Auteur Topic: 144.8000  (gelezen 6501 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

wytsepyt

  • Gast
144.8000
« Gepost op: 26 augustus 2003, 21:08:13 »
Op deze frequentie's, onder alle amateurs vast wel bekend, klink regelmatig een packet signaal. Is dit met behulp van een gewone ontvanger (6 meter hoogte, goeie ontvangst). En zonder behulp van speciale randapparatuur te decoderen ? Zoja hoe ? Is het de moeite om hier als niet-amateur aan te beginnen ?.

Offline EdSki

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 168
Hee WP,
« Reactie #1 Gepost op: 26 augustus 2003, 21:13:26 »
Nu maar eens op het forum. Packet decoderen behoort tot de mogelijkheden, alleen wordt dit door de collega's amateurs duplex gebruikt. Voor decoderen heb je wel een packet modem nodig. Je wilt toch geen ellenlange verhandelingen over de beste coaxkabel over je beeldscherm zien neem ik aan :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

Groet,


Ed

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Hee WP,
« Reactie #2 Gepost op: 26 augustus 2003, 23:54:04 »
Citaat van: "EdSki"
Packet decoderen behoort tot de mogelijkheden, alleen wordt dit door de collega's amateurs duplex gebruikt.

Duplex? De linkverbindingen zijn vaak duplex, maar de lagere snelheden zoals op 2 meter (over het algemeen 1k2) is gewoon simplex hoor.

Meekijken kan leuk zijn, maar als het een beetje druk is met verschillende gebruikers dan zie je heel veel verschillende berichten in fragmenten over het scherm gaan. Erg onduidelijk om te volgen vind ik zelf...

Groeten, Peter.

wytsepyt

  • Gast
Re: 144.8000
« Reactie #3 Gepost op: 27 augustus 2003, 16:10:25 »
Het is eigenlijk meer ff de bedoeling of het me lukt om te decoderen. Zodat ik als c2000 toch wel doorgaat (kheb er mijn twijfels bij) nog iets te doen heb. maar kan iemand me uitleggen hoe het werkt. Met welke software en welke instellingen...?

franc

  • Gast
Re: 144.8000
« Reactie #4 Gepost op: 28 augustus 2003, 11:40:49 »
Citaat van: "wytsepyt"
Het is eigenlijk meer ff de bedoeling of het me lukt om te decoderen.

144.800, was dat niet de APRS frequentie? Is prima mee te kijken met het (DOS) programmaatje 'packet monitor'. Is met Google vast wel ergens te vinden (anders moet ik thuis eens zoeken en 'm je mailen)
Werkt zonder packet-modem, maar wel met het (simpele) hamcom-modem.

Geldt ook voor overige packetstations trouwens.


Gegroet,
Franc

Cavedude

  • Gast
Re: 144.8000
« Reactie #5 Gepost op: 5 januari 2004, 11:15:09 »
Volgens mij is 144.800 ook APRS

Dispatcher

  • Gast
APRS
« Reactie #6 Gepost op: 9 januari 2004, 08:32:15 »
Voor de geinteresseerden heb ik hier een (Duitse) website,die uitvoerig ingaat op het hele APRS-gebeuren: http://www.aprs.de