Auteur Topic: Ikea Breda  (gelezen 7418 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Ikea Breda
« Gepost op: 10 maart 2007, 22:35:37 »
In het door mij vandaag ontvangen vakblad Verbinding staat een artikel over Ikea Breda. In het artikel staat onder andere het volgende;
1 bedienpost, 10 portofoons en een steunzender
De gebruikte frequentie is opgesplitst, nu kunnen 2 groepen gebruikers met elkaar communiceren. In geval van nood kunnen beide groepen naar 1 frequentie.
Grote verkeersdrukte op zaterdag en zondag waardoor er verkeersregelaars rondlopen. De meeste kans op communicatie dan dus.

Landelijk moeten alle Ikea's naar een soortgelijk net wat geleverd is door Flash. Daardoor heeft de vestiging Breda 3 extra kanalen die door iedereen gebruikt kunnen worden.

Nu denk ik het volgende;
1 duplexnet waarbij 1 groep simplex bb zit en 1 groep simplex ob.
Beide kunnen schakelen van simplex naar duplex.
Die 3 landelijke kanalen zijn bijvoorbeeld;
455.8100
455.8900
455.9300

Scanfreak

  • Gast
Re: Ikea Breda
« Reactie #1 Gepost op: 10 maart 2007, 22:43:38 »
Als ik de volgende keer in de buurt ben zal ik eens "kijken"

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Ikea Breda
« Reactie #2 Gepost op: 10 maart 2007, 22:48:03 »
Als ik dit eerder had geweten dan was ik er vorige week na mijn bezoek aan JBE gelijk even langsgelopen. Zit er toch vlak in de buurt.

Offline quicky

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 514
Ikea Breda
« Reactie #3 Gepost op: 11 maart 2007, 07:04:41 »
Johan,
Er is mij iets niet duidelijk:
Simplex-Duplex /OB/BB
Hoe zit dat met bv 455.810?
Wat is de onderband,wat is de bovenband?
Ik ben bezig om Ikea Groningen in kaart te brengen.
Bert.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Ikea Breda
« Reactie #4 Gepost op: 11 maart 2007, 09:38:27 »
Bij simplex wordt er door beide partijen maar 1 frequentie gebruikt.
Bij duplex worden er 2 frequenties gebruikt. OB is dan onderband en BB is dan Bovenband.
Zoals het Euroborg Stadion de 467.2500 dus duplex gebruikt. Hier zit het relais op en dat is de Bovenband.
De porto's werken op 457.2500 en dat is de Onderband.
Frequenties als 455.810 worden simplex gebruikt.

Offline quicky

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 514
Ikea Breda
« Reactie #5 Gepost op: 11 maart 2007, 09:58:20 »
Johan,
Als ik het goed begrijp,moeten we dus nog zoeken
naar dat duplex-netje?
Bert

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Ikea Breda
« Reactie #6 Gepost op: 11 maart 2007, 10:00:56 »
Citaat van: "quicky"
Als ik het goed begrijp,moeten we dus nog zoeken
naar dat duplex-netje?

Jawel he. Maar het is nog niet gezegd dat die in Groningen ook al actief is he. Daar zijn ze landelijk nog mee bezig. Ik zal binnenkort eens in Haarlem gaan luisteren. Daar is voor zover mij tot nu toe bekend alleen de 455.8100 in gebruik.

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1738
Re: Ikea Breda
« Reactie #7 Gepost op: 11 maart 2007, 17:08:48 »
Alle IKEA vestigingen zouden in theorie ook dezelfde duplexfreq. en TQ kunnen gebruiken, ze ligge nooit vlak bij elkaar en meestal worden er indoor-antennes geplaatst. Amsterdam zit sinds kort op 467.230 ik dacht met TQ 77.0 maar weet dit niet zeker. een paar weken geleden heb ik een half uurtje in de buurt geluisterd, maar helaas meer één geprekje  gehoord

Offline M

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 465
Re: Ikea Breda
« Reactie #8 Gepost op: 11 maart 2007, 21:05:35 »
Citaat
Alle IKEA vestigingen zouden in theorie ook dezelfde duplexfreq. en TQ kunnen gebruiken, ze ligge nooit vlak bij elkaar en meestal worden er indoor-antennes geplaatst. Amsterdam zit sinds kort op 467.230

Ik hoorde hier vrijdag vanuit Alkmaar ook 1x communicatie op de 467.2300, maar dat ging over "eerst maar even langs de weegbrug gaan". Was te kort voor een TQ vangst. Deed mij meer denken aan een afvalverwerker ofzo.
(of er moet bij Ikea ook een weegbrug zijn  :? ) Ik denk dat ie in Noord-Holland (Noord?) dus misschien meermalen in gebruik is.
vr.gr.
Mars

Offline jeffrey1200

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 255
Re: Ikea Breda
« Reactie #9 Gepost op: 12 maart 2007, 15:55:46 »
Ik hoor hier in Houten met mij eigen porto frequentie 467.2500 MHz heel goed, heeft het hier iets mee te maken of niet?

Ze hadden het over "heli dek" mischien iets van UMC utrecht ofzo, ik weet zelf dat ze nog niet een lifeliner op het dak hebben, dus mischien toch weer niet.

Ik dacht eerst beveiliging hier ofzo, maar ze hebben ook een meldkamer.

Ze hadden het net ook over Culemborg en Soesterberg... Ze zitten al een tijdje op deze frequentie.
Afluisteren wat niet voor je oren bedoeld is

2x UBC 780XLT | Zendamateur

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Ikea Breda
« Reactie #10 Gepost op: 12 maart 2007, 15:59:34 »
Citaat van: "jeffrey1200"
Ze hadden het over "heli dek" mischien iets van UMC utrecht ofzo, ik weet zelf dat ze nog niet een lifeliner op het dak hebben, dus mischien toch weer niet.

Op een ziekenhuis hoeft geen traumaheli gestationeerd te zijn om een helidek te hebben hoor. Menig ziekenhuis heeft een helidek zodat een heli daar eventueel kan landen met een slachtoffer van een ongeval bijvoorbeeld.
En de LL3 moest om 15.15 naar Lunteren voor een neurotrauma. Je hebt best kans dat de heli met het slachtoffer naar het UMC is gevlogen. Of dat het slachtoffer in de ambulance is vervoerd samen met de arts van de heli en dat de heli naar het UMC ging om de arts op te halen.

Offline jeffrey1200

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 255
Re: Ikea Breda
« Reactie #11 Gepost op: 12 maart 2007, 16:28:25 »
Citaat van: "Johan Beck"
Citaat van: "jeffrey1200"
Ze hadden het over "heli dek" mischien iets van UMC utrecht ofzo, ik weet zelf dat ze nog niet een lifeliner op het dak hebben, dus mischien toch weer niet.

Op een ziekenhuis hoeft geen traumaheli gestationeerd te zijn om een helidek te hebben hoor. Menig ziekenhuis heeft een helidek zodat een heli daar eventueel kan landen met een slachtoffer van een ongeval bijvoorbeeld.
En de LL3 moest om 15.15 naar Lunteren voor een neurotrauma. Je hebt best kans dat de heli met het slachtoffer naar het UMC is gevlogen. Of dat het slachtoffer in de ambulance is vervoerd samen met de arts van de heli en dat de heli naar het UMC ging om de arts op te halen.

Maar is dit dan UMC? Ik hoor ze nu zeggen, mevrouw.... zit op  "Q01 112"
Afluisteren wat niet voor je oren bedoeld is

2x UBC 780XLT | Zendamateur

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Ikea Breda
« Reactie #12 Gepost op: 12 maart 2007, 17:42:12 »
Het hoeft het UMC niet te zijn natuurlijk, het was maar een mogelijkheid. Goed luisteren of je iets bekends hoort.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Ikea Breda
« Reactie #13 Gepost op: 17 maart 2007, 18:26:56 »
Vandaag was ik even met 2 andere luisteraars bij de Ikea in Breda. Het was redelijk druk met autoverkeer maar helaas niet met communicatie. Op geen enkele frequentie hebben we iets gehoord wat maar met de Ikea te maken kon hebben.

Offline JohannesO

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 14
Re: Ikea Breda
« Reactie #14 Gepost op: 17 mei 2007, 16:43:08 »
Ik vroeg mij af of iemand al zo ver was wat de gebruikte frequenties van Ikea nu zijn voor het duplex verkeer ?
Doe mij nog wat van dat leuke spul.... als een kind zo zoet....
GP340/GP380/GM380/GM1280, Zelfs de repeater werkt....
[size=85]inclusief bijbehorende machtigingen ! [/size]

R03.09.03_EN aanwezig...