Auteur Topic: Slechte ontvangstkwaliteit  (gelezen 4194 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21593
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Slechte ontvangstkwaliteit
« Gepost op: 26 november 2015, 19:02:46 »
De laatste paar weken merk ik dat ik steeds vaker een slechte tot zeer slechte ontvangstkwaliteit heb. Ik heb een door Discriminator omgebouwde pager, een RS232 interface en dan een USB aansluiting. Maar ik mis berichten, ontvang verminkte berichten of incomplete berichten. De kwaliteit loopt regelmatig terug tot in de 60%. Hier is niets verandert aan de opstelling en ik heb ook al lopen schuiven met de ontvanger.

Online Erik

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2459
Re: Slechte ontvangstkwaliteit
« Reactie #1 Gepost op: 26 november 2015, 19:15:19 »
De laatste paar weken merk ik dat ik steeds vaker een slechte tot zeer slechte ontvangstkwaliteit heb. Ik heb een door Discriminator omgebouwde pager, een RS232 interface en dan een USB aansluiting. Maar ik mis berichten, ontvang verminkte berichten of incomplete berichten. De kwaliteit loopt regelmatig terug tot in de 60%. Hier is niets verandert aan de opstelling en ik heb ook al lopen schuiven met de ontvanger.

Heb ik ook al weken last van.
Heeft volgens mij met de P2000 zenders te maken.

Offline Simonn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 763
Re: Slechte ontvangstkwaliteit
« Reactie #2 Gepost op: 27 november 2015, 02:03:26 »
Same here, om onbekende redenen kakt het signaal enorm in en inderdaad veel verminkte berichten of capcodes, want het begon mij op te vallen doordat meldingen uit bijvoorbeeld Rotterdam werden gepusht op capcodes uit IJsselland.

Offline Alwin

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1801
    • aw foto
Re: Slechte ontvangstkwaliteit
« Reactie #3 Gepost op: 27 november 2015, 15:39:33 »
Hier in Twente heb ik ook al een tijdje matige ontvangst van het P2000 signaal.
Ontvangers: 2 x Whistler TRX-2 / Whistler TRX-1  /AOR AR-DV10 /AOR DV1 /Kenwood TK7302 VHF / Kenwood TK 8180 UHF - Hytera-MD785 / Procom UHF/ Procom VHF / RTL Dongel /Crosscoutry Wireless VHF/UHF multicouples.-DSD+ / ( PDW.)

Offline david_meyer25

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 504
Re: Slechte ontvangstkwaliteit
« Reactie #4 Gepost op: 27 november 2015, 19:14:46 »
Bij mij is hij gewoon 100%.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Slechte ontvangstkwaliteit
« Reactie #5 Gepost op: 27 november 2015, 23:26:21 »
Ook ik moet mijn flexbox af en toe een stukje verplaatsen om weer op 100% te komen. Wat dat exact is weet ik niet, maar dat is altijd al zo geweest en niet iets van de laatste tijd...

Offline Simonn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 763
Re: Slechte ontvangstkwaliteit
« Reactie #6 Gepost op: 28 november 2015, 02:00:45 »
Heb hier vrij zicht op de antenneinstallatie, ~750m verderop. Hoefde de laatste twee jaar maar aan signaal te denken of dat ding ging al tekeer. Nu helpt verplaatsen en dergelijke niet meer als het signaal inkakt helaas.