Auteur Topic: UBC 3000XLT + Diamond D130  (gelezen 2754 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Messenger

  • Gast
UBC 3000XLT + Diamond D130
« Gepost op: 6 november 2006, 09:36:46 »
Hallo,

Ik ben een leek wat betreft scanners en antennes maar vind het super leuk om 's avonds te luisteren. Momenteel in het bezit van een UBC 3000XLT met een DX stick (zo'n tl buis ) wat op zich goed gaat. Ik zit vaak naar de 27mc bakjes te luisteren en tussen de 30 en 32 mhz. Nu het volgende , ik wil een andere antenne gaan kopen, een Diamond D130.  Waarom ? om zo wat meer te ontvangen en misschien wat duidelijker ontvangen. Voor diegene die zicht afvragen waar ik mijn antenne geplaatst heb , deze hangt buiten ,op de  4e verdieping en komt boven het dak uit.

Mijn vraag nu , is dat een goed plan om een D130 op mijn handscanner aan te sluiten of is dat iets teveel van het goede voor een handscanner.

Ik hoor graag jullie ervaring / suggesties.

grt Tinus

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2149
Re: UBC 3000XLT + Diamond D130
« Reactie #1 Gepost op: 6 november 2006, 15:22:29 »
Citaat van: "Messenger"
Hallo,

Ik ben een leek wat betreft scanners en antennes maar vind het super leuk om 's avonds te luisteren. Momenteel in het bezit van een UBC 3000XLT met een DX stick (zo'n tl buis ) wat op zich goed gaat. Ik zit vaak naar de 27mc bakjes te luisteren en tussen de 30 en 32 mhz. Nu het volgende , ik wil een andere antenne gaan kopen, een Diamond D130.  Waarom ? om zo wat meer te ontvangen en misschien wat duidelijker ontvangen. Voor diegene die zicht afvragen waar ik mijn antenne geplaatst heb , deze hangt buiten ,op de  4e verdieping en komt boven het dak uit.

Mijn vraag nu , is dat een goed plan om een D130 op mijn handscanner aan te sluiten of is dat iets teveel van het goede voor een handscanner.

Ik hoor graag jullie ervaring / suggesties.

grt Tinus

Ligt maar net aan of je in de buurt zit van een sterke zender, of zenders. Maar over het algemeen gaat dat wel goed, zeker met een UBC3000xlt.

Messenger

  • Gast
Re: UBC 3000XLT + Diamond D130
« Reactie #2 Gepost op: 7 november 2006, 12:50:57 »
Citaat
Ligt maar net aan of je in de buurt zit van een sterke zender, of zenders. Maar over het algemeen gaat dat wel goed, zeker met een UBC3000xlt.

thanks , ik heb hem net gehaald ....ben benieuwd

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2149
Re: UBC 3000XLT + Diamond D130
« Reactie #3 Gepost op: 7 november 2006, 14:39:45 »
Citaat van: "Messenger"
thanks , ik heb hem net gehaald ....ben benieuwd

Laat je bevindingen maar eens horen als je wilt...

Messenger

  • Gast
Re: UBC 3000XLT + Diamond D130
« Reactie #4 Gepost op: 7 november 2006, 19:50:23 »
Citaat van: "D a a f"
Laat je bevindingen maar eens horen als je wilt...

Doe ik , alleen denk ik dat dat zaterdag gaat worden , 's avonds na het werk is het een beetje erg donker om de mast + antenne vast te zetten / boren  

grt Tinus

Messenger

  • Gast
Re: UBC 3000XLT + Diamond D130
« Reactie #5 Gepost op: 13 november 2006, 19:20:00 »
Citaat van: "Messenger"
Doe ik , alleen denk ik dat dat zaterdag gaat worden , 's avonds na het werk is het een beetje erg donker om de mast + antenne vast te zetten / boren

Discone staat inmiddels op het dak en het is zeker een verbetering ten opzichte van die DX stick. De wind heeft afgelopen weekend gelijk even getest of hij goed vast zit en dat zit wel goed.

Ik heb een signaal die ik op de discone had vergeleken met de stick ( kabeltje gewisseld ) en wat ik op de discone pak was met de stick totaal niet te ontvangen.  Ik ben er erg blij mee.

Het enige waar ik me nog zorgen om maak is onweer  :? . Ik heb al wat rond gekeken op het forum maar kan niet echt lezen of je er iets tegen kan/moet doen. Wat is de kans dat je daadwerkelijk getroffen wordt en wat pakt een bliksem eerder, een boom of een antenne ? ( ik woon tegen een park waar een aantal bomen staan ) Is er iemand  die wel eens getroffen is ( de antenne bedoel ik dan  ;) ) en wat was het gevolg.

grt Tinus

[ongepaste naam]

  • Gast
Re: UBC 3000XLT + Diamond D130
« Reactie #6 Gepost op: 13 november 2006, 20:02:53 »
Citaat
Het enige waar ik me nog zorgen om maak is onweer  . Ik heb al wat rond gekeken op het forum maar kan niet echt lezen of je er iets tegen kan/moet doen. Wat is de kans dat je daadwerkelijk getroffen wordt en wat pakt een bliksem eerder, een boom of een antenne ? ( ik woon tegen een park waar een aantal bomen staan ) Is er iemand die wel eens getroffen is ( de antenne bedoel ik dan  ) en wat was het gevolg.

ik glukkig nog nooit maar als hij inslaat in je antenne dan is hij overleden en je scanner trouwens ook .
en als je pech meer dingen in huis.

groet Erik_31_

exLid057

  • Gast
Re: UBC 3000XLT + Diamond D130
« Reactie #7 Gepost op: 13 november 2006, 21:14:15 »
Citaat van: "Messenger"
Citaat van: "Messenger"
Doe ik , alleen denk ik dat dat zaterdag gaat worden , 's avonds na het werk is het een beetje erg donker om de mast + antenne vast te zetten / boren

Discone staat inmiddels op het dak en het is zeker een verbetering ten opzichte van die DX stick. De wind heeft afgelopen weekend gelijk even getest of hij goed vast zit en dat zit wel goed.

Ik heb een signaal die ik op de discone had vergeleken met de stick ( kabeltje gewisseld ) en wat ik op de discone pak was met de stick totaal niet te ontvangen.  Ik ben er erg blij mee.

Het enige waar ik me nog zorgen om maak is onweer  :? . Ik heb al wat rond gekeken op het forum maar kan niet echt lezen of je er iets tegen kan/moet doen. Wat is de kans dat je daadwerkelijk getroffen wordt en wat pakt een bliksem eerder, een boom of een antenne ? ( ik woon tegen een park waar een aantal bomen staan ) Is er iemand  die wel eens getroffen is ( de antenne bedoel ik dan  ;) ) en wat was het gevolg.

grt Tinus

Ja dat is moeilijk te zeggen kan je wel een tip geven bij omweer de stekker van de antenne er uit halen en weg hangen zo dat je er geen kontankt mee krijgt, verder ben jij het hoogste punt in de regio ( hoef niet ) dan kan hij daar eerder op in slaan, ik zelf heb de antenne op +- 20 meter hoog staan en heb bij onweer altijd alles aan staan ( pas bij erg onweer gaat de boel er bij me uit ) verder staat me antenne op een oude tv mast toen de tijd gebruikt voor ontvangst voor tv in mijn flat, wat mijn is gezegt dat deze is gehaard zeker weten doe ik het niet want ik weet niet hoe ik dat controleren moet.

vrg Kees