Auteur Topic: Geen tekst meer in alarmeringen?  (gelezen 10334 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

hvzeeland

  • Gast
Geen tekst meer in alarmeringen?
« Gepost op: 16 juni 2007, 11:10:02 »
Hallo,

Al een tijdje zijn er hier in Zeeland geruchten over het mogelijk stoppen met teksten in de alarmeringen. Ik bedoel het volgende: voortaan zou er alleen nog maar P1 BRAND of P1 HULPVERLENING worden gepiept...

Inmiddels heb ik ook via de hulpdiensten e.e.a. achterhaald en er wordt wel over gepraat. Of het ook echt doorgaat en op welke termijn is een tweede... Iemand die al iets meer heeft opgevangen?

Voor de geïnteresseerden: de reden zou zijn dat het steeds drukker wordt. Klopt ook want voor elke automaat staat er 5 man. Bij een binnenbrand kan dit oplopen tot 15-20..

Offline MarcD

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1728
Re: Geen tekst meer in alarmeringen?
« Reactie #1 Gepost op: 16 juni 2007, 12:14:58 »
Citaat van: "hvzeeland"
Hallo,

Al een tijdje zijn er hier in Zeeland geruchten over het mogelijk stoppen met teksten in de alarmeringen. Ik bedoel het volgende: voortaan zou er alleen nog maar P1 BRAND of P1 HULPVERLENING worden gepiept...

Inmiddels heb ik ook via de hulpdiensten e.e.a. achterhaald en er wordt wel over gepraat. Of het ook echt doorgaat en op welke termijn is een tweede... Iemand die al iets meer heeft opgevangen?

Voor de geïnteresseerden: de reden zou zijn dat het steeds drukker wordt. Klopt ook want voor elke automaat staat er 5 man. Bij een binnenbrand kan dit oplopen tot 15-20..

Gaan we stukje terug in de tijd.....als de sirene ging snel naar de kazerne en achter te eerste uitruk aan!!!! Tijden van vroeger lijken nu terug te keren :?
Groet,
MarcD

exLid057

  • Gast
Re: Geen tekst meer in alarmeringen?
« Reactie #2 Gepost op: 16 juni 2007, 15:44:17 »
Citaat van: "hvzeeland"
Hallo,

Al een tijdje zijn er hier in Zeeland geruchten over het mogelijk stoppen met teksten in de alarmeringen. Ik bedoel het volgende: voortaan zou er alleen nog maar P1 BRAND of P1 HULPVERLENING worden gepiept...

Inmiddels heb ik ook via de hulpdiensten e.e.a. achterhaald en er wordt wel over gepraat. Of het ook echt doorgaat en op welke termijn is een tweede... Iemand die al iets meer heeft opgevangen?

Voor de geïnteresseerden: de reden zou zijn dat het steeds drukker wordt. Klopt ook want voor elke automaat staat er 5 man. Bij een binnenbrand kan dit oplopen tot 15-20..

Door drukte ???? snap ik even niet

hvzeeland

  • Gast
Re: Geen tekst meer in alarmeringen?
« Reactie #3 Gepost op: 16 juni 2007, 16:29:35 »
met fotografen en andere mensen die afkomen op de meldingen ;-)

exLid057

  • Gast
Re: Geen tekst meer in alarmeringen?
« Reactie #4 Gepost op: 16 juni 2007, 17:29:21 »
Citaat van: "hvzeeland"
met fotografen en andere mensen die afkomen op de meldingen ;-)

Ja nu snap ik het,tot er straks een erg boos word

arjan

  • Gast
Re: Geen tekst meer in alarmeringen?
« Reactie #5 Gepost op: 16 juni 2007, 17:47:13 »
Is toch niks anders dan vroeger met een analoge melding?

Offline Jeroen...

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 312
    • http://www.hulpverleningsfotografie.nl
Re: Geen tekst meer in alarmeringen?
« Reactie #6 Gepost op: 17 juni 2007, 11:00:10 »
Citaat van: "arjan"
Is toch niks anders dan vroeger met een analoge melding?

jawel, dit kun je door p2000 landelijk ontvangen en door de monitoren kan elke gup zonder pager ook zien waar de brandweer heen gaat.

Hoevaak ik wel niet heb gehoord, "ja ik hoorde de brandweer, dus ging ik ff op internet kijken en toen zag ik dat ze hierheen waren"

 :x
http://www.hulpverleningsfotografie.nl \";)\"

2x Uniden Bearcat UBC 60 XLT-2 | Realistic Pro 2006 | 6 x Motorola MX 3000 | 2x Portavox 3165 | MTS2000 | Discone X50 | 2x Jupiter | Bravo 802 | Galaxy v8.2

Offline MarcD

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1728
Re: Geen tekst meer in alarmeringen?
« Reactie #7 Gepost op: 17 juni 2007, 11:05:20 »
Citaat van: "Jeroen..."
Citaat van: "arjan"
Is toch niks anders dan vroeger met een analoge melding?

jawel, dit kun je door p2000 landelijk ontvangen en door de monitoren kan elke gup zonder pager ook zien waar de brandweer heen gaat.

Hoevaak ik wel niet heb gehoord, "ja ik hoorde de brandweer, dus ging ik ff op internet kijken en toen zag ik dat ze hierheen waren"

 :x

oplossing dus heel simpel.....online monitoren aanpakken :P:)
Groet,
MarcD

arjan

  • Gast
Re: Geen tekst meer in alarmeringen?
« Reactie #8 Gepost op: 17 juni 2007, 12:09:31 »
Ik denk niet dat er iemand is die elke keer bij een automaatje gaat kijken als hij al vaak voor niets is gekomen, en 30 km rijden voor een vage melding zie ik ook niet zitten.

Offline Erwin M

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 81
Re: Geen tekst meer in alarmeringen?
« Reactie #9 Gepost op: 17 juni 2007, 14:50:45 »
Citaat van: "arjan"
Is toch niks anders dan vroeger met een analoge melding?

Als ik naar mij persoonlijk kijk, toch wel. In het analogetijdperk luisterde ik altijd mee, ook al was het een paar straten verder dan dat ik woon. Pas als er echt wat te "zien" was, wilde ik nog wel eens gaan kijken.
Nu heb ik veel meer drang :? om te gaan kijken wat er loos is.

Offline Bleij

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 2871
  • Bleij met de UBCD 3600
    • Zeeuwse scannerfrequenties e.o.
Re: Geen tekst meer in alarmeringen?
« Reactie #10 Gepost op: 5 november 2007, 00:18:21 »
Citaat van: "hvzeeland"
Hallo,

Al een tijdje zijn er hier in Zeeland geruchten over het mogelijk stoppen met teksten in de alarmeringen. Ik bedoel het volgende: voortaan zou er alleen nog maar P1 BRAND of P1 HULPVERLENING worden gepiept...

Inmiddels heb ik ook via de hulpdiensten e.e.a. achterhaald en er wordt wel over gepraat. Of het ook echt doorgaat en op welke termijn is een tweede... Iemand die al iets meer heeft opgevangen?

Voor de geïnteresseerden: de reden zou zijn dat het steeds drukker wordt. Klopt ook want voor elke automaat staat er 5 man. Bij een binnenbrand kan dit oplopen tot 15-20..

Mochten er binnen 6 maanden van verschillende regio's onleesbare teksten te zien zijn op de pagers of op enig online overzicht dan is men begonnen met de decodering van P2000 ( geen grap  :? )

Alvast sterkte met alweer een tegenslag voor veel mensen . . . .  ;)
Groeten van Michel

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1980
Re: Geen tekst meer in alarmeringen?
« Reactie #11 Gepost op: 5 november 2007, 00:49:56 »
Waar haal je die info vandaan?

Lijkt me stug dat ze de berichten gaan coderen, omdat alle apparatuur dan weer vervangen moet worden. Plus dat het een koud kunstje is om de berichten weer leesbaar te maken met software, omdat het om een statische codering gaat in tegenstelling tot C2000.

Offline Bleij

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 2871
  • Bleij met de UBCD 3600
    • Zeeuwse scannerfrequenties e.o.
Re: Geen tekst meer in alarmeringen?
« Reactie #12 Gepost op: 5 november 2007, 02:17:05 »
Citaat van: "Remon"
Waar haal je die info vandaan?

Lijkt me stug dat ze de berichten gaan coderen, omdat alle apparatuur dan weer vervangen moet worden. Plus dat het een koud kunstje is om de berichten weer leesbaar te maken met software, omdat het om een statische codering gaat in tegenstelling tot C2000.

Klopt helemaal Remon, met tegenslag doel ik op het aanpassen van de eigen software om deze analoge versleuteling te kunnen decoderen. De info komt uit de werkgroep zelf, alleen de tijdslijn kan weer uitlopen zoals ook bij C2000 aan de hand was . . . zou voorlopig een proef zijn, dus kan natuurlijk uitlopen op ?

Eerst maar zien of het ook van de grond wil komen, het zou alleen helpen als het landelijke ondersteuning zou krijgen.
Groeten van Michel

Offline vuurvreter63

  • p2kflex'er
  • *
  • Berichten: 397
    • www.vuurvreter.eu
Re: Geen tekst meer in alarmeringen?
« Reactie #13 Gepost op: 5 november 2007, 16:07:31 »
Net nu de korpsen massaal de Galaxy gaan aanschaffen of hebben aangeschaft, waar deze functie niet opzit.
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.

Offline Marco

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 143
Re: Geen tekst meer in alarmeringen?
« Reactie #14 Gepost op: 5 november 2007, 16:20:23 »
Citaat
met tegenslag doel ik op het aanpassen van de eigen software om deze analoge versleuteling te kunnen decoderen.

Wat is dan het nut om het gecodeerd te gaan versturen? Die werkgroep weet dan toch ook dat het na aanpassing van software weer gewoon te ontvangen is voor derden? Dat zal dan wel weer tienduizenden euro's gaan kosten (als het niet meer is).
Laat ze dan gewoon de monitoren verbieden en een dikke boete op een overtreding zetten, dan levert het misschien eens wat geld op.
Met vriendelijke groet,
Marco

[size=85]Jupiter Pro V8.6 en V9.1, Galaxy V8.2, P2000 lichtkrant (96cm)[/size]