Auteur Topic: zwarte cross lichtevoorde  (gelezen 4213 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline pe2cvf

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 162
zwarte cross lichtevoorde
« Gepost op: 27 juli 2013, 10:51:57 »
Dit weekend is de zwarte cross in Lichtevoorden, zijn er scannerluisteraars in de buurt die wat kunnen ontvangen? heb daar wel eens gezien dat men met tetra porto's rondliep.
Gr Roel

Online Marcel

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 322
Re: zwarte cross lichtevoorde
« Reactie #1 Gepost op: 28 juli 2013, 11:32:33 »
'Hoorde' dat er daar een kleine 800 (!!) tetra radios (mtp850s) in gebruik zijn.
AR-DV10, UBCD3600XLT, DP4801 (1xVHF, 1x UHF), Airspoy SDR, eigenlijk teveel om op te noemen ;)

Offline Erik

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2460
Re: zwarte cross lichtevoorde
« Reactie #2 Gepost op: 28 juli 2013, 14:21:19 »
'Hoorde' dat er daar een kleine 800 (!!) tetra radios (mtp850s) in gebruik zijn.

800 lijkt me voor zo'n evenement wel erg veel.
Bij de Sail en Marinedagen in Den Helder hadden we maar 200 porto's in gebruik.
Dus die 800 zal wel 80 zijn.

Offline pe2cvf

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 162
Re: zwarte cross lichtevoorde
« Reactie #3 Gepost op: 28 juli 2013, 20:59:18 »
Verklaard in iedergeval wel waarom het wat stiller is dan bij een ander evenement...
Dan maar weer de Tetra osmocom achtige websites in de gaten houden op nieuwe berichten mbt decoderen.
Is op dat gebied ook erg stil geworden, of heb ik eea gemist?
Gr Roel

Online Alwin

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1806
    • aw foto
Re: zwarte cross lichtevoorde
« Reactie #4 Gepost op: 28 juli 2013, 21:09:47 »
Verklaard in iedergeval wel waarom het wat stiller is dan bij een ander evenement...
Dan maar weer de Tetra osmocom achtige websites in de gaten houden op nieuwe berichten mbt decoderen.
Is op dat gebied ook erg stil geworden, of heb ik eea gemist?

Lang niet alles zal naar buiten worden gebracht. Wat men voor elkaar heeft gekregen.
Ontvangers: 2 x Whistler TRX-2 / Whistler TRX-1  /AOR AR-DV10 /AOR DV1 /Kenwood TK7302 VHF / Kenwood TK 8180 UHF - Hytera-MD785 / Procom UHF/ Procom VHF / RTL Dongel /Crosscoutry Wireless VHF/UHF multicouples.-DSD+ / ( PDW.)

Offline Pepijn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 434
  • Without the lights it's just radio!
Re: zwarte cross lichtevoorde
« Reactie #5 Gepost op: 28 juli 2013, 21:55:26 »
Tsjah, lees de posts op dit forum en op het hamforum (http://www.hamforum.nl/viewtopic.php?f=118&t=1599) nog eens door zou ik zeggen. :) Unencrypted TETRA is met een beetje doorzettingsvermogen en Google-skills mee te luisteren mits de hardware in je computer een beetje up to date is. (Het decoderen van de spraak is nogal zwaar). Er zijn ook trucjes uit te halen met het programmeren van TETRA porto's om zo mee te luisteren maar dit is wat grijzer gebied. ;)

Maar inderdaad, het wordt erg stil. En in de officiele osmo mailing list zitten voornamelijk professionals die de software gebruiken voor hun eigen netwerk. Weinig enthousiaste luisteramateurs helaas. Maar de harde kern gaat door haha.
Ik deel geen informatie over TETRA netwerken. Ook geen codeplugs. Wil je deze informatie zelf achterhalen, wil ik je uiteraard wel helpen.

Online Marcel

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 322
Re: zwarte cross lichtevoorde
« Reactie #6 Gepost op: 30 juli 2013, 15:52:16 »
'Hoorde' dat er daar een kleine 800 (!!) tetra radios (mtp850s) in gebruik zijn.

800 lijkt me voor zo'n evenement wel erg veel.
Bij de Sail en Marinedagen in Den Helder hadden we maar 200 porto's in gebruik.
Dus die 800 zal wel 80 zijn.

Wel, uit zeeeeer betrouwbare bron kan ik je melden dat er het er 753 waren en 20 mobilofoons (gebruikt als basisstations) al met al toch echt een kleine 800 radio's!
AR-DV10, UBCD3600XLT, DP4801 (1xVHF, 1x UHF), Airspoy SDR, eigenlijk teveel om op te noemen ;)