Auteur Topic: Handscanner mee naar Denemarken  (gelezen 6540 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Jordy A te C

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 131
Handscanner mee naar Denemarken
« Gepost op: 30 juli 2007, 15:56:30 »
Hallo medeforummers,

Ben van plan binnenkort naar Denemarken te gaan met de auto, en kom daardoor ook door Duitsland.

Is het toegestaan om de scanner mee te nemen of kunnen er problemen ontstaan bij ontdekking?

In afwachting van jullie antwoord

M.vr.gr.

Jordy

Benji

  • Gast
Re: Handscanner mee naar Denemarken
« Reactie #1 Gepost op: 30 juli 2007, 16:21:10 »
Scandinavie:
De wetgeving over het gebruik van scanners in Scandinavie verschilt van land tot land. In Denemarken en Zweden mag de scanner zondermeer worden gebruikt. In Noorwegen daarintegen geld 'n algeheel verbod en in Finland is de scanner in principe toegestaan. Alleen het gebruiken en verspreiden van informatie, door middel van scanners verkregen, is verboden.

Gr Benji

Offline Jordy A te C

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 131
Re: Handscanner mee naar Denemarken
« Reactie #2 Gepost op: 30 juli 2007, 17:39:52 »
Hoi,

Bedankt voor je berichtje over de wetgeving in de Scandinavische landen, maar hoe zit het met Duitsland? ik rijd er weliswaar doorheen en zal hem daar niet gebruiken, maar hoe zal eea uitpakken mocht ik toevallig controle krijgen etc etc

Gert Jan

  • Gast
Re: Handscanner mee naar Denemarken
« Reactie #3 Gepost op: 30 juli 2007, 18:03:20 »
Citaat van: "jordyj"
Hoi,

Bedankt voor je berichtje over de wetgeving in de Scandinavische landen, maar hoe zit het met Duitsland? ik rijd er weliswaar doorheen en zal hem daar niet gebruiken, maar hoe zal eea uitpakken mocht ik toevallig controle krijgen etc etc

Je mag hem wel meenemen maar laat hem dan in de tas/koffer zitten met de batterijen eruit.
Het mooiste is als er helemaal geen kanalen instaan.

Leen Ansems

  • Gast
Re: Handscanner mee naar Denemarken
« Reactie #4 Gepost op: 30 juli 2007, 21:16:21 »
De amateur relaiszenders wijken in frequenties af met die van Nederland.
Wil je die weten ga dan naar http://www.veron.nl en kies links in de rij  "repeaters". Dan krijg je een overzicht van lijsten van diverse landen o.a. Denemarken.
Mvg,
Leen

ShippingRotterdam

  • Gast
Re: Handscanner mee naar Denemarken
« Reactie #5 Gepost op: 30 juli 2007, 21:20:29 »
Wil je voor elk land weten of het toegestaan is een scanner mee te nemen? Informeer dan bij een van de honderde ambassades in Nederland.

Offline Jordy A te C

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 131
Re: Handscanner mee naar Denemarken
« Reactie #6 Gepost op: 30 juli 2007, 22:42:10 »
Citaat van: "Gert Jan Faas"
Citaat van: "jordyj"
Hoi,

Bedankt voor je berichtje over de wetgeving in de Scandinavische landen, maar hoe zit het met Duitsland? ik rijd er weliswaar doorheen en zal hem daar niet gebruiken, maar hoe zal eea uitpakken mocht ik toevallig controle krijgen etc etc

Je mag hem wel meenemen maar laat hem dan in de tas/koffer zitten met de batterijen eruit.
Het mooiste is als er helemaal geen kanalen instaan.

Okee! Bedankt voor deze tip, en de andere tips natuurlijk!

Zal de scanner in de ene koffer en de andere atributen in de andere koffer vervoeren.

Nogmaals bedankt!

Jordy