Auteur Topic: -- Knop blijft hangen, pager openmaken?  (gelezen 3587 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Rowin

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 37
-- Knop blijft hangen, pager openmaken?
« Gepost op: 20 oktober 2008, 21:32:09 »
Hi all,

De laatste tijd regelmatig weer last van dat mijn blauwe -- knop blijft hangen. Na een paar keer er achter elkaar opgedrukt te hebben lijkt ie weer goed te werken, maar het is erg vervelend omdat je steeds moet kijken of ie niet blijft hangen voordat je hem weer terug in je broekzak doet.

Nu is mijn vraag of je er iets mee bereikt als je hem open schroeft, en dan misschien een veertje tegen komt en weer goed kan zetten.
Ik heb geen idee hoe de pager er van binnen uit in elkaar zit, maar heb zo'n idee dat er hier wel mensen zitten die dat weten :)

Hoop dat iemand me kan helpen! :)

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7560
  • PE1RFR
Re: -- Knop blijft hangen, pager openmaken?
« Reactie #1 Gepost op: 21 oktober 2008, 00:17:38 »
Citaat van: "crumpler"
De laatste tijd regelmatig weer last van dat mijn blauwe -- knop blijft hangen.

Ik heb hier aardig wat pagers, maar geen enkele heeft een blauwe knop. Het zou handig zijn om het merk/type even te vermelden, want er zijn er nogal wat op de markt...

Groeten, Peter.

Offline Rowin

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 37
Re: -- Knop blijft hangen, pager openmaken?
« Reactie #2 Gepost op: 21 oktober 2008, 01:12:16 »
:|:| Hoe kan ik dat nou weer vergeten zijn...  :?:oops:

Maar goed, het gaat om de ProOne+, en met de blauwe knop snap je wat ik bedoel als ik eerder verteld had dat t dus om de ProOne+ ging :oops:


Nu is het helemaal duidelijk  

Offline brandweergek

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 73
    • http://www.112Groningen.nl
Re: -- Knop blijft hangen, pager openmaken?
« Reactie #3 Gepost op: 21 oktober 2008, 06:15:44 »
Citaat van: "crumpler"
:|  :| Hoe kan ik dat nou weer vergeten zijn...  :?:oops:

Maar goed, het gaat om de ProOne+, en met de blauwe knop snap je wat ik bedoel als ik eerder verteld had dat t dus om de ProOne+ ging :oops:


Nu is het helemaal duidelijk  

Hoi Crumpler, ik heb een vergelijkbaar probleem met mijn Pro-one (die momenteel buiten dienst gesteld is), en heb hem al open gemaakt. Er zit niet echt een veertje in, maar een miniatuur druktoets. Ik ben zelf behoorlijk handig op electronica gebied, maar zo'n druktoetsje is (door mij) niet te repareren. Het enige dat je zou kunnen doen is er een nieuwe schakelaar opzetten, maar dit is een rotklus als je niet de juiste mogelijkheden hebt om SMD te solderen.

Ik vrees dus dat je iemand moet vinden die dit wel kan, moet leven met dit probleem of een nieuwe pager kopen.

Wat me nu net te binnen schiet is dat dit ook nog wel eens een garantiegeval kan zijn. Mochten anderen er anders over denken, dan hoop ik dat ze zich laten horen!

Groeten :)
Wie ik?

Offline Sigint

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 396
  • COMSPEC
Re: -- Knop blijft hangen, pager openmaken?
« Reactie #4 Gepost op: 21 oktober 2008, 13:26:06 »
Hallo.
Een heel klein beetje kontaktspray (kontakt chemie) uit zón spuitbus wil nog wel eens helpen.
Suc6.
Sigint
"Monitoring till 12 GHz"

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1980
Re: -- Knop blijft hangen, pager openmaken?
« Reactie #5 Gepost op: 21 oktober 2008, 22:11:05 »
Contactspray zal verboden moeten worden... Veelal verergert dat het probleem en heb veel vintage apparatuur daarmee kapot zien gaan.

Het lijkt me een mechanisch probleem doordat de rek uit het knopje is.

Offline Rowin

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 37
Re: -- Knop blijft hangen, pager openmaken?
« Reactie #6 Gepost op: 24 oktober 2008, 12:14:53 »
Hmm... ziet er naar uit dus dat het toch een nieuwe moet gaan worden.... :(

Heb het namelijk zo'n 3/4 maanden geleden ook al eens gehad, en na 1 of 2 weken was t weer over is heeft ie van toen tot nu toe weer helemaal goed gewerkt. Vandaar dat t mij lijkt alsof het veertje/knopje ergens achter blijft hangen doordat er iets verschoven is.

Ik zal eens gaan kijken wat ik ga doen, of dat ik het nog even een week of twee afwacht om te kijken of het probleem weer verdwijnt  :)

Offline gerrit de Bruin

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 216
Re: -- Knop blijft hangen, pager openmaken?
« Reactie #7 Gepost op: 30 oktober 2008, 18:42:30 »
Deze knop is heel simpel te vervangen.
Voor €10,-- is hij weer als nieuw exl. verzendkosten

Gerrit.
Wǒ, wǒ míngbáile, wǒ tīngjiàn chénmò

Offline Rowin

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 37
Re: -- Knop blijft hangen, pager openmaken?
« Reactie #8 Gepost op: 5 november 2008, 13:24:16 »
Gerrit, bedankt voor je aanbod maar ik heb besloten om een nieuwe pager aan te gaan schaffen, en deze om te gaan bouwen om op me PC te kunnen aansluiten.


Bedankt iedereen! :)