Auteur Topic: Goede en slechte berichten.....  (gelezen 12340 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

WardriverQ

  • Gast
Re: Goede en slechte berichten.....
« Reactie #15 Gepost op: 17 juni 2006, 14:55:14 »
Inderdaad binnenantenne, tis zelfs zo dat ik de scanner dient te verzetten willen er al berichten binnenkomen.

Dit zal dus hoogstwaarschijnlijk de reden zijn.  Zal is moeten gaan uitzien naar een buitenantenne dus.

Gert Jan

  • Gast
Re: Goede en slechte berichten.....
« Reactie #16 Gepost op: 17 juni 2006, 16:00:14 »
Citaat van: "WardriverQ"
Inderdaad binnenantenne, tis zelfs zo dat ik de scanner dient te verzetten willen er al berichten binnenkomen.

Dit zal dus hoogstwaarschijnlijk de reden zijn.  Zal is moeten gaan uitzien naar een buitenantenne dus.

De combinatie UBC3300xlt en buitenantenne kon nog wel eens spannend worden, dan komt het oversturingsverhaal nog wat eerder om de hoek kijken.
Ik ben niet op de hoogte van diverse sterke signalen in België zoals pagingnetwerken en zo maar zoiets kan behoorlijk roet in het eten gaan gooien op een 3300, eigenlijk op alle handscanners maar de 3300 nog wat eerder....
Wat misschien een betere optie is is een gepiekte antenne gebruiken, je hebt nu moeite een signaal te volgen wat tot ver in Nederland (ik hoor het ook goed hier) te horen is.

WardriverQ

  • Gast
Re: Goede en slechte berichten.....
« Reactie #17 Gepost op: 17 juni 2006, 17:17:01 »
Gepiekte antenne??

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4910
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Goede en slechte berichten.....
« Reactie #18 Gepost op: 17 juni 2006, 17:39:42 »
Citaat van: "WardriverQ"
Gepiekte antenne??

Een antenne die geoptimaliseerd is voor het frequentiegebied waarin je wilt luisteren.

Rene

WardriverQ

  • Gast
Re: Goede en slechte berichten.....
« Reactie #19 Gepost op: 17 juni 2006, 17:41:22 »
OK thanks, maar ik wil met alles meeluisteren, zo een antenne bestaat niet zeker??

Gert Jan

  • Gast
Re: Goede en slechte berichten.....
« Reactie #20 Gepost op: 17 juni 2006, 19:19:23 »
Citaat van: "WardriverQ"
OK thanks, maar ik wil met alles meeluisteren, zo een antenne bestaat niet zeker??

Ja, dat noemen wij een toverantenne ;)
Met een discone kan je heel veel redelijk beluisteren maar echt geweldig zal het nooit worden.

WardriverQ

  • Gast
Re: Goede en slechte berichten.....
« Reactie #21 Gepost op: 17 juni 2006, 19:25:40 »
OK thanks

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4910
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Goede en slechte berichten.....
« Reactie #22 Gepost op: 17 juni 2006, 19:28:50 »
Citaat van: "Gert Jan Faas"
Ja, dat noemen wij een toverantenne ;)
Met een discone kan je heel veel redelijk beluisteren maar echt geweldig zal het nooit worden.

Ik heb een Diamond D777 voor de luchtvaart, en een merkloze combi-antenne voor 2 m en 70 cm die het onder en boven de amateurbanden ook goed doet.

Rene

Leen Ansems

  • Gast
Re: Goede en slechte berichten.....
« Reactie #23 Gepost op: 17 juni 2006, 19:33:19 »
Er is een Procom antenne die breedbandig is van 146-174 MHZ en ook gelijk nog een goede antenne blijkt te zijn voor UHF en 80 MHz. Geen toverantenne, maar wel een heel goede en door veel scannerluisteraars gebruikt.
Kost nieuw veel geld, maar dan heb je wel iets goeds. Zijn ook wel eens 2e hands te koop, maar schaars. Wie hem heeft is er zuinig op.
mvg,
Leen

Gert Jan

  • Gast
Re: Goede en slechte berichten.....
« Reactie #24 Gepost op: 17 juni 2006, 19:48:54 »
Rene en Leen, jullie hebben gelijk, alleen zijn jullie even vergeten dat zulke antennes op een 3300xlt de nodige problemen gaat geven ivm oversturing.

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4910
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Goede en slechte berichten.....
« Reactie #25 Gepost op: 17 juni 2006, 20:08:21 »
Citaat van: "Gert Jan Faas"
Rene en Leen, jullie hebben gelijk, alleen zijn jullie even vergeten dat zulke antennes op een 3300xlt de nodige problemen gaat geven ivm oversturing.

Elke externe antenne geeft de nodige problemen op een 3300XLT ;)

Rene

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4910
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Goede en slechte berichten.....
« Reactie #26 Gepost op: 17 juni 2006, 20:11:33 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Er is een Procom antenne die breedbandig is van 146-174 MHZ en ook gelijk nog een goede antenne blijkt te zijn voor UHF en 80 MHz. Geen toverantenne, maar wel een heel goede en door veel scannerluisteraars gebruikt.
Kost nieuw veel geld, maar dan heb je wel iets goeds. Zijn ook wel eens 2e hands te koop, maar schaars. Wie hem heeft is er zuinig op.
mvg,
Leen

'k Heb nog een CX4 in de aanbieding. Wat zou een redelijke vraagprijs zijn?

Rene

Gert Jan

  • Gast
Re: Goede en slechte berichten.....
« Reactie #27 Gepost op: 17 juni 2006, 20:15:14 »
Citaat van: "Discriminator"
Citaat van: "Gert Jan Faas"
Rene en Leen, jullie hebben gelijk, alleen zijn jullie even vergeten dat zulke antennes op een 3300xlt de nodige problemen gaat geven ivm oversturing.

Elke externe antenne geeft de nodige problemen op een 3300XLT ;)

Rene

Jij begrijpt me! ;)