Auteur Topic: Xstream vraag  (gelezen 22210 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Peterw410

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 275
    • http://hendrik-ido-ambacht.brandweer.net
Xstream vraag
« Gepost op: 7 januari 2007, 18:31:38 »
Ik heb sinds kort een Infostream X3 Pager nou vroeg ik me af wat de functie Alarmtoon -> op woorde.  Ik dacht dat dit gebruikt kon worden om meldingen te filteren maar dat is helaas niet zo. Weet iemand wat het wel is?

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2149
Re: Xstream vraag
« Reactie #1 Gepost op: 7 januari 2007, 19:01:33 »
Citaat van: "Peterw410"
Ik heb sinds kort een Infostream X3 Pager nou vroeg ik me af wat de functie Alarmtoon -> op woorde.  Ik dacht dat dit gebruikt kon worden om meldingen te filteren maar dat is helaas niet zo. Weet iemand wat het wel is?

Wie zegt dat, dat je geen woorden kan filteren? Het is wel degelijk zo....

Ik heb die woord-filter functie met heel erg veel plezier in gebruik op mijn eigen Xstream! Woorden zoals "middel" "grote" "waterongeval" en "beknelling" worden er prima uitgefilterd.

Je moet om die functie in te schakelen alleen bij inbox een code invullen, met de programmer dan he. Dan kan je deze functie pas gebruiken.

Offline Peterw410

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 275
    • http://hendrik-ido-ambacht.brandweer.net
Re: Xstream vraag
« Reactie #2 Gepost op: 7 januari 2007, 19:15:56 »
Ow okey duidelijk. Ik heb zelf geen programmer ervoor, maar het gaat me wel lukken. Bedankt voor de tip.

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2149
Re: Xstream vraag
« Reactie #3 Gepost op: 7 januari 2007, 19:23:01 »
Citaat van: "Peterw410"
Ow okey duidelijk. Ik heb zelf geen programmer ervoor, maar het gaat me wel lukken. Bedankt voor de tip.

Prima Peter. Mocht je nog meer willen weten dan hoor ik het wel.

tom-scanner

  • Gast
Re: Xstream vraag
« Reactie #4 Gepost op: 23 januari 2007, 18:03:22 »
hoe kom je aan een infostream?

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21690
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Xstream vraag
« Reactie #5 Gepost op: 23 januari 2007, 18:07:06 »
Citaat van: "tom-scanner"
hoe kom je aan een infostream?

Door bij de brandweer te gaan.

tom-scanner

  • Gast
Re: Xstream vraag
« Reactie #6 Gepost op: 23 januari 2007, 18:26:37 »
Oow.
Er is niet particulier ana te komen?

Offline Marco

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 143
Re: Xstream vraag
« Reactie #7 Gepost op: 23 januari 2007, 20:25:33 »
Citaat
Oow.
Er is niet particulier ana te komen?

Nee inderdaad. Maar gezien alle berichten en andere topics op dit forum kun je veel beter een Jupiter Pro of ProOne kopen. Deze hebben voor de hobby-ist veel leukere opties en mogelijkheden.
Met vriendelijke groet,
Marco

[size=85]Jupiter Pro V8.6 en V9.1, Galaxy V8.2, P2000 lichtkrant (96cm)[/size]

Offline r0n.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 560
  • Eiland Tholen, Zeeland.
    • Dwarsliggen, kritiek op de maatschappij, bedrijven, instellingen en overheid
Re: Xstream vraag
« Reactie #8 Gepost op: 26 januari 2007, 22:02:13 »
De infostream is gewoon te koop, volgens mij bestaat er een Nederlandse wet, die levering-plicht heet.

Ron

Offline Marco

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 143
Re: Xstream vraag
« Reactie #9 Gepost op: 27 januari 2007, 10:27:03 »
Citaat
De infostream is gewoon te koop, volgens mij bestaat er een Nederlandse wet, die levering-plicht heet.
Ron

Waar is die dan te koop? Er is één leverancier (Koning en Hartman) en die leverd alleen aan hulpverleningsdiensten zoals de brandweer, SIGMA, en KNRM. Ik ken geen enkele particulier die er een heeft (of zou willen hebben).
En die wet waar jij het over hebt heb ik ook nog nooit van gehoord. Waarom zou er een leveringsplicht moeten zijn aan particulieren?
Dit was (is?) wel zo naar de hulpverlingsdiensten toe, omdat de Infostream in de LARA zat.
Met vriendelijke groet,
Marco

[size=85]Jupiter Pro V8.6 en V9.1, Galaxy V8.2, P2000 lichtkrant (96cm)[/size]

arjan

  • Gast
Re: Xstream vraag
« Reactie #10 Gepost op: 27 januari 2007, 11:15:43 »
De korpsen zijn nu toch ook niet meer verplicht om de Infostream te nemen? Er zijn al korpsen die de galaxy nemen .

Leen Ansems

  • Gast
Re: Xstream vraag
« Reactie #11 Gepost op: 27 januari 2007, 13:27:07 »
Citaat van: "arjan"
De korpsen zijn nu toch ook niet meer verplicht om de Infostream te nemen? Er zijn al korpsen die de galaxy nemen .

Inderdaad, die verplichting is voorbij. De Galaxy`s zijn ook niet aan te slepen.
De korpsen bestellen er eerst 5 om te testen. De volgende bestelling (soms binnen een paar dagen) is echt met honderden stuks tegelijk.
Mvg,
leen

Offline r0n.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 560
  • Eiland Tholen, Zeeland.
    • Dwarsliggen, kritiek op de maatschappij, bedrijven, instellingen en overheid
Re: Xstream vraag
« Reactie #12 Gepost op: 27 januari 2007, 14:47:41 »
Wanneer een klant iets bestelt, dat in het leveringsprogramma staat, dan is de verkopende partij verplicht om te leveren.
Je moet dus zorgen, dat je daar klant bent, maar dat kan via een dealer-netwerk, waar jij op jouw beurt weer bestelt.
Zo is er ooit een rechtzaak geweest, omdat iemand een kortegolf zender voor de amateurbanden wilde kopen, terwijl deze man niet in het bezit was van de benodigde machtiging.
De verkopende partij kreeg toen een leverings-plicht opgelegd, maar de kopende partij werd 3 meter van de winkel al aangehouden voor het (toendertijd) verboden bezit van zendapparatuur zonder machtiging.
De regel is simpel consumentenrecht !!!

Evengoed als dat een leverancier van laptops verplicht is, om alle laptops ook zonder windoos licentie te (kunnen) leveren.
Wanneer de verkopende partij zegt dit niet te kunnen, dan is er sprake van koppelverkoop en dar is verboden  :)

Maar geef eens één goede reden, waarom je een info-stream zou willen kopen ?

Ron

Offline brandweergek

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 73
    • http://www.112Groningen.nl
Re: Xstream vraag
« Reactie #13 Gepost op: 25 februari 2007, 22:14:25 »
Gooi ik er  misschien een hele domme vraag tegenaan:

Als ik Ron goed begrijp, MOEt de p2000shop mij een Galaxy leveren als ik deze bestel?

Vergeef me mijn "drammerigheid" omtrent de Galaxy, maar wachten duuuuuuuuurt laaaaang :P:P

Misschien toch een blikje geduld halen bij de drogist :P

Groeten :)
Wie ik?

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Xstream vraag
« Reactie #14 Gepost op: 25 februari 2007, 23:36:32 »
Citaat van: "brandweergek"
Als ik Ron goed begrijp, MOEt de p2000shop mij een Galaxy leveren als ik deze bestel?

Nee, je bent namelijk nog steeds een partikulier...

Groeten, Peter.