Auteur Topic: Antenne zonder muur bevestiging ?  (gelezen 7108 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline themace

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 108
Antenne zonder muur bevestiging ?
« Gepost op: 28 april 2012, 11:58:48 »
Heeft iemand ideeen om een antenne te zetten zonder te hoeven boren of dergelijke ?

Ik heb een huur huis en kan geen gaten boren. Heb wel een stuk plat dak, en bovenop de dakkapel zou ik ook iets kunnen zetten. Ik zit zelf te denken aan zo'n soort standaard die je ook voor van die grote parsols gebruikt (4 poot met stenen als contragewicht)..maar misschien zijn er nog andere alternatieven ?

Momenteel heb ik een J-Pole op een haakse beugel tegen de dakkapel geboord, maar met hele kleine gaatjes die toch niet opvallen. Echter wil ik nog graag een discone erbij plaatsen die op een stijgerpijp komt de hangen, van ongeveer 70 cm lang. Gewicht wordt dan al iets groter, en de gaten dus ook...
UBC 9000 XLT
Yupiteru MVT-7100
UBC 220 XLT
D-777
SD-1300
BT1 Big Mag mobile
JWX Mobile window antenna

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4914
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Antenne zonder muur bevestiging ?
« Reactie #1 Gepost op: 28 april 2012, 12:18:01 »
Heeft iemand ideeen om een antenne te zetten zonder te hoeven boren of dergelijke ?

Ik heb een huur huis en kan geen gaten boren. Heb wel een stuk plat dak, en bovenop de dakkapel zou ik ook iets kunnen zetten. Ik zit zelf te denken aan zo'n soort standaard die je ook voor van die grote parsols gebruikt (4 poot met stenen als contragewicht)..maar misschien zijn er nog andere alternatieven ?

Momenteel heb ik een J-Pole op een haakse beugel tegen de dakkapel geboord, maar met hele kleine gaatjes die toch niet opvallen. Echter wil ik nog graag een discone erbij plaatsen die op een stijgerpijp komt de hangen, van ongeveer 70 cm lang. Gewicht wordt dan al iets groter, en de gaten dus ook...

Er zijn ook antennestandaards met één steen.


Offline themace

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 108
Re: Antenne zonder muur bevestiging ?
« Reactie #2 Gepost op: 28 april 2012, 12:19:50 »
Hey das ook een goeie...nog niet eens aan gedacht !! Gaan we es naar op zoek....thanks !
UBC 9000 XLT
Yupiteru MVT-7100
UBC 220 XLT
D-777
SD-1300
BT1 Big Mag mobile
JWX Mobile window antenna

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4914
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Antenne zonder muur bevestiging ?
« Reactie #3 Gepost op: 28 april 2012, 12:23:57 »
Hey das ook een goeie...nog niet eens aan gedacht !! Gaan we es naar op zoek....thanks !

Een goede zoekterm is 'balkonstandaard'. Succes!

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Antenne zonder muur bevestiging ?
« Reactie #4 Gepost op: 28 april 2012, 12:42:36 »
Wat ook een veelgebruikte oplossing is voor platte daken; een autowiel. Neem een oud autowiel (inclusief band!!) en las daar een pijpje op. Zet het spul op je dak, snij de band kapot (alleen boven) zodat hij na diverse regenbuien vol kan lopen met water (extra gewicht). Ken verschillende mensen die zoiets op hun dak hadden staan, het 'lastigste' is echter het lassen. Je moet maar net iemand weten die dit kan, of het laten doen (geen idee wat het kost).

Zal eens kijken of ik ergens een fotootje kan vinden.

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: Antenne zonder muur bevestiging ?
« Reactie #5 Gepost op: 28 april 2012, 13:06:30 »
Ken verschillende mensen die zoiets op hun dak hadden staan, het 'lastigste' is echter het lassen. Je moet maar net iemand weten die dit kan, of het laten doen (geen idee wat het kost).

In het zwart 5 euro.
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline themace

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 108
Re: Antenne zonder muur bevestiging ?
« Reactie #6 Gepost op: 28 april 2012, 15:06:24 »
Thanks voor de tips iedereen. Ik had al gezocht op google, en de schotel antenne standaards zijn idd niet zo duur. Die van die autoband is zeker ook een goede optie.
UBC 9000 XLT
Yupiteru MVT-7100
UBC 220 XLT
D-777
SD-1300
BT1 Big Mag mobile
JWX Mobile window antenna

Offline bluethunder

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 148
Re: Antenne zonder muur bevestiging ?
« Reactie #7 Gepost op: 28 april 2012, 18:00:02 »
in zo'n velg kun je dan ook wel een stuk draadeind met twee moeren zetten, dan hoef je ook niet te lassen.
2x realistic pro-2021, realistic pro-26, uniden xlt3500, 4x ubc9000xlt

Offline Michel-nl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 899
    • http://www.glasservicevandijk.nl
Re: Antenne zonder muur bevestiging ?
« Reactie #8 Gepost op: 29 april 2012, 09:57:05 »
Gewoon naar de lokale satalietboer, daar hebben ze wel van die tegelvoet mastjes. Ook die met 1 steen gok ik.
Anders even Googlen op "tegelvoet"

Offline themace

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 108
Re: Antenne zonder muur bevestiging ?
« Reactie #9 Gepost op: 29 april 2012, 17:23:12 »
Yep, we zijn een stuk wijzer. Bedankt allemaal
UBC 9000 XLT
Yupiteru MVT-7100
UBC 220 XLT
D-777
SD-1300
BT1 Big Mag mobile
JWX Mobile window antenna

Leen Ansems

  • Gast
Re: Antenne zonder muur bevestiging ?
« Reactie #10 Gepost op: 29 april 2012, 18:14:38 »
De antenne net boven het dak op een meter pijp gaat ook niet werken. Gebruik een buis van een 3 meter hoogte en zet daar je antenne op. Mogelijk moet je meerdere tegels toepassen om deze mast stabiel te krijgen bij een enorme windkracht. Standaard buislengtes heb je ook in 6 meter, maar dan moet je toch wel tuidraden toepassen. Boren hoeft niet: klembanden voor om een schoorsteen bestaan ook.
Zo zit mijn mastje ook vast. Ik heb die jaren geleden bij BACO in IJmuiden gekocht. Of die daar nog verkocht worden is me  niet bekend.

Offline themace

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 108
Re: Antenne zonder muur bevestiging ?
« Reactie #11 Gepost op: 12 augustus 2012, 13:08:31 »
Heb inmiddels een parasolvoet gehaald van 25 KG en daarin een pijp van 1,5 meter met daaraan de antenne. Mag helaas niet hoger omdat ik geen gezeur in de buurt wil. Nu issie klein en valt nauwelijks op tegen de zwarte dakpannen. Kosten; 20 eur voor de voet en een half uurtje voor te plaatsen.
UBC 9000 XLT
Yupiteru MVT-7100
UBC 220 XLT
D-777
SD-1300
BT1 Big Mag mobile
JWX Mobile window antenna

hamsatman

  • Gast
Re: Antenne zonder muur bevestiging ?
« Reactie #12 Gepost op: 12 augustus 2012, 13:54:26 »
De buurt kan zeuren wat ie wil.
Je mag tot max 5mtr. vergunningsvrij gaan.
Zolang je daaronder blijft heeft wettelijk gezien niemand een poot om op te staan.

Offline themace

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 108
Re: Antenne zonder muur bevestiging ?
« Reactie #13 Gepost op: 12 augustus 2012, 14:12:31 »
In een huurhuis niet volgens mij ? Staat in het regelement dat je geen antenne mag plaatsen zonder toestemming.
UBC 9000 XLT
Yupiteru MVT-7100
UBC 220 XLT
D-777
SD-1300
BT1 Big Mag mobile
JWX Mobile window antenna