Auteur Topic: Hoe zelf Zello stream beginnen?  (gelezen 2722 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Online BobHGL

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 211
Re: Hoe zelf Zello stream beginnen?
« Reactie #30 Gepost op: 26 februari 2024, 15:14:10 »
Gesprekskosten hangen uiteraard af van het gebruik. Voor mij zijn die verwaarloosbaar.

Online BobHGL

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 211
Re: Hoe zelf Zello stream beginnen?
« Reactie #31 Gepost op: 26 februari 2024, 15:17:24 »

Online BobHGL

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 211
Re: Hoe zelf Zello stream beginnen?
« Reactie #32 Gepost op: 26 februari 2024, 15:30:58 »
Of een Lebara prepaid SIM halen bij een avondwinkel/tokkiesupermarktje om te kijken of het je bevalt. Kaartje kost geen drol. Dataverbruik 0,01 euri per MB.

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2372
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Hoe zelf Zello stream beginnen?
« Reactie #33 Gepost op: 26 februari 2024, 15:55:22 »
Je moet een data abbo hebben waarbij je afrekent per kB. Sommige providers tellen per 100 kB.
Dan loopt het snel op. Iedere keer de spreeksleutel inknijpen is dan 100 kB.
Wij gebruiken EDPNet, Abbo 1,21 Euro per maand (maandelijks opzegbaar, geen gedoe met beltegoed opwaarderen, bereik door heel EU).
Ik zit met veel comm's (meerdere dagen/week) op ca. 4 tot 5 Euro per maand.

Wat ook vaak kan bij je provider is een 2e SIM voor heel weinig geld. Ik had dat laatst bij iemand die Odido gebruikt.

Offline vdKaa

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 463
Re: Hoe zelf Zello stream beginnen?
« Reactie #34 Gepost op: 14 maart 2024, 17:00:32 »
Heeft er iemand een tip om een Zello kanaal te vinden?

De zoekfunctie werkt alleen als je de precieze naam van het kanaal weet, maar als je dat weet dan hoef je ‘m niet echt te zoeken. Ik heb er een paar op Facebook gevonden maar dan houdt het wel op. Volgens Zello “komen er honderden kanalen per maand bij” maar zolang de zoekfuctie niet werkt wordt het lastig om iets van je interesse te vinden  ???
UBC125XLT, UBCD3600XLT, SDS200e, Airspy mini, RSPdx

Offline 1591

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 146
  • Maastricht
Re: Hoe zelf Zello stream beginnen?
« Reactie #35 Gepost op: 14 maart 2024, 19:17:59 »
Heeft er iemand een tip om een Zello kanaal te vinden?

De zoekfunctie werkt alleen als je de precieze naam van het kanaal weet, maar als je dat weet dan hoef je ‘m niet echt te zoeken. Ik heb er een paar op Facebook gevonden maar dan houdt het wel op. Volgens Zello “komen er honderden kanalen per maand bij” maar zolang de zoekfuctie niet werkt wordt het lastig om iets van je interesse te vinden  ???

Die zoekfunctie op Zello gaat ook niet meer werken. Helaas hebben ze deze bij Zello uitgeschakeld.
Er is wel een website met Zello-kanalen, maar of je daar vrolijk van wordt ?
Weet niet wat je zoekt, maar staan een hoop 'onzin kanalen' tussen.
https://zello-kanalen.nl/

Offline vdKaa

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 463
Re: Hoe zelf Zello stream beginnen?
« Reactie #36 Gepost op: 15 maart 2024, 07:29:14 »
Deze website had ik inderdaad ook op facebook gevonden. Met het overgrote deel heb ik helemaal niets.

Ik ben vooral op zoek naar Zello luchtvaart kanalen van Nederlandse vliegvelden. Ik blijf het vreemd vinden dat ik geen werkend Zello kanaal mbt de communicatie op Schiphol kan vinden.
UBC125XLT, UBCD3600XLT, SDS200e, Airspy mini, RSPdx

Offline Edwin uit 070

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 733
Re: Hoe zelf Zello stream beginnen?
« Reactie #37 Gepost op: 15 maart 2024, 12:35:01 »
Deze website had ik inderdaad ook op facebook gevonden. Met het overgrote deel heb ik helemaal niets.

Ik ben vooral op zoek naar Zello luchtvaart kanalen van Nederlandse vliegvelden. Ik blijf het vreemd vinden dat ik geen werkend Zello kanaal mbt de communicatie op Schiphol kan vinden.

Moet het Zello zijn? Ken je LiveATC.com?

Offline vdKaa

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 463
Re: Hoe zelf Zello stream beginnen?
« Reactie #38 Gepost op: 15 maart 2024, 16:39:45 »
Die ken ik, net als scannernet werkt dat goed.

Ik ben alleen wat aan het spelen met Zello. Het is op zich leuk dat je bv. de Zello app op je smartphone kan zetten. Kom je ergens zinder scanner dan kan je toch meeluisteren. Een Zello particulier account is, in tegenstelling tot Zello Works, gratis. De marifoon van IJmuiden of de Brandaris is daar goed mee te volgen. Voor de luchtvaart blijkt het een stuk lastiger om een goed kanaal, zoals van Eelde Airport, te vinden.
UBC125XLT, UBCD3600XLT, SDS200e, Airspy mini, RSPdx

Offline Edwin uit 070

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 733
Re: Hoe zelf Zello stream beginnen?
« Reactie #39 Gepost op: 15 maart 2024, 22:30:01 »
Die ken ik, net als scannernet werkt dat goed.

Ik ben alleen wat aan het spelen met Zello.  Voor de luchtvaart blijkt het een stuk lastiger om een goed kanaal, zoals van Eelde Airport, te vinden.

LiveATC heeft toch ook een app voor de telefoon? Nou weet ik natuurlijk niet of er dan ook iemand is die Eelde naar LiveATC streamt.

En dat spelen met Zello ben ik zelf ook mee bezig. Ik zit nog even ergens op te wachten en dan ga ik er ook mee aan de slag.

Offline vdKaa

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 463
Re: Hoe zelf Zello stream beginnen?
« Reactie #40 Gepost op: 16 maart 2024, 12:08:22 »
Ik had het niet duidelijk geschreven, maar er is een erg actief Zello kanaal met de communicatie van Eelde Airport. Ik had gedacht dat er ook zo’n actief kanaal van Schiphol zou zijn maar die heb ik (nog) niet kunnen vinden.
UBC125XLT, UBCD3600XLT, SDS200e, Airspy mini, RSPdx

Offline steffiem

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 90
Re: Hoe zelf Zello stream beginnen?
« Reactie #41 Gepost op: 16 maart 2024, 22:46:36 »
Geen Zello, maar ik stream zo nu en dan Schiphol via ProScan. Te beluisteren via de gratis versie van ProScan (https://www.proscan.org/ProScan_Client_22_0.zip). Mijn stream is makkelijk te vinden, enige vanuit NL :)
UBC125XLT | BCT15X | D777 | X50N

Offline Harold

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 168
Re: Hoe zelf Zello stream beginnen?
« Reactie #42 Gepost op: 18 maart 2024, 08:19:35 »
Deze website had ik inderdaad ook op facebook gevonden. Met het overgrote deel heb ik helemaal niets.

Ik ben vooral op zoek naar Zello luchtvaart kanalen van Nederlandse vliegvelden. Ik blijf het vreemd vinden dat ik geen werkend Zello kanaal mbt de communicatie op Schiphol kan vinden.

Moet het Zello zijn? Ken je LiveATC.com?

Zello kanaal  "niezijl" is primair marifoon, regio Lauwersoog / Schiermonnikoog, maar daar lopen 123.1 MHz en 282.8 MHz ook mee!
Harold,
Scheepvaart, Marifoon, Scanners etc

Offline Hennie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 388
  • PC5L
Re: Hoe zelf Zello stream beginnen?
« Reactie #43 Gepost op: 18 maart 2024, 09:38:36 »
Geen Zello, maar ik stream zo nu en dan Schiphol via ProScan. Te beluisteren via de gratis versie van ProScan (https://www.proscan.org/ProScan_Client_22_0.zip). Mijn stream is makkelijk te vinden, enige vanuit NL :)

Ik heb verbinding met je scanner, ik zie de scanner ook scannen etc. maar ik hoor geen geluid

Offline Hennie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 388
  • PC5L
Re: Hoe zelf Zello stream beginnen?
« Reactie #44 Gepost op: 18 maart 2024, 10:54:30 »
Al gevonden. Loopback moest uitgevinkt worden bij Test & Monitor.