Auteur Topic: Galaxy's op Marktplaats  (gelezen 17492 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Leen Ansems

  • Gast
Re: Galaxy's op Marktplaats
« Reactie #15 Gepost op: 26 juni 2008, 07:17:42 »
Dames en heren,
Om een eventuele schoppen tegen de P2000shop en hun dealers te voorkomen breng ik jullie een slecht bericht. Afgelopen jaar is er een nieuw LARA contract afgesloten waarin de overheid uitdrukkelijk verbiedt om pagers van het type Galaxy te verkopen aan particulieren. Daar wordt streng op toegezien. De pager komt dus niet in de vrije verkoop. Ook de illegale handel via marktplaats wordt scherp in de gaten gehouden.
Mvg,
Leen

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Galaxy's op Marktplaats
« Reactie #16 Gepost op: 26 juni 2008, 11:13:10 »
Citaat van: "paolo"
Idd een hele kinderachtige actie van p2000 shop.
Jammer voor hun iig dat er wel pagers te krijgen zijn buiten hun om

Sorry maar jullie gedragen je nu echt als een stel kleine kleuters. Je moet blij wezen dat je met P2000 nog 'iets' kunt meekrijgen van de hulpdiensten. Dat hele P2000 is feitelijk niet voor buitenstaanders bedoeld en men is al helemaal niet blij dat derden mee kunnen kijken. Vervolgens ga je reclameren dat bepaalde pagers niet aan "derden" worden geleverd?

Get a live and grow up!

Peter.

Offline cappie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 131
Re: Galaxy's op Marktplaats
« Reactie #17 Gepost op: 26 juni 2008, 16:27:40 »
Helemaal mee eens Hunter, Wees Blij dat er nog ''iets'' is mee te lezen via P2000.
Voor mij als hobbyist is dit nog het enige wat te volgen is op BRW gebied, nog even en ook heel P2000
gaat achter de decoder en dan........?????

Dus mensen laten we ons gelukkig prijzen met wat we hebben & kunnen volgen, tuurlijk ik zou voor me hobby ook graag een Galaxy v9.0 hebben maar helaas da,s niet mogelijk dat moet ik dan maar accepteren.

Als de overheid er op toe ziet dat de leveranciers v/d Galaxy pagers niet aan ''piet particulier'' mogen leveren dan kunnen zij daar ook niets aan doen toch ?

Mvg Cappie

Offline paolo

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 398
Re: Galaxy's op Marktplaats
« Reactie #18 Gepost op: 26 juni 2008, 16:45:11 »
haha denk je nou echt dat de overheid niets beters te doen heeft dan te kijken wie er een Galaxy heeft en wie er een jupiter heeft ?
De Galaxy is een product van P2000shop dus DIE bepalen wat en wie die pager kan aanschaffen.
Daar heeft de overheid verder niets mee van doen

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Galaxy's op Marktplaats
« Reactie #19 Gepost op: 26 juni 2008, 17:16:25 »
Citaat van: "paolo"
De Galaxy is een product van P2000shop dus DIE bepalen wat en wie die pager kan aanschaffen.

Is dit niet een heel klein beetje in strijd met wat je eerder schreef??

Citaat van: "paolo"
Idd een hele kinderachtige actie van p2000 shop

Kinderachtig of gewoon hun goed recht? Dat hele netwerk is niet voor jou, voor mij en alle andere hobbyisten bedoeld, dus het getuigt niet van enige volwassenheid als je als een klein kind gaat staan jammeren dat ze net die ene pager die jij zo graag wilt hebben niet aan partikulieren leveren. Wat we nu hebben met P2000 daar konden we 10 jaar geleden slechts van dromen, zo'n landelijk semafoonnetwerk met vrijwel overal dekking. Dat we niet meer mee kunnen luisteren is jammer, maar je moet natuurlijk niet gaan overdrijven, doe het met de mogelijkheden die er zijn.

Zonder dat ze het eigenlijk willen reiken ze de hobbyisten een vinger toe, helaas zijn er altijd mensen bij die nooit tevreden zijn en alleen genoegen nemen met de hele hand...

Groeten, Peter.

Offline Marco

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 143
Re: Galaxy's op Marktplaats
« Reactie #20 Gepost op: 26 juni 2008, 18:25:54 »
Citaat van: "amstaf3"
wat ik vreemd vind dat als ze een 9.0 krijgen de oude niet moeten inleveren en deze retour moeten maar p2000 shop
gr Amstaf3

Dat vind ik ook een beetje vreemd. Contractueel laten bepalen dat de particulieren geen Galaxy's mogen kopen, en vervolgens nieuwe leveren aan de brandweer en ze de oude Galaxy's aan te laten bieden op Marktplaats.
Dus die controle lijkt mij dan zo lek als een mandje.
Er hebben de laatste tijd al een stuk of tien op marktplaats gestaan.
Ik vind het niet erg hoor, ik heb zodoende al vier Galaxy's, een programmeerset en leren hoesje op de kop weten te tikken voor mezelf en een paar medehobby-isten in de buurt.
Met vriendelijke groet,
Marco

[size=85]Jupiter Pro V8.6 en V9.1, Galaxy V8.2, P2000 lichtkrant (96cm)[/size]

Offline amstaf3

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 39
Re: Galaxy's op Marktplaats
« Reactie #21 Gepost op: 28 juni 2008, 22:19:44 »
Dames en heren,
Om een eventuele schoppen tegen de P2000shop en hun dealers te voorkomen breng ik jullie een slecht bericht.
Leen[/quote]
het gaat mij niet om tegen hun aan te schoppen ik zelf ben zeer tevreden over de P2000 shop en heb ze dat ook laten weten
waar het mij meer om ging was dat je ze via marktplaats kan kopen en dat er dus geen controle is wat betreft de in levering cq inlevering is van de 8.6 als ze een 9.0 krijgen dan kunnen ze net zo goed via de shop verkocht worden aan hobbyisten dan verdienen ze der zelf aan ipv van de mensen die ze beroepshalve gekregen hebben en daardoor de prijzen flink op geschroeft hebben  omdat ze weten dat alleen hun ze KRIJGEN

gr amstaf3

exLid057

  • Gast
Re: Galaxy's op Marktplaats
« Reactie #22 Gepost op: 28 juni 2008, 22:57:57 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Dames en heren,
Om een eventuele schoppen tegen de P2000shop en hun dealers te voorkomen breng ik jullie een slecht bericht. Afgelopen jaar is er een nieuw LARA contract afgesloten waarin de overheid uitdrukkelijk verbiedt om pagers van het type Galaxy te verkopen aan particulieren. Daar wordt streng op toegezien. De pager komt dus niet in de vrije verkoop. Ook de illegale handel via marktplaats wordt scherp in de gaten gehouden.
Mvg,
Leen

En die toezicht is zo lek als een zeef ;)

Leen Ansems

  • Gast
Re: Galaxy's op Marktplaats
« Reactie #23 Gepost op: 29 juni 2008, 11:12:52 »
Citaat van: "lpz-nl13161"
Citaat van: "Leen Ansems"
Dames en heren,
Om een eventuele schoppen tegen de P2000shop en hun dealers te voorkomen breng ik jullie een slecht bericht. Afgelopen jaar is er een nieuw LARA contract afgesloten waarin de overheid uitdrukkelijk verbiedt om pagers van het type Galaxy te verkopen aan particulieren. Daar wordt streng op toegezien. De pager komt dus niet in de vrije verkoop. Ook de illegale handel via marktplaats wordt scherp in de gaten gehouden.
Mvg,
Leen

En die toezicht is zo lek als een zeef ;)

Niks is 100% te regelen. Daarom is er nog steeds illegaal vuurwerk en zijn er vuurwapens te koop. De overheid heeft inderdaad verzuimd om een verplichting tot inleveren van een oude pager te regelen. Dat zal nog wel gerepareerd worden vermoed ik.
Groet,
Leen

Offline ikkuh

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 156
Re: Galaxy's op Marktplaats
« Reactie #24 Gepost op: 29 juni 2008, 15:25:57 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Citaat van: "lpz-nl13161"
Citaat van: "Leen Ansems"
Dames en heren,
Om een eventuele schoppen tegen de P2000shop en hun dealers te voorkomen breng ik jullie een slecht bericht. Afgelopen jaar is er een nieuw LARA contract afgesloten waarin de overheid uitdrukkelijk verbiedt om pagers van het type Galaxy te verkopen aan particulieren. Daar wordt streng op toegezien. De pager komt dus niet in de vrije verkoop. Ook de illegale handel via marktplaats wordt scherp in de gaten gehouden.
Mvg,
Leen

En die toezicht is zo lek als een zeef ;)

Niks is 100% te regelen. Daarom is er nog steeds illegaal vuurwerk en zijn er vuurwapens te koop. De overheid heeft inderdaad verzuimd om een verplichting tot inleveren van een oude pager te regelen. Dat zal nog wel gerepareerd worden vermoed ik.
Groet,
Leen

Zeg ik wil hier nou niet zielig gaan doen hoor.
Maar heeft de overheid niks beters te doen dan kijken of er hobbyisten een bepaald type pager (galaxy) tweede hands kunnen kopen!

Als het bezit van een pager nou verboden was, dan zeg ik ja.
Maar een galaxy pager kan niks meer dan ieder andere hobby pager dat je wel gewoon kunt kopen.

Dus waar praten we over.

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1986
Re: Galaxy's op Marktplaats
« Reactie #25 Gepost op: 29 juni 2008, 15:46:42 »
Lijkt me een beetje hetzelfde als vroeger met de MTS/MX portofoons van Motorola. Als een zendamateur zo'n ding op zijn dashboard had liggen en werd staande gehouden door de politie, dat men in veel gevallen als een crimineel werd behandeld omdat deze een "politieportofoon" had...

Hoe zit het nou met andere landen waar de Apollo AFA27 gewoon vrij gekocht kan worden door particulieren?

De AFA27 (Galaxy) door P2000shop geleverd is in feite niks meer of minder dan een Jupiter Pro in een ander jasje. Een vernuftigd stukje firmware die is ontwikkeld na jaren ontwikkeling en luisteren naar de hobbyisten/gebruikers van de Jupiter pagers. De hobbyisten die altijd vertrouwen hebben gehad in P2000shop en die nu in de steek worden gelaten door betuttelende overheidsregeltjes, een overheid die flink op dreef is Nederland om te toveren in een bananenrepubliek als je de media de laatste tijd goed hebt gevolgd. Immers, het waren de hulpverleners die uit onvrede van de Infostream pagers overstapten op de "consumentenpager" Jupiter, waarna het balletje is gaan rollen, zie daar een waterdichte pager met groot display die tegen een stootje kan en ook nog eens hard kan piepen. Of het toeval is weet ik niet, misschien kwam de firma Apollo in het verre oosten precies op het juiste moment met deze pager.

Nu kan je zeggen: "je zegt dat de Galaxy gelijk is aan de Jupiter Pro", maar de hobbyist wilt om dezelfde redenen als de hulpverlener deze pager: stof en waterdicht, hard piepen en groot display.

Nu mag P2000shop, de distributeur van de Benelux geen Galaxy's verkopen aan particulieren, maar zal deze vrij zijn om een kale AFA27 te voorzien van consumenten/hobbyisten firmware en deze onder een andere naam te verkopen? Of gaat dat niet omdat er in de Galaxy al firmware zit waar alle Apollo/P2000shop pagers op de Nederlandse markt van zijn voorzien?

Niks slechts over P2000shop hoor, die krijgen het ook van hogerhand mee, maar wilde gewoon even kwijt hoe ik er over denk. Misschien breng ik ze zelfs wel op een idee.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Galaxy's op Marktplaats
« Reactie #26 Gepost op: 29 juni 2008, 15:51:47 »
Citaat van: "Remon"
Hoe zit het nou met andere landen waar de Apollo AFA27 gewoon vrij gekocht kan worden door particulieren?

Een Apollo AFA27 is niet automatisch een Galaxy. Net zoals -om jouw eigen voorbeeld te gebruiken- een Motorola portofoon niet automatisch een politie portofoon hoeft te zijn, of nog actueler, de eerste de beste TETRA mobilofoon een C2000 mobilofoon.

Als jij een AFA27 bestelt (als dat al lukt) dan krijg je iets wat qua mogelijkheden echt niet op een Galaxy lijkt. Hij zal overigens wel oplaadbaar zijn, dat is dan ook het enige pluspunt  :)

Groeten, Peter.

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1986
Re: Galaxy's op Marktplaats
« Reactie #27 Gepost op: 29 juni 2008, 16:16:18 »
Citaat van: "hunter"
Een Apollo AFA27 is niet automatisch een Galaxy. Net zoals -om jouw eigen voorbeeld te gebruiken- een Motorola portofoon niet automatisch een politie portofoon hoeft te zijn, of nog actueler, de eerste de beste TETRA mobilofoon een C2000 mobilofoon.

Als de hulpdiensten met een Motorola "X" met C2000 programmering lopen en deze mag zo niet verkocht worden aan particulieren, maar dezelfde leverancier verkoopt wel Motorola "Y" portofoons met precies dezelfde programmering aan particulieren... (ze ontvangen beiden C2000)

Lees als:

Als de hulpdiensten met een Galaxy lopen en deze mag niet verkocht worden aan particulieren, maar dezelfde leverancier verkoopt wel Jupiter pagers met precies dezelfde programmering aan particulieren. (ze ontvangen beiden P2000)

Offline ikkuh

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 156
Re: Galaxy's op Marktplaats
« Reactie #28 Gepost op: 29 juni 2008, 16:53:51 »
Citaat van: "Remon"
De AFA27 (Galaxy) door P2000shop geleverd is in feite niks meer of minder dan een Jupiter Pro in een ander jasje. Een vernuftigd stukje firmware die is ontwikkeld na jaren ontwikkeling en luisteren naar de hobbyisten/gebruikers van de Jupiter pagers. De hobbyisten die altijd vertrouwen hebben gehad in P2000shop en die nu in de steek worden gelaten door betuttelende overheidsregeltjes, een overheid die flink op dreef is Nederland om te toveren in een bananenrepubliek als je de media de laatste tijd goed hebt gevolgd. Immers, het waren de hulpverleners die uit onvrede van de Infostream pagers overstapten op de "consumentenpager" Jupiter, waarna het balletje is gaan rollen, zie daar een waterdichte pager met groot display die tegen een stootje kan en ook nog eens hard kan piepen. Of het toeval is weet ik niet, misschien kwam de firma Apollo in het verre oosten precies op het juiste moment met deze pager.



.

Juist precies, en dat valt me dus een beetje tegen van meneer A.K.!!
hij is groot geworden door hobbyisten want dat was zijn markt, al voor P2000.
Dat respond!, duretech en infostream blijkbaar geen fatsoenlijke pager konden leveren, of in iedergeval niet aan de kwaliteit van de apollo pagers. En dat heeft ervoor gezorgd dat ineens ook de hulpdiensten ( noodgedwongen) pagers gingen kopen bij P2000shop zoals zijn bedrijfje op een gegeven moment is gaan heten.

En is dus jammer dat nu hij voor de overheid mag verkopen, de hobbyist op de tweede plaats is gekomen.
Maar wat als dadelijk eens de infostream X5  écht een hele goede pager blijkt te worden/zijn.
En Hulpdiensten er massaal voor gaan kiezen.
Staat dan de hobbyist weer op nummer 1 ?



Het is P2000shop zijn goed recht hoor daar niet van.
En er wordt hier ook geschreven dat we als hobbyisten niet moeten klagen omdat we mogen meelezen en een p2000 pager mogen kopen/bezitten, dat is absoluut zo!
Maar als dat nooit gemogen had, had P2000shop zéér waarschijnlijk ook nooit bestaan.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Galaxy's op Marktplaats
« Reactie #29 Gepost op: 29 juni 2008, 17:14:56 »
Citaat van: "ikkuh"
Juist precies, en dat valt me dus een beetje tegen van meneer A.K.!!
hij is groot geworden door hobbyisten want dat was zijn markt, al voor P2000.
En is dus jammer dat nu hij voor de overheid mag verkopen, de hobbyist op de tweede plaats is gekomen.

Ik snap nog steeds niet, niemand heeft met argumenten kunnen komen, waarom dit nou een probleem zou moeten zijn?? Zoals je zelf al zegt is het zijn goed recht en als jij een bedrijf zou hebben dan zou je ook meer waarde hechten aan grote orders dan aan hobbyisten, ook al hebben zij je 'groot' gemaakt. Als jij grote orders krijgt, of verwacht, dan wil je die wel uit kunnen leveren. Bovendien zijn het de hulpdiensten die met bepaalde eisen zijn gekomen waar de Galaxy nu inmiddels aan voldoet, sterker nog, hij is CTK goedgekeurd.

Citaat van: "ikkuh"
Maar wat als dadelijk eens de infostream X5  écht een hele goede pager blijkt te worden/zijn.
En Hulpdiensten er massaal voor gaan kiezen.
Staat dan de hobbyist weer op nummer 1 ?

Op de dag dat wij allemaal C2000 kunnen meeluisteren zullen de hulpdiensten massaal voor de X5 gaan  ;)

Bovendien, waar haal je vandaan dat de hobbyist op een zijspoor gezet zou zijn? Het gaat om 1 pager die uitsluitend aan hulpdiensten wordt verkocht, waarom claimt hobbyend Nederland dat deze pagers ook aan hun zouden moeten worden verkocht??? De P2000shop levert nog steeds hun oude, vertrouwde produkten onverminderd aan hobbyisten en voor zover ik weet is de service aan hen ook nog steeds van hetzelfde niveau. Ook wordt een en ander nog steeds doorontwikkeld, dus het is echt niet zo dat men zich tegenwoordig louter op de hulpdiensten concentreert.

Iedereen heeft zich lekker laten maken door een stof/(spat)waterdichte, oplaadbare pager met een groter display en meent blijkbaar op basis van "in het verleden behaalde resultaten" dat dit nieuwe produkt ook aan hen dient te worden verkocht?

Jullie zitten elkaar lekker op te fokken met die verhalen over volledig afschermen en dergelijken. De P2000-shop levert de Galaxy gewoon uitsluitend aan hulpverleners en het feit dat ze 2e hands (of niet?) via Marktplaats en dergelijken worden aangeboden zal hun echt een worst zijn. De brandweer moet toch zelf weten aan wie zij hun oude spullen verkoopt? Al zetten ze hun oude autospuit op Marktplaats, wat is het probleem? Als de overheid zich ermee gaat bemoeien, dat "oude" C2000 en/of P2000 apparatuur niet aan derden verkocht mag worden, dan staat de leverancier daar natuurlijk volledig buiten...

Groeten, Peter.