pagers te kunnen leveren omdat de hobby isten de pagers hebben opgekocht.
Als hij de galaxy in de vrije verkoop gooit is die zo binnen

Leen Ansems

  • Gast
Re: Galaxy's op Marktplaats
« Reactie #38 Gepost op: 2 juli 2008, 06:51:16 »
Citaat van: "paolo"
ik geloof er niets van dat de overheid verbied om die pagers te verkopen.
P2000shop is de dealer daarvan en die mag zelf bepalen aan wie hij de pager verkoopt.
Volgens mij gaat het er gewoon om dat ze bang zijn niet genoeg pagers te kunnen leveren omdat de hobby isten de pagers hebben opgekocht.
Als hij de galaxy in de vrije verkoop gooit is die zo binnen

Volgens mij begrijp je het nog steeds niet of wil je het niet begrijpen. Het staat zwart op wit in het contract en jij blijft volhouden dat het niet waar is?
Op zich is het allemaal niet abnormaal. Hoeveel GSM telefoons van Nokia worden niet vrij verkocht, maar alleen exclusief voor KPN, Vodafoon e.d. gemaakt? Over de hoeveelheid beschikbare pagers zou ik me ook maar geen zorgen maken.
Groet,
Leen