Auteur Topic: Piraten  (gelezen 8327 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Klaas

  • Gast
Piraten
« Gepost op: 26 september 2003, 17:07:44 »
Ik heb dit onderwerp wel een aantal malen voorbij zien komen in topics, maar ik wil ff wat anders weten.
Zijn er onder jullie ook (ex)-piraten?

Ikzelf ben in Utrecht piraat geweest en nabij Breukelen. Dit was in mijn (nog) jongere jaren en toen kon het me ook geen ruk schelen of we iemand stoorden of niet. Tuurlijk, je probeerde het beste resultaat te halen, anders belden er teveel mensen de rcd, maar ach, die wisten je ook zo wel te vinden.
Ik vond het in ieder geval geweldig. De kik dat er een hele stoot mensen naar je zender luisterde was geweldig. Ik peilde via mijn broertje die nog op de middelbare school zat hoe populair we waren.
Toen ik zelf nog op de middelbare school zat, luisterden we altijd naar Sattelite action. Dus was de kik nog groter als de zender net zo goed was als toen, maar dat was voor mij persoonlijk.
In Utrecht ben ik maar kort actief geweest, ik viel zo nu en dan in voor één van de dj's, maar leuk was het wel.
In Breukelen hebben we het 2 jaar volgehouden met een programma dat 2 maal in de week draaide. Geen idee hoe bekend we waren. We hoorden de naam wel eens vallen, maar de meeste lol hadden we toch zelf.

Andere verhalen?

Senny

  • Gast
Re: Piraten
« Reactie #1 Gepost op: 14 januari 2004, 10:47:35 »
Ja tuurlijk gestart als piraat..

Tot iemand me er op wees dat het ook anders kon.
Begonne op mijn 14e met de 27mc, daarvoor vanuit België naar Nederland gegaan om me een 27 bakkie te kopen, want in België deden ze hierop nog redelijke controle en wilden de winkels ze niet verkopen.

Na enkele qso's op de 27 zei er me iemand dat ik gewoon een vergunning kon aanvragen ... dus dan maar een cb-call

Dan ook wat onder vrienden - leeftijdsgenoten (piraten) gepraat

Zo zijn we ondertussen een 4 jaar verder en heb ik mijn ON7 behaald :-p

73s
ON7BWB
Bert

Emiel van Lent

  • Gast
Re: Piraten
« Reactie #2 Gepost op: 22 juni 2004, 18:11:44 »
Heerlijk die zendpiraten.

500m hemelsbreed van mijn locatie doemde van de een op andere dag ook ineens een grote mast op. En jawel, met een piratenvlag erin.

Wel leuk. Alleen snap ik toch niet waarom het Agentschap Telecom hier geen actie op onderneemt. Die jongens weten dat er een illigale zender staat en doen niks. Misschien omdat er een hondje in de tuin zit en er nog een paar hennepplantages bij staan  :roll:

Regards,

Emiel(2) v. Lent

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Piraten
« Reactie #3 Gepost op: 22 juni 2004, 19:47:12 »
Citaat van: "Emiel van Lent"
Alleen snap ik toch niet waarom het Agentschap Telecom hier geen actie op onderneemt.

Vandaag de dag moet je aardig wat storing veroorzaken wil het AT een kijkje komen nemen.
Al peilend rondjes rijden doen ze al geruime tijd niet meer...

Groeten, Peter.

Offline EdSki

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 168
Re: Piraten
« Reactie #4 Gepost op: 22 juni 2004, 20:12:51 »
Hunter,


Zeker niet op de hoogte van de actie etherflits? Kijk maar eens op:

http://www.agentschaptelecom.nl/


EdSki :idea:

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Piraten
« Reactie #5 Gepost op: 22 juni 2004, 20:55:49 »
Citaat van: "EdSki"
Zeker niet op de hoogte van de actie etherflits?

Oh zeer zeker wel :)  Maar dat is een gerichte aktie tegen piraten die het Zero-Base bandplan ondermijnen. Als iemand op een 'dode' frequentie zit met niet al te hoog vermogen en ook geen storing veroorzaakt dan zal het echt niet zo'n vaart lopen hoor ;-)

Groeten, Peter.

Twenterapport

  • Gast
Re: Piraten
« Reactie #6 Gepost op: 23 maart 2005, 19:31:37 »
Ben het hiermee niet mee eens. Tegenwoordig word iedereen opgepakt. Het maakt nu niet meer uit of je stoort of niet stoort.

Groeten Dennis

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4913
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Piraten
« Reactie #7 Gepost op: 24 maart 2005, 07:04:26 »
Citaat van: "Klaas"
Ik heb dit onderwerp wel een aantal malen voorbij zien komen in topics, maar ik wil ff wat anders weten.
Zijn er onder jullie ook (ex)-piraten?

Tuurlijk ;)

Ik maakte rond 1979-1980 verbindingen op 3 meter, met zelfgebouwde transistorapparatuur. Ik woonde toen in West-Brabant.

Rene

martijn2005

  • Gast
Re: Piraten
« Reactie #8 Gepost op: 26 maart 2005, 19:20:56 »
nou ik ben nog steeds piraat
en een pappiertje stelt niks voor
vrolijk pasen

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4913
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Piraten
« Reactie #9 Gepost op: 26 maart 2005, 23:44:34 »
Citaat van: "martijn2005"
nou ik ben nog steeds piraat
en een pappiertje stelt niks voor

Waarom haal je dat papiertje dan niet even, als het niets voorstelt?

pd5ar

  • Gast
Re: Piraten
« Reactie #10 Gepost op: 7 april 2005, 07:13:56 »
Het EERSTE papiertje stelt niks voor, daarna wordt het wat moeilijker, maar ook met een N-vergunning kan je leuke dingen doen.

Izaak