Auteur Topic: p2kflex P2000 Telegram BOT  (gelezen 31312 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
p2kflex P2000 Telegram BOT
« Reactie #30 Gepost op: 15 april 2021, 17:06:53 »
Gebruiksaanwijzing p2kflex P2000 Telegram BOT

Zoek de @p2kflexP2000bot op Telegram (of via de link https://t.me/p2kflexP2000bot)
Vervolgens dient u onderin op Starten te drukken. Soms gaat dit de eerste keer niet direct goed en verschijnt er een rood uitroepteken. Klik in dat geval op de verschenen regel /start
Je kunt nu je locatie sturen. Doe dit door onderin op het paperclipje te klikken.

Je kunt hiermee een aantal zaken delen, waaronder foto’s en bestanden maar ook uw locatie. Klik eerst in de keuzebalk onderin op Locatie, hierna kun je kiezen voor je huidige/ geselecteerde locatie of het delen van je live-locatie. Laatstgenoemde optie kan voor 15 minuten, 1 uur of voor 8 uur. Dit is iets van Telegram en is door de BOT niet aan te passen. Aangezien je telefoon regelmatig locatie-updates zal sturen en er altijd meerdere gebruikers zullen zijn die hun live-locatie willen delen, is de dringende vraag om dit alleen te gebruiken als je daadwerkelijk onderweg bent. Op het moment dat het delen stopt (handmatig, of automatisch na de gekozen periode) dan zal de laatst bekende locatie onthouden blijven en gebruikt worden in combinatie met de opgegeven radius.
NB: ivm belasting van de server worden locatie-updates maximaal 1x per minuut verwerkt en indien de nieuwe locatie minimaal 100m verschilt ten opzichte van de vorige locatie.

Door je locatie te delen stuur je een plattegrondje waar de P2000 BOT coördinaten uithaalt.
Deze coördinaten zullen vergeleken worden met die van de P2000 meldingen om op basis daarvan te bepalen welke bij jou in de buurt zijn en welke niet. De BOT zal bevestigen dat de locatie is ontvangen en nu kun je een radius (een straal) instellen rondom jouw locatie. Gebruik hiervoor het /radius commando, zie onder. Je kunt een radius opgeven van 1 tot 10km, bijvoorbeeld /radius 5

Met het /info commando kun je alle mogelijke commando’s opvragen, maar ook jouw op dat moment bekende locatie en radius.

Voor de volledige handleiding, inclusief afbeeldingen, zie https://www.p2kflex.nl/P2000bot.pdf

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: p2kflex P2000 Telegram BOT
« Reactie #31 Gepost op: 8 mei 2021, 11:34:08 »
Interessant, ik lees eens mee  ;)

Klopt het dat jij 1 capcode hebt ingesteld en een straal van 10 en 25km? De radius werkt alleen in combinatie met een locatie, capcodes ontvang je altijd, ongeacht je locatie en straal.

Offline Glenn

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 21
    • UBC 3500 XLT Community
Re: p2kflex P2000 Telegram BOT
« Reactie #32 Gepost op: 8 mei 2021, 12:16:18 »
Ik zou het niet weten, zal eens kijken. Werd ook niet gevraagd of ik mijn locatie wilde delen  8)

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: p2kflex P2000 Telegram BOT
« Reactie #33 Gepost op: 8 mei 2021, 12:32:58 »
Ik zou het niet weten, zal eens kijken. Werd ook niet gevraagd of ik mijn locatie wilde delen  8)

Dat kreeg je toch als welkomsttekst? Of niet? Wel handig dit soort feedback :)

Offline Glenn

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 21
    • UBC 3500 XLT Community
Re: p2kflex P2000 Telegram BOT
« Reactie #34 Gepost op: 8 mei 2021, 12:37:14 »
Ik zou het niet weten, zal eens kijken. Werd ook niet gevraagd of ik mijn locatie wilde delen  8)

Dat kreeg je toch als welkomsttekst? Of niet? Wel handig dit soort feedback :)

Nee!

Maar kan ik hem ook gebruiken zonder die straal, dus alleen met capcodes?

Offline Reckless

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 384
  • Regio Nijmegen - Cuijk - Grave
Re: p2kflex P2000 Telegram BOT
« Reactie #35 Gepost op: 8 mei 2021, 14:14:09 »
Peter, mijn complimenten. Ik ben er ook mee bezig maar ziet er zeken niet zo goed uit als jouw script.
UBCD3600XLT ~ UBC125XLT ~ UBC9000XLT ~ USC230 ~ Baofeng UV-5RA ~ 5x RTL R820T2 ~ Diamond NR-770H ~ Diamond X-50

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: p2kflex P2000 Telegram BOT
« Reactie #36 Gepost op: 8 mei 2021, 15:48:26 »
Ik zou het niet weten, zal eens kijken. Werd ook niet gevraagd of ik mijn locatie wilde delen  8)

Dat kreeg je toch als welkomsttekst? Of niet? Wel handig dit soort feedback :)

Nee!

Maar kan ik hem ook gebruiken zonder die straal, dus alleen met capcodes?

Ik ben toch wel benieuwd, omdat ik merk dat meer mensen snel vertrekken of niet alle instellingen goed instellen. Zou je mij een screenshot kunnen sturen op @HunterP2000 ?

Het zou inderdaad ook moeten werken met alleen capcode(s)

Offline Dutch Firefly

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 260
Re: p2kflex P2000 Telegram BOT
« Reactie #37 Gepost op: 9 mei 2021, 08:59:01 »
Het zou inderdaad ook moeten werken met alleen capcode(s)

Ben benieuwd hoe dan. De minimum straal is immers 1 km.

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: p2kflex P2000 Telegram BOT
« Reactie #38 Gepost op: 9 mei 2021, 11:38:40 »
Het zou inderdaad ook moeten werken met alleen capcode(s)

Ben benieuwd hoe dan. De minimum straal is immers 1 km.

Capcodes heb ik losgekoppeld van de straal. Dus capcodes werken altijd. Indien geen capcodematch, dan wordt er gekeken op locatie.

Offline sebastiaan

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 463
Re: p2kflex P2000 Telegram BOT
« Reactie #39 Gepost op: 11 mei 2021, 12:01:13 »
Heb hem er ook opgezet. Is het ook mogelijk dat hij meldingen automatische voorleest? Ben helaas visueel beperkt geworden waardoor ik erg slecht kan zien. Zou voor mij een uitkomst zijn. Of weten jullie of er zoiets bestaat waar bijvoorbeeld de meldingen van Vianen (waar ik woon ) automatische worden voorgelezen als deze binnenkomen?

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: p2kflex P2000 Telegram BOT
« Reactie #40 Gepost op: 11 mei 2021, 12:37:37 »
Vanuit de BOT is dit niet mogelijk omdat de app zelf Telegram is. Ik weet zelf niet of Telegram dit kan, misschien zijn er andere apps die ontvangen berichten voor kunnen lezen? Ik zou het zelf zo 1,2,3 niet weten eerlijk gezegd, maar je zou bijna zeggen dat zoiets wel moet bestaan anno 2021

Offline sebastiaan

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 463
Re: p2kflex P2000 Telegram BOT
« Reactie #41 Gepost op: 11 mei 2021, 17:21:07 »
Ja je zou zeggen van wel he. Nu verlang ik echt naar het analoge tijdperk. Dacht dat ik ooit iets gelezen had dat er in een brandweer kazerne wel gesproken berichten werden doorgegeven maar geen idee meer.

Zo jammer dat ik op deze manier niet meer van de hobby kan genieten helaas.

Offline Gaspieper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 371
    • P2000
Re: p2kflex P2000 Telegram BOT
« Reactie #42 Gepost op: 22 mei 2021, 18:39:24 »
Mooi stukje werk!!
Ik ga hem eens proberen!!
Galaxy 8.2 - Jupiter Pro - PreCom P2 (PRC-100R422)
UBC3500XLT / Diamond SRH-789 & SRH-1230 (airband) - bcTools+
AOR AR8200 MKII + CT8200 / Diamond RH-777 & RH-775 & D-150
President SX1020
Tot Straks, HOUDOE.......

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: p2kflex P2000 Telegram BOT
« Reactie #43 Gepost op: 30 mei 2021, 21:43:27 »
Ben je een gebruiker van deze BOT, dan ben je er des te meer bij gebaat dat alle straatnamen in jouw omgeving bekend zijn. p2kflex werkt met een eigen database met straatnamen per gemeente en voordat p2kflex in die file terecht komt, bepaalt een algoritme om in de juiste plaats terecht te komen. Ben je bereid om eens door de straatnamen van jouw plaatsnaam heen te lopen, vooral als er in jouw omgeving sprake is van nieuwbouw, laat het dan even weten, dan kan ik je het bestand ter controle toesturen.

Voorheen had ik een automatische trigger gemaakt (ook weer een soort algoritme, bijna een magisch woord tegenwoordig) waarbij meldingen waarvan met enige redelijke zekerheid de straatnaam niet herkend was, die in een aparte file terecht kwamen. Het uitzoeken en toevoegen hiervan was bijna een dagtaak en uiteindelijk ben ik daar maar mee gestopt. Alle nieuwbouw van de afgelopen 3 jaar zal niet of nauwelijks bekend zijn.

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1958
Re: p2kflex P2000 Telegram BOT
« Reactie #44 Gepost op: 31 mei 2021, 13:17:57 »
Tip: https://bagviewer.kadaster.nl/lvbag/bag-viewer

Woonplaats invullen en dan heb je een lijst met alle straatnamen.

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: p2kflex P2000 Telegram BOT
« Reactie #45 Gepost op: 31 mei 2021, 18:21:56 »
Tip: https://bagviewer.kadaster.nl/lvbag/bag-viewer

Woonplaats invullen en dan heb je een lijst met alle straatnamen.

Okee, maar dan nog kan dat aardig wat tijd kosten en het is niet 1:1 te vergelijken met de lijst van p2kflex, daar staan ook coordinaten in en straatnamen die soms deels ingekort worden. Dus daarom; wie er zin en tijd voor heeft :)