Auteur Topic: Frequenties Marnewaard (Marnehuizen) Gevraagd.  (gelezen 9191 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Ben-Scan

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 382
Frequenties Marnewaard (Marnehuizen) Gevraagd.
« Gepost op: 12 januari 2007, 19:55:18 »
De kazerne,is van de landmacht en die doen daar allerlei oefeningen,mariniers uit heel Nederland komen hierheen,ik praat over Marnewaard,HET oefenterrein van NL.
ze hebben er ook een heel dorp nagebouwd,genaamd (Marnehuizen)
Het licht vlak bij het dorpje vierhuizen,en een aantal Km van Lauwersoog.
Mijn vraag weet iemand frequenties van deze kazerne,ik ben ze namelijk nooit tegengekomen,en ik kom er morgen langs,dus als iemand me kan helpen,Heel Graag.
Met vriendelijke groet,Ben :)

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2149
Re: Frequenties Marnewaard (Marnehuizen) Gevraagd.
« Reactie #1 Gepost op: 12 januari 2007, 19:56:34 »
Citaat van: "Ben-scan"
De kazerne,is van de landmacht en die doen daar allerlei oefeningen,mariniers uit heel Nederland komen hierheen,ik praat over Marnewaard,HET oefenterrein van NL.
ze hebben er ook een heel dorp nagebouwd,genaamd (Marnehuizen)
Het licht vlak bij het dorpje vierhuizen,en een aantal Km van Lauwersoog.
Mijn vraag weet iemand frequenties van deze kazerne,ik ben ze namelijk nooit tegengekomen,en ik kom er morgen langs,dus als iemand me kan helpen,Heel Graag.
Met vriendelijke groet,Ben :)

Probeer 440 - 450 MHz...

Offline Ben-Scan

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 382
Re: Frequenties Marnewaard (Marnehuizen) Gevraagd.
« Reactie #2 Gepost op: 12 januari 2007, 20:15:48 »
Nee,daar zitten ze niet,ik heb 0.5 km van hun een caravan staan,en 440-450 allang geprobeerd,nee ze gebruiken echt van die landmacht kanalen voor onderling,heb alleen geen flauw idee waar ik moet zoeken,heeft er echt niemand frequenties die misschien nuttig kunnen zijn? mvg,ben. :P

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Frequenties Marnewaard (Marnehuizen) Gevraagd.
« Reactie #3 Gepost op: 12 januari 2007, 20:15:53 »
Is er morgen iets te doen dan? Zo niet dan zullen ze er waarschijnlijk niet zijn. Zijn ze er een keer wel als jij er ook bent, zoek dan eens tussen 30 en 80 MHz.

Offline Ron-Zwaag

  • Vrijwilliger Veteranen Search Team
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1299
  • Qua Patet Orbis
Re: Frequenties Marnewaard (Marnehuizen) Gevraagd.
« Reactie #4 Gepost op: 12 januari 2007, 20:46:52 »
Citaat van: "Ben-scan"
mariniers uit heel Nederland komen hierheen

Dus Doorn en Rotterdam das heel Nederland??

Offline Ben-Scan

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 382
Re: Frequenties Marnewaard (Marnehuizen) Gevraagd.
« Reactie #5 Gepost op: 13 januari 2007, 08:07:31 »
Dat heb ik me laten vertellen,door de bewaking van Marnewaard.
En johan,bedankt voor je berichtje,naja  er is altijd wel iemand(zoals kmar,en er werken altijd mensen inclusief zondag,dus activiteit genoeg,en ja ze gaan vandaag een oefening voorbereiden dus er moet wel wat te horen zijn,wel grappig is dat de Kmar,daar niet alleen op c2000 werkt maar ook nog op een analoog kanaal,zo uit mijn blote hoofd was dat 449.5750 Mhz,maarja die tanks en leger-jeeps onderling,die frequenties wil ik heel graag weten,naja,ik ga nu rijden,maar ik heb de laptop mee,met draadloos internet in heel NL,dus als iemand nog wat post zie ik het vanzelf wel.

Edit: heb diverse malen crypto gehoord,maar niks verstaanbaars,ik ben er ook korter geweest dan ik dacht,gelukkig kwam ik toch niet helemaal voor niks,want naast het terrein waren ze Gas-boringen aan het doen,en daar liepen er wel 30 met een porto rond die freq was 455.8100 MHZ,daar had ik geluk mee,maar de communicatie tussen de voertuigen ging via een geocdeerd signaal,dat iets weg had van een c2000 signaal.
Mvg,Ben :P

Offline Ben-Scan

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 382
Re: Frequenties Marnewaard (Marnehuizen) Gevraagd.
« Reactie #6 Gepost op: 19 januari 2007, 19:11:23 »
Oke nog even wat,ik zoek frequenties van tanks onderling,of frequenties bij het oefendorp marnewaard (marnehuizen) of andere frequenties die gebruikt worden bij de landmacht,alles is welkom,aub kijk even of je wat voor me hebt.
Met vriendelijke groet,Ben :P

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2149
Re: Frequenties Marnewaard (Marnehuizen) Gevraagd.
« Reactie #7 Gepost op: 19 januari 2007, 19:14:53 »
Citaat van: "Ben-scan"
Oke nog even wat,ik zoek frequenties van tanks onderling,of frequenties bij het oefendorp marnewaard (marnehuizen) of andere frequenties die gebruikt worden bij de landmacht,alles is welkom,aub kijk even of je wat voor me hebt.
Met vriendelijke groet,Ben :P

Tussen 30-80 MHz zoeken.

Offline Ben-Scan

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 382
Re: Frequenties Marnewaard (Marnehuizen) Gevraagd.
« Reactie #8 Gepost op: 19 januari 2007, 19:18:55 »
Ja,maar dat is zo breed,daar heb ik weinig aan,heeft er niet iemand ''kant en klare'' frequenties,of zijn deze niet bekend?

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2149
Re: Frequenties Marnewaard (Marnehuizen) Gevraagd.
« Reactie #9 Gepost op: 19 januari 2007, 19:28:53 »
Citaat van: "Ben-scan"
daar heb ik weinig aan

Kom nou zeg.....De meeste frequenties die in jouw schoot geworpen worden hier op het forum zijn door de leden zelf gevonden met de zoekfunctie op hun scanner of door een counter. Daar kan jij ook eens aan mee doen!

Offline Ben-Scan

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 382
Re: Frequenties Marnewaard (Marnehuizen) Gevraagd.
« Reactie #10 Gepost op: 19 januari 2007, 19:31:08 »
Denk je dat ik dat niet geprobeerd heb,maar die communicatie is kort,dus aan de search heb ik niet veel.

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2149
Re: Frequenties Marnewaard (Marnehuizen) Gevraagd.
« Reactie #11 Gepost op: 19 januari 2007, 19:33:03 »
Citaat van: "Ben-scan"
Denk je dat ik dat niet geprobeerd heb,maar die communicatie is kort,dus aan de search heb ik niet veel.

De aanhouder wint....

Offline Ben-Scan

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 382
Re: Frequenties Marnewaard (Marnehuizen) Gevraagd.
« Reactie #12 Gepost op: 22 januari 2007, 19:23:00 »
Ja,daar heb je gelijk in :)