Auteur Topic: UBC 3000XLT + Diamond D130  (gelezen 2754 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Messenger

  • Gast
UBC 3000XLT + Diamond D130
« Gepost op: 6 november 2006, 09:36:46 »
Hallo,

Ik ben een leek wat betreft scanners en antennes maar vind het super leuk om 's avonds te luisteren. Momenteel in het bezit van een UBC 3000XLT met een DX stick (zo'n tl buis ) wat op zich goed gaat. Ik zit vaak naar de 27mc bakjes te luisteren en tussen de 30 en 32 mhz. Nu het volgende , ik wil een andere antenne gaan kopen, een Diamond D130.  Waarom ? om zo wat meer te ontvangen en misschien wat duidelijker ontvangen. Voor diegene die zicht afvragen waar ik mijn antenne geplaatst heb , deze hangt buiten ,op de  4e verdieping en komt boven het dak uit.

Mijn vraag nu , is dat een goed plan om een D130 op mijn handscanner aan te sluiten of is dat iets teveel van het goede voor een handscanner.

Ik hoor graag jullie ervaring / suggesties.

grt Tinus

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2149
Re: UBC 3000XLT + Diamond D130
« Reactie #1 Gepost op: 6 november 2006, 15:22:29 »
Citaat van: "Messenger"
Hallo,

Ik ben een leek wat betreft scanners en antennes maar vind het super leuk om 's avonds te luisteren. Momenteel in het bezit van een UBC 3000XLT met een DX stick (zo'n tl buis ) wat op zich goed gaat. Ik zit vaak naar de 27mc bakjes te luisteren en tussen de 30 en 32 mhz. Nu het volgende , ik wil een andere antenne gaan kopen, een Diamond D130.  Waarom ? om zo wat meer te ontvangen en misschien wat duidelijker ontvangen. Voor diegene die zicht afvragen waar ik mijn antenne geplaatst heb , deze hangt buiten ,op de  4e verdieping en komt boven het dak uit.

Mijn vraag nu , is dat een goed plan om een D130 op mijn handscanner aan te sluiten of is dat iets teveel van het goede voor een handscanner.

Ik hoor graag jullie ervaring / suggesties.

grt Tinus