Auteur Topic: Leuk peeceetje voor PDW  (gelezen 41735 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Simonn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 763
Re: Leuk peeceetje voor PDW
« Reactie #30 Gepost op: 15 februari 2014, 23:41:51 »
Heb vandaag een tweetal HP T5730's overgehouden waarvan ik er nu een inzet voor PDW en BcTool+. Dat is erg eenvoudig overigens. Nadeel: er zit vaak maar beperkte flashopslag in, waarvan in mijn geval met enkel Windows XP ±500MB vrij is. Eenmaal Windows XP Embedded erop (te downloaden bij de drivers op HP.com, die van mij hadden er nog een kale installatie op zitten) is het een kwestie van de Administrator-login beschikbaar maken. Dat doe je door tijdens het opstarten van Windows XP de linker shift toets herhaaldelijk in te drukken. Op het moment dat het inlogscherm er is gebruik je als gebruikersnaam Administrator en als wachtwoord "admin" of "Administrator". Daarna kun je de drivers + software gewoon installeren en gaan. Wil je altijd als Administrator inloggen, dan kun je dat onder Configuratiescherm -> HP Login Manager instellen.

Mocht je met Windows CE zitten, dan is het lastiger. Ik hoop binnenkort een machine daarmee een weekendje tot mijn beschikking te hebben, dan zal ik proberen er een uitgebreidere uitleg van te maken.

exLid057

  • Gast
Re: Leuk peeceetje voor PDW
« Reactie #31 Gepost op: 16 februari 2014, 10:48:35 »
ik gebruik tegenwoordig 2 mine PC van het merk zotac kost wel wat maar dat komt wel terug uit de stroom verbruik nog geen 14wat bij vol HD gebruikt net 28wat stroom gebruik

besparing van 80% tegen over twee 386's pc  :D

Offline david_meyer25

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 504

exLid057

  • Gast

Offline Simonn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 763
Re: Leuk peeceetje voor PDW
« Reactie #34 Gepost op: 16 februari 2014, 22:23:06 »
Die thin clients zijn vaak erg zuinig idd, die HP's hier trekken met 1 RDP connectie open ± 12 watt, bij 24h gebruik dus ± €24/jaar. Dat kan je nog wel aan laten staan.

Offline Bert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 524
Re: Leuk peeceetje voor PDW
« Reactie #35 Gepost op: 18 februari 2014, 09:45:01 »
HP Client (T5540); Waar vind ik mijn usb stick? Heeft dat te maken met beheersrechten?

Wie weet dat.

Gr.Bert
Uniden 3500XLT, Bearcat UBC785XLT, Diamond D-150NJ, Jupiter, Lichtkrant

Een mens moet een beetje gek doen,
om het niet helemaal te worden

Offline Simonn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 763
Re: Leuk peeceetje voor PDW
« Reactie #36 Gepost op: 18 februari 2014, 14:23:53 »
Uitloggen en zodra je klikt op uitloggen de linker SHIFT ingedrukt houden totdat het login venster verschijnt, dan inloggen Administrator/Administrator. In config.panel kun je USB beveiliging aan/uitzetten. Ook even checken of Write Filter ingeschakeld is, en zo ja, deze uitzetten.

Offline Svennos

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 6
Re: Leuk peeceetje voor PDW
« Reactie #37 Gepost op: 18 februari 2014, 16:25:13 »
Een kort vraagje... Draait PDW met een FlexBox USB en de Tweet.exe applicatie hier goed op?

http://estunt.nl/product_info.php/cPath/31/products_id/270

- Processor Transmeta Efficeon, 800 Mhz
- 256 Mb RAM
- 512 Mb flashdisk

- 4x USB 2.0
- serieel en paralelle poort
- 1 PCI uitbreidingsslot via extender cardridge (optie)
- 10/100Mbps netwerkkaart
- OS: XPe

Zit namelijk een vervanger te zoeken voor me oude laptop die hier nu continu staat de draaien.

Offline Simonn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 763
Re: Leuk peeceetje voor PDW
« Reactie #38 Gepost op: 18 februari 2014, 17:22:10 »
Mweh, mweh, het zou in principe kunnen. Als het 8 euro meer mag kosten zou ik naar deze kijken: http://estunt.nl/product_info.php/products_id/276 Dat er geen OS op zit is geen ramp, de standaard image van HP met XP Embedded kun je gewoon downloaden.

Offline denniedv

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 11
Re: Leuk peeceetje voor PDW
« Reactie #39 Gepost op: 4 mei 2014, 11:48:48 »
Heb mij recent deze aangeschaft: http://www.nowthatsit.nl/?i=10672
    
HP DC639A t5700 Thin-Client (XPe, 256R/256F, 1.0GHz)

Citaat
Systeemeigenschappen

Grafische kaart: ATI® Radeon 7000M met 16MB gereserveerd videogeheugen
Uitbreidingsslots: 1 standaard PCI slot (via optionele uitbreidingsmodule)
Externe I/O-poorten: VGA-type video-uitgang (DB-15), ondersteuning voor lokale en/of netwerkprinter
Audio: Uitgang: Interne luidspreker, 1/8-inch mini-uitgang met 16-bits full-stereo en een 44-kHz sample-rate
Netwerkinterface: 10/100 BaseT Fast Ethernet, twisted pair (RJ-45), TCP/IP met DNS en DHCP, Point-to-Point Protocol (PPP), directe aansluiting via RS-232, Point-to-Point over Ethernet (PPPoE), Point-to-Point Tunneling Protocol (PPTP), Layer-2 Tunneling Protocol (L2TP), Wake-on-LAN (WOL), PXE Server Network Time Protocol (STNP), Simple Network Management Protocol (SNMP)
Modem: Remote dial-up via optioneel modem
Communicatie: 4 USB 2.0 poorten, 1 serieel, 1 parallel, 1 PS/2, 1 RJ-45, Token Ring, draadloze ondersteuning beschikbaar via PCI-uitbreiding (802.11g)
Configuratiebeheer: TCP/IP met ondersteuning voor DNS en DHCP
Toetsenbord: HP USB standaard toetsenbord
Pointing device: USB-muis inbegrepen
Afmetingen (b x d x h): 20,5 x 19,5 x 5,5 cm zonder standaard, 10 x 19,5 x 23 cm met standaard
Gewicht: 1,4 kg met standaard, verzendgewicht: 3,8 kg
Voeding: Wereldwijd zelfinstellend 100 tot 240 V, 50-60 Hz, energiezuinig automatisch uitschakelen, stroompiek-tolerante voedingsmodule
Ergonomische kenmerken: Veiligheid: UL 1950, CSA 950, TÜV-GS (EN60 950) goedkeuring; RF interferentie: FCC Klasse B, CE-merk, EN55022B, VCCI
Temperatuur, in bedrijf: 0 tot 40°C
Relatieve luchtvochtigheid, in bedrijf: 20 tot 80% relatieve luchtvochtigheid (condenserend), 10 tot 95% relatieve luchtvochtigheid (niet-condenserend)
Compatible partnummer: DC639A of 336488-001, spare 325708-001

Voor 40 euro (incl. leveringskosten naar België.
Voel mij beetje bedrogen als ik die prijzen op Estunt zo zie ..
Maar PDW draait er mooi op ..

Offline Kme

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 185
Re: Leuk peeceetje voor PDW
« Reactie #40 Gepost op: 22 juni 2014, 20:15:07 »
Mweh, mweh, het zou in principe kunnen. Als het 8 euro meer mag kosten zou ik naar deze kijken: http://estunt.nl/product_info.php/products_id/276 Dat er geen OS op zit is geen ramp, de standaard image van HP met XP Embedded kun je gewoon downloaden.

Even een kickje. Kan hier ook een scanner op met discriminatoruitgang? Ik meen dat er een audio-ingang nodig is hiervoor?

Offline Simonn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 763
Re: Leuk peeceetje voor PDW
« Reactie #41 Gepost op: 23 juni 2014, 01:19:58 »
De T5720's hebben een Mic In-poort naast een seriële aansluiting. Dat zou dus prima moeten kunnen. Moet je wel zelf even XP Embedded van de HP Support-site af plukken en installeren, maar dat is niet zo spannend en anders kunnen we hier helpen, ik heb het nu vaak genoeg gedaan :-)

Offline Kme

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 185
Re: Leuk peeceetje voor PDW
« Reactie #42 Gepost op: 23 juni 2014, 08:47:50 »
De T5720's hebben een Mic In-poort naast een seriële aansluiting. Dat zou dus prima moeten kunnen. Moet je wel zelf even XP Embedded van de HP Support-site af plukken en installeren, maar dat is niet zo spannend en anders kunnen we hier helpen, ik heb het nu vaak genoeg gedaan :-)

Mooi, dan bestel ik er maar zo eentje. Die XP gaat wel lukken ;-) Bedankt!

Offline Paris

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 9
Re: Leuk peeceetje voor PDW
« Reactie #43 Gepost op: 27 augustus 2014, 10:35:13 »
Mweh, mweh, het zou in principe kunnen. Als het 8 euro meer mag kosten zou ik naar deze kijken: http://estunt.nl/product_info.php/products_id/276 Dat er geen OS op zit is geen ramp, de standaard image van HP met XP Embedded kun je gewoon downloaden.

Hoi, werkt hier de pdw_db.exe ook op? in verband met het windows framework 3.5?

Offline Paris

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 9
Re: Leuk peeceetje voor PDW
« Reactie #44 Gepost op: 27 augustus 2014, 17:29:58 »
Ik zit er over na te denken om dit systeem te kopen Dell optiplex FX170 Thinclient met Windows 7 embedded. Maar weet niet zeker of ik hier pdw en pdw_db.exe op werkt.
Iemand hier ervaring mee?

http://estunt.nl/product_info.php/cPath/31/products_id/384
extra
• 2 gb ram
• 4 gb flash