Auteur Topic: Acars - PDW ??  (gelezen 27519 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

spy-master

  • Gast
Re: Acars - PDW ??
« Reactie #30 Gepost op: 17 oktober 2010, 20:54:45 »
Heb je de mooie handleiding al gelezen van PDW Ton ?
Als je deze leest word het wel duidelijk denk ik .
Zie je het S-metertje wel uitslaan als je een acars signaal hoort ?

Offline pcb0019

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 45
Re: Acars - PDW ??
« Reactie #31 Gepost op: 18 oktober 2010, 20:50:59 »
ja het metertje slaat wel uit er staat dus signaal op,en ja heb de handleiding gelezen en ben der een beetje mee aan het stoeien gegaan,maar het schrijf nog niet,dus zal iets niet goed doen,maar ik geef de hoop niet op he,ben der wel achter dat de laptop op de xlt 9000 wat storing genereerd,dus ben ik overgegaan op de 5000 van kenwood ,daar heb ik ook de keuze van antenne,s horizontaal of verticaal,ga nu maar is kijken of dat verschil maakt in ontvangst.en ga weer verder stoeien
kan nu kijken op de laptop en op de basis pc handelingen uitvoeren,,op de laptop dus de handleiding.
vgr ton.

spy-master

  • Gast
Re: Acars - PDW ??
« Reactie #32 Gepost op: 18 oktober 2010, 21:59:10 »
Ik denk dat je toch wat meer moet gaan rommelen met je audio instellingen.
Ik heb in het begin wel gebruik gemaakt van een audio VU-Meter .
Een gratis stukje software waar ik de input van mijn scanner mee controleerde.
Dat had ook een groot voordeel dat je , als je eenmaal de juiste volume stand had gevonden deze later precies op het juiste niveau kon terug zetten . ( je volume knop van je ontvanger)
Hier een linkje van een vu meter.
http://www.darkwood.demon.co.uk/PC/meter.html#PPM1.

Je kan elke wel gebruiken , misschien ook wel handig om die piek meter te gebruiken dan kan je zien (omdat het AM is , de vliegtuigen die sterk doorkomen harder klinken) niet over moduleren .
Ik zou het toch hier een beetje in zoeken.
Je zou ook je tape-out kunnen gebruiken volgens mij.
Probeer dat eens , hier staat een vast audio signaal op .
Ik heb de 9000xlt vroeger ook gehad , maar weet eigenlijk niet of ik die met de tape-out had gebruikt.

PS je gebruikt je squelch toch niet ?

Offline pcb0019

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 45
Re: Acars - PDW ??
« Reactie #33 Gepost op: 19 oktober 2010, 19:56:47 »
ik heb de sqels niet gebruikt,was al wat aan het stoeien geweest met audio,maar lukt nog niet
maar we geven niet op op de een of andere manier zal het wel gaan werken,ben er inmiddels
wel achter dat insturen van de audio erg belangrijk is.vgr ton.

Offline pcb0019

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 45
Re: Acars - PDW ??
« Reactie #34 Gepost op: 24 oktober 2010, 14:59:56 »
na veel geprobeerd nog steeds niet het gewenste resultaat berijkt.nu even wat anders,ik heb ook het programma
multy psk waar ook acars in zit ,,,multy psk 4.18.1,,,daar zitten ook erg veel digi mode,sen in
die ik ook vaak gebruik en dat werkt echt goed,nu in deze zit ook acars mogelijk iemand die hier al
mee heeft zitten stoeien op werking van.
wat de andere mode betreft in dit prog wat ik wel al de nodige tijd gebruikt is het aan te bevelen
schrijft erg goed in onderandere psk,naftex,weerkaarten,sstv,telex in alle soorten ,cw ,verschillende
miltaire mode,s en dit is maar een heel klein beetje wat het kan,er zitten instelbare filters,ruis onderdrukking
dus voor geintresseerden om meer uit de korte golf te halen een mooi makkelijk en goed werkend programma
.vgr ton.

spy-master

  • Gast
Re: Acars - PDW ??
« Reactie #35 Gepost op: 24 oktober 2010, 18:44:25 »
Multipsk heb ik hier ook draaien 4.17 geloof ik.
Ik zal hem binnenkort ook weer eens updaten .
Voor psk31 gebruik ik het (panorama) en voor ander modes , maar niet voor acars iig .
Mijn mening is dat het een leuk stukje software is , maar niet voor acars.
Als je toch een keer een goed acars programma wilt draaien , raad ik je toch echt planeplotter aan.
Er zit een proef periode in van 21 dagen geloof ik.

Het je niet nog een andere scanner staan die de luchtvaart band kan ontvangen ?

Offline pcb0019

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 45
Re: Acars - PDW ??
« Reactie #36 Gepost op: 25 oktober 2010, 14:58:54 »
jawel heb er 2 staan hier de 9000 xlt en de pro 2021 van realisticmaar ook de kenwood 5000 kan daar komen ,zit
de converter in van 108- 175 dus dat zijn niet de problemen,al hoewel ik moet zeggen dat als ik op de 5000luister het signaal,acars dus,beter klinkt al op de scanners maar uiteraard bied de kenwood wat meer afstel en filter mogelijkheden
en ik heb nog steeds niks kunnen lezen ,maar we ploeteren verder.vgr ton.

spy-master

  • Gast
Re: Acars - PDW ??
« Reactie #37 Gepost op: 26 oktober 2010, 05:53:41 »
Omdat je de mogelijkheid hebt om een andere ontvanger te gebruiken zou ik dat eens proberen.
Persoonlijk vond ik de 9000 een slechte scanner voor het luchtvaart (acars) gebeuren.
Toen ik de comtel 217 had aangeschaft hiervoor , ging er voor mij een nieuwe wereld open.

Gebruik je gewoon de onboard geluidskaart ?

Offline pcb0019

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 45
Re: Acars - PDW ??
« Reactie #38 Gepost op: 26 oktober 2010, 13:08:41 »
ja werk hier met de kaart onboord,deze werkt goed,maar ik ben opzoek naar andere antennes,lees in antenne topic
zal daar eerst is wat mee gaan doen hoewel het signaal niet verkeerd door komt hoor.vgr tonsr.

Offline pcb0019

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 45
Re: Acars - PDW ??
« Reactie #39 Gepost op: 4 november 2010, 18:30:48 »
he he eindelijk ,ik kan acars lezen en het schrijf nog wel niet geheel fout loos maar dat zal met
instelling te maken hebben heb het programa code 300.3 geregistreerd en dat werkt goed een
mooi stuk sofware waar ontzettend veel mogelijk is onderandere signaal analyse enz
is wel even wennen en je moet er mee leren werken het is dus niet zo even instaleren
en werken althans zo ging het niet bij mij ik had wat tijd nodig en als je er mee vertrouwt
ben dan heb je een prachtig stuk software in je bezit.
vgr tonsr.

pcb0017

  • Gast
Re: Acars - PDW ??
« Reactie #40 Gepost op: 5 november 2010, 07:18:00 »
gebruik nu een heel ander programma die helemaal goed werkt het 8is  niet zo mooi als acars of wacars of plane plotter maar het schijft




pcb0017

spy-master

  • Gast
Re: Acars - PDW ??
« Reactie #41 Gepost op: 5 november 2010, 07:28:06 »
Het is mooie software .
Ik heb het hier ook draaien code-300 3.8 .
Wel moet je even een clock correctie uitvoeren , voor het feilloos werkt.
Dat staat beschreven in de pdf van code-300 zelf.

Probeer eens als je met code-300 meeleest, of PDW dan ook leest.
Want dan staan de geluid instellingen wel goed.

exLid057

  • Gast
Re: Acars - PDW ??
« Reactie #42 Gepost op: 6 november 2010, 07:10:26 »
Citaat van: "pcb0019"
jawel heb er 2 staan hier de 9000 xlt en de pro 2021 van realisticmaar ook de kenwood 5000 kan daar komen ,zit
de converter in van 108- 175 dus dat zijn niet de problemen,al hoewel ik moet zeggen dat als ik op de 5000luister het signaal,acars dus,beter klinkt al op de scanners maar uiteraard bied de kenwood wat meer afstel en filter mogelijkheden
en ik heb nog steeds niks kunnen lezen ,maar we ploeteren verder.vgr ton.

Zet de squelch eens op half en de volume ook van de 9000xlt, dan moet het volgens mijn goed zijn, ook hier kijk ik acars mee met de 9000xlt in de stand

spy-master

  • Gast
Re: Acars - PDW ??
« Reactie #43 Gepost op: 6 november 2010, 16:29:57 »
Citaat
Zet de squelch eens op half en de volume ook van de 9000xlt, dan moet het volgens mijn goed zijn, ook hier kijk ik acars mee met de 9000xlt in de stand

Waarom je squelch half dicht ?
Ik zou hem openlaten , dat geeft veel minder fouten.

exLid057

  • Gast
Re: Acars - PDW ??
« Reactie #44 Gepost op: 6 november 2010, 16:31:14 »
Citaat van: "spy-master"
Zet de squelch eens op half en de volume ook van de 9000xlt, dan moet het volgens mijn goed zijn, ook hier kijk ik acars mee met de 9000xlt in de stand

Citaat
Waarom je squelch half dicht ?
Ik zou hem openlaten , dat geeft veel minder fouten.

Hier geen last van knald er door heen