Auteur Topic: P2000 tafelontvanger (TP-100)  (gelezen 70574 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline vuurvreter63

  • p2kflex'er
  • *
  • Berichten: 397
    • www.vuurvreter.eu
Re: Nieuw: P2000 tafelontvanger (TP-100)
« Reactie #15 Gepost op: 28 maart 2008, 16:22:02 »
Citaat van: "Gaspieper"
Meer dan 16 capcodes is de meest gehoorde wens, vraag me af of het Flexprotocol dit toe laat.
Volgens mij niet.

Heeft dat wel met het Flexprotocol te maken?
Het Flexprotocol heeft toch te maken met het versturen en hoe het wordt verstuurd?
Of heeft het meer met de ontvanger in de pager te maken?
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7558
  • PE1RFR
Re: Nieuw: P2000 tafelontvanger (TP-100)
« Reactie #16 Gepost op: 28 maart 2008, 17:35:52 »
Citaat van: "vuurvreter63"
Heeft dat wel met het Flexprotocol te maken?
Het Flexprotocol heeft toch te maken met het versturen en hoe het wordt verstuurd?
Of heeft het meer met de ontvanger in de pager te maken?

Alle pagers maken gebruik van dezelfde FLEX-chip, het hart van de pager welke de datastroom decodeert. Deze FLEX-chip staat maximaal 16 adressen toe en dat is de beperking. Dus niet zozeer het protocol, maar wel de -voor zover ik weet- enige verkrijgbare FLEX-chip.

Groeten, Peter.

Offline vuurvreter63

  • p2kflex'er
  • *
  • Berichten: 397
    • www.vuurvreter.eu
Re: Nieuw: P2000 tafelontvanger (TP-100)
« Reactie #17 Gepost op: 28 maart 2008, 17:40:35 »
Duidelijke taal, bedankt Peter
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.

Offline lifty

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 19
    • http://www.brandweervoertuigen.com
Re: Nieuw: P2000 tafelontvanger (TP-100)
« Reactie #18 Gepost op: 30 maart 2008, 18:50:09 »
Citaat van: "hunter"
Citaat van: "vuurvreter63"
Heeft dat wel met het Flexprotocol te maken?
Het Flexprotocol heeft toch te maken met het versturen en hoe het wordt verstuurd?
Of heeft het meer met de ontvanger in de pager te maken?

Alle pagers maken gebruik van dezelfde FLEX-chip, het hart van de pager welke de datastroom decodeert. Deze FLEX-chip staat maximaal 16 adressen toe en dat is de beperking. Dus niet zozeer het protocol, maar wel de -voor zover ik weet- enige verkrijgbare FLEX-chip.

Groeten, Peter.

Peter heb jij dan toevallig een idee hoe men dit in de officer heeft opgelost.

Groeten, Marco

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4909
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Nieuw: P2000 tafelontvanger (TP-100)
« Reactie #19 Gepost op: 30 maart 2008, 21:06:26 »
Citaat van: "lifty"
Peter heb jij dan toevallig een idee hoe men dit in de officer heeft opgelost.

Ja, en hoe zou het in PDW opgelost zijn? Daarmee ontvang ik alle CAP-codes. Knap hè ;)

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7558
  • PE1RFR
Re: Nieuw: P2000 tafelontvanger (TP-100)
« Reactie #20 Gepost op: 31 maart 2008, 09:40:44 »
Citaat van: "Discriminator"
Ja, en hoe zou het in PDW opgelost zijn? Daarmee ontvang ik alle CAP-codes. Knap hè ;)

Kijk, er let nog iemand op hier  :)

Groeten, Peter.

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: Nieuw: P2000 tafelontvanger (TP-100)
« Reactie #21 Gepost op: 31 maart 2008, 10:44:34 »
Citaat van: "Discriminator"
Citaat van: "lifty"
Peter heb jij dan toevallig een idee hoe men dit in de officer heeft opgelost.

Ja, en hoe zou het in PDW opgelost zijn? Daarmee ontvang ik alle CAP-codes. Knap hè ;)

Ik doe een gok, softwarematig  :P ?

Offline HOFD798

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 90
    • http://www.brandweerheemstede.nl
Re: Nieuw: P2000 tafelontvanger (TP-100)
« Reactie #22 Gepost op: 6 mei 2008, 23:46:09 »
Is er al een levertijd bekend?
Jan Kol Jr.
Officiële Korps Fotograaf en Logistiek medewerker van de Brandweer Heemstede & Bennebroek
Tevens webmaster http://www.brandweerheemstede.nl & http://www.brandweerbennebroek.nl

Leen Ansems

  • Gast
Re: Nieuw: P2000 tafelontvanger (TP-100)
« Reactie #23 Gepost op: 7 mei 2008, 07:00:46 »
Citaat van: "HOFD798"
Is er al een levertijd bekend?

Er is 1 prototype en die is vrijwel altijd bezet omdat diverse regio`s de unit willen testen.
Eind mei  (planning) zou de eerste serie door de fabriek afgeleverd worden en er is nu al een wachtlijst wegens de enorme belangstelling. Anton heeft me verteld dat het de bedoeling is dat er 2 versies om de markt komen. Een goedkope voor de hobbyist, zonder RS232 aansluiting en de externe alarm-electronica en een full version met alles erop en aan voor de beroepsgebruiker. Beide units kunnen met een adaptor op 230 Volt en op 12 Volt accuspanning werken. Over prijzen is nog niks bekend. De eerste (nul) serie toestellen is bedoelt om het product te demonstreren en goed uit te testen. Wacht daarom nog even met bestellen totdat alles goed bevonden is.
Mvg,
Leen

Online Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1973
Re: Nieuw: P2000 tafelontvanger (TP-100)
« Reactie #24 Gepost op: 7 mei 2008, 11:42:46 »
Wat komt er uit de RS232 poort? Is dit een signaal die aan bijvoorbeeld PDW kan worden aangeboden of is dit voor andere toepassingen?

Leen Ansems

  • Gast
Re: Nieuw: P2000 tafelontvanger (TP-100)
« Reactie #25 Gepost op: 7 mei 2008, 12:13:58 »
Citaat van: "Remon"
Wat komt er uit de RS232 poort? Is dit een signaal die aan bijvoorbeeld PDW kan worden aangeboden of is dit voor andere toepassingen?

De poort is bedoeld voor programmeren van het toestel en voor het registreren van binnengekomen meldingen op de geprogrammeerde capcodes naar externe units. Diverse korpsen willen dat vastgelegd hebben. Geen datastroom dus die elke ontvangen code met bericht doorgeeft zoals PDW dat doet. Overigens wordt de eerste uitlevering door de fabriek eind juni/begin juli volgens de laatste berichten. Het opzetten van de productielijn kost toch wat meer tijd dan men had gedacht.
Mvg,
Leen

Offline Peterw410

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 275
    • http://hendrik-ido-ambacht.brandweer.net
Re: Nieuw: P2000 tafelontvanger (TP-100)
« Reactie #26 Gepost op: 7 mei 2008, 12:39:05 »
Hoe word die data dan aangeleverd vanuit de unit? In wat voor formaat etc

Offline cappie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 131
Re: Nieuw: P2000 tafelontvanger (TP-100)
« Reactie #27 Gepost op: 7 mei 2008, 20:15:47 »
2 Versie,s ??? Dan ben ik wel heel erg benieuwd of je als ''hobbyist'' ook de full version kan kopen ? en uiteraard het prijs verschil tussen
de beide modellen, beetje off-top maar.......wellicht ook een idee om de Galaxy pager in een eenvoudige uitvoering uit te brengen voor de particuliere markt? zit zelf dan te denken aan de '' nul '' serie er zullen daar mijn inziens vast wel gegadigde voor zijn.

Als ik zelf kijk naar me Mercurius pager en de Galaxy dan is de Galaxy voor mij altans veel beter leesbaar maar dit even terzijde nu weer on-topic persoonlijk heb ik wel intresse in de TP-100 weet er iemand al of er meer dan 16 capcodes in kan? of is dat helaas niet mogelijk gezien het feit van de FLEX-chip die er in zit.

Met vriendelijke groet,
Henk Limburg

Leen Ansems

  • Gast
Re: Nieuw: P2000 tafelontvanger (TP-100)
« Reactie #28 Gepost op: 7 mei 2008, 21:41:20 »
Citaat van: "cappie"
2 Versie,s ??? Dan ben ik wel heel erg benieuwd of je als ''hobbyist'' ook de full version kan kopen ? en uiteraard het prijs verschil tussen
de beide modellen, beetje off-top maar.......wellicht ook een idee om de Galaxy pager in een eenvoudige uitvoering uit te brengen voor de particuliere markt? zit zelf dan te denken aan de '' nul '' serie er zullen daar mijn inziens vast wel gegadigde voor zijn.

Als ik zelf kijk naar me Mercurius pager en de Galaxy dan is de Galaxy voor mij altans veel beter leesbaar maar dit even terzijde nu weer on-topic persoonlijk heb ik wel intresse in de TP-100 weet er iemand al of er meer dan 16 capcodes in kan? of is dat helaas niet mogelijk gezien het feit van de FLEX-chip die er in zit.

Met vriendelijke groet,
Henk Limburg

Je kan t.z.t. inderdaad de full version bestellen tegen de prijs die nog niet bekend gemaakt is. Beide modellen zijn dan ook voor beroepsgebruik en voor de hobbyist. Het aantal capcodes is jammer genoeg door de bekende flexchip beperkt tot slechts 16 stuks.
Mvg,
Leen

Offline Pe

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 335
Re: Nieuw: P2000 tafelontvanger (TP-100)
« Reactie #29 Gepost op: 13 juni 2008, 17:06:47 »
Is er inmiddels al een prijs voor beide soorten bekend?

Mvg Hans Peter