Auteur Topic: Frequentie`s Mac Donalds in Best.  (gelezen 2976 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline maikelv

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 166
Frequentie`s Mac Donalds in Best.
« Gepost op: 13 oktober 2006, 21:57:44 »
Ik had vanavond even mijn yupiteru meegenomen om eens te luisteren naar communicatie bij de Mac maar dat viel vies tegen. Ik heb op geen enkele frequentie iets gehoord wat op Mac Donalds leek. In het scanner boek staat 434.000 maar hier was het stil. Ook op de rest van de 400 mhz was niets te vinden. Dus mijn vraag, weet iemand op welke frequentie men werkt bij de Mac Donalds in Best?? Op de 180mhz had ik wel een flinke draaggolf maar geen spraak. En ik doel dus op de communicatie met de headsets.

Offline Directxx

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 19
Re: Frequentie`s Mac Donalds in Best.
« Reactie #1 Gepost op: 13 oktober 2006, 22:40:55 »
Mijn ervaring in het laatste jaar is dat geen enkele MC Donalds meer werkt met 433 of 446 MHz apparatuur. Ook op 868 MHz hoor ik niets.. Ik heb een vermoeden dat ze met DECT systeem of iets dergelijks werken. Op 433 of 446 werkt teveel "meegepraat" denk ik..

Offline Ben-Scan

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 382
Geheim Rond Mac Donalds Onthuld!
« Reactie #2 Gepost op: 10 december 2006, 12:21:29 »
Ja,ik kan een aantal dingen bevestigen,ik heb sinds kort de ubc 3500 xlt,en ben er achter gekomen,dat als je niks kan ontdekken bij een MC Donald,ze waarschijnlijk op een soort Bluetooth zitten,ik had namelijk ook zo'n bluetooth metertje mee,en die gaf een signaal bij sommige Mc's in de buurt,ik praat nu over Den helder.
De andere zitten inderdaad op een soort digitaal systeem,waarvan het mij nog niet gelukt is om deze te beluisteren,O.a. schagen gebruikt dit,het is een signaal,en als je de volume helemaal open zet,dan hoor je een heel zacht signaal in de  verte,ik praat over dit frequentieberiek:  ongeveer van 860 t/m 870 Mhz.in stand FM.
wat echter ook nog klopt is dat bijvoorbeeld alkmaar,en amsterdam nog analoog zitten,waarvan A'dam in de buurt van schiphol  op Pmr Kan. 7 en de Ctcss code: 32 is (op de Pmr Porto's)
Alkmaar maakt nog gebruik van die 433 t/m 434 (Zoeken dus) ,ik heb dit allemaal zelf gestest,ben er zelf geweest,(Gewoon toevallig hoor,Ik ben niet heel Nederland afgereden als je dat soms denkt.)

M.v.g. Ben. *Binnenkort weer een MAC-Up-Date!*

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1986
Re: Frequentie`s Mac Donalds in Best.
« Reactie #3 Gepost op: 10 december 2006, 16:03:53 »
In alle McDonalds hangen T-Mobile WiFi hotspots die op de 2,4 GHz band werken.
Bluetooth werkt ook op de 2,4 GHz, dat kan dus verklaren waarom je Bluetooth metertje uitsloeg.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Frequentie`s Mac Donalds in Best.
« Reactie #4 Gepost op: 10 december 2006, 16:15:57 »
Citaat van: "Remon"
In alle McDonalds hangen T-Mobile WiFi hotspots die op de 2,4 GHz band werken.